Οι προβολείς άνοιξαν. Τα στάδια γέμισαν (σχεδόν). Οι αθλητές πάτησαν το χορτάρι. Το εναρκτήριο σφύριγμα ακούστηκε. Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Ρωσία διανύει τις πρώτες του ημέρες και τα βλέμματα όλων των φίλων της στρογγυλής θεάς ανά τον πλανήτη έχουν στραφεί στις 32 ομάδες που αγωνίζονται για να κατακτήσουν την κορυφή. Αν και πρωταγωνιστές είναι οι ποδοσφαιριστές που γράφουν χιλιόμετρα εντός των άσπρων γραμμών, εκείνοι που μπορούν εύκολα να παραβγούν μαζί τους στις επιδόσεις είναι οι διαιτητές.
Σύμφωνα με τις επιταγές της  FIFA, προκειμένου να μην χάνουν τις φάσεις, οι άρχοντες του αγώνα δεν πρέπει να μένουν περισσότερο από 20 μέτρα μακριά από την μπάλα. Κι ο μόνος τρόπος για να βγάλουν έτσι τα 90 λεπτά της κάθε αναμέτρησης ποιος είναι; Μα να τρέχουν! Οπως αναλύουν οι ειδικοί της διοργάνωσης, κάθε άρχοντας του αγώνα πρέπει να διανύει μεταξύ 10 και 12 χιλιομέτρων κάθε φορά για να συντονίζεται με τις εξελίξεις του παιχνιδιού. Την ίδια στιγμή, οι παίκτες τρέχουν 11 χιλιόμετρα αλλά στις περισσότερες κινήσεις τους περιορίζονται να μετακινούνται σε σταθερά σημεία του γηπέδου, γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να παίρνουν ανάσες και να ξεκουράζονται. Οι διαιτητές, όμως, βρίσκονται σε διαρκή κίνηση.
Δρομικά τεστ
Μιας και το επίπεδο αυτών των ποδοσφαιρικών αναμετρήσεων είναι υψηλό και οι πάσες της μπάλας γίνονται αρκετά γρήγορα, ο διαιτητής είναι υποχρεωμένος να κάνει σε αρκετές περιπτώσεις σπριντ για να προλάβει να βρεθεί κοντά στην κάθε φάση. Το γεγονός αυτό, φυσικά, προβλέπει μια ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση, που τους επιτρέπει να γίνονται σκιά των καλύτερων ποδοσφαιριστών του κόσμου. Οι καλές τους αποδόσεις είναι άλλωστε προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή τους στο Μουντιάλ. Τα τεστ της FIFA απαιτούν την ολοκλήρωση έξι σπριντ των 40 μέτρων με ενδιάμεσα διαλείμματα ξεκούρασης 90 δευτερολέπτων. Κάθε σπριντ πρέπει να είναι πιο γρήγορο από έξι δευτερόλεπτα. Επειτα από μια δεκάλεπτη ανάπαυλα είναι υποχρεωμένοι να τρέξουν 10 γύρους στον στίβο ακολουθώντας την εξής τακτική: τρέξιμο για 150 μέτρα σε 30 δευτερόλεπτα και περπάτημα 50 μέτρων σε 35 δευτερόλεπτα: πρόκειται στην ουσία για ένα φάρτλεκ 4.000 μ. που πρέπει να γίνει συνολικά σε 21.30 λεπτά, δηλαδή με μέσο ρυθμό 5.22.
Προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του κάθε αγώνα, ξεκινούν και οι ίδιοι προετοιμασία πριν από την μεγάλη αυτή διοργάνωση, όπως ακριβώς και οι ποδοσφαιριστές. Οι πιο έμπειροι διαιτητές εντάσσουν στην καθημερινότητά τους, κυρίως τους τελευταίους έξι μήνες πριν την εκκίνηση της γιορτής του ποδοσφαίρου, αρκετές διαλειμματικές προπονήσεις, φάρτλεκ και τέμπο ώστε να προετοιμάσουν το σώμα τους για τις εναλλαγές στους ρυθμούς του κάθε παιχνιδιού. Παράλληλα, δεν παραλείπουν τα easy runs και τα μεγάλα αργά τρεξίματα ώστε να μην ξεμένουν από ενέργεια στους αγώνες των 10-12 χιλιομέτρων στους οποίους καλούνται να συμμετάσχουν ακούσια. Κάνουν δηλαδή προπονήσεις δρομέων μεγάλων αποστάσεων.
Το πρόγραμμα της εκγύμνασης των διαιτητών συχνά σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε όχι μόνο να ενισχύει την αντοχή του οργανισμού αλλά παράλληλα να δώσουν μια ώθηση στην αποκατάστασή τους. Από την προετοιμασία, δεν λείπουν βέβαια και οι ασκήσεις ετοιμότητας και το πνευματικό ντοπάρισμα ώστε να είναι σίγουροι πως δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν πριν σφυρίξουν στις καθυστερήσεις. Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό; Μάλλον γιατί αν και φοράνε παπούτσια με τάπες, μοιάζουν να είναι έτοιμοι να στηθούν στην γραμμή της εκκίνησης για έναν αγώνα τρεξίματος. Ακόμη και οι… φανέλες τους αντί για μαύρες τείνουν τα τελευταία χρόνια να είναι πιο «χρωματιστές» όπως εκείνες που προτιμούν οι δρομείς!