Γενικός διευθυντής της INFORM PROCESSING SERVICES Α.Ε.

Ο τομέας των ηλεκτρονικών συναλλαγών αποτελεί ήδη ­ και θα αποτελέσει ακόμη

περισσότερο στο μέλλον ­ έναν κρίσιμο κόμβο στις σχέσεις μεταξύ ατόμων που

χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες

επιχειρήσεων που τα διαθέτουν, τραπεζών που εκδίδουν τις κάρτες και

χρηματοπιστωτικών οργανισμών που αποδέχονται τη συναλλαγή.

Η αγορά αυτή προσφέρει μεταξύ άλλων τέσσερα σημαντικά πλεονεκτήματα:

* Ασφάλεια συναλλαγών

* Ταχύτητα και ακρίβεια στη διαχείριση και μετάδοση των δεδομένων

* Ανταγωνιστικές τιμές

* Ικανότητα προσαρμογής των συστημάτων στις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε

πελάτη ξεχωριστά, άμεσα και με συνέπεια.

Είναι μια αγορά που σήμερα στην Ελλάδα φτάνει τα 20 δισ. δρχ. και που πολύ

συντηρητικά εκτιμάται πως θα φτάσει τα 45 δισ. δρχ. μέσα στην επόμενη

τετραετία.

Ο Έλληνας κάτοχος πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας πραγματοποιεί κατά μέσον

όρο 1,7 συναλλαγές τον μήνα. Στη Γαλλία, για αναφέρουμε ένα «κοντινό»

παράδειγμα, ο μέσος όρος είναι 8 συναλλαγές τον μήνα. Το περιθώριο ανάπτυξης,

λοιπόν, της αγοράς αυτής είναι τεράστιο και οι ανάγκες που θα προκύψουν για τη

διαχείριση και μεταφορά δεδομένων για όλους τους εμπλεκομένους στο κύκλωμα του

πλαστικού χρήματος θα αυξηθούν ανάλογα.

Η διαχείριση ηλεκτρονικών συναλλαγών γίνεται από εξειδικευμένες εταιρείες, που

εκτελούν τις ακόλουθες εργασίες:

* έκδοση των καρτών, προσωποποίηση και κωδικοποίησή τους, διαχείριση του

αρχείου των κατόχων καρτών, εξυπηρέτηση των πελατών και επεξεργασία των

εγκρίσεων

* διαχείριση των διαδικασιών για την αποδοχή των καρτών

* ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) και ειδικότερα την ανάπτυξη συστημάτων για

ασφαλείς αγορές με κάρτες στο Διαδίκτυο (Internet)

* έκδοση και διαχείριση «έξυπνων καρτών», που επιτρέπει την υλοποίηση και

άλλων εφαρμογών, όπως προγράμματα πελατειακής πίστης.