Προτού καν προλάβει να συνειδητοποιήσει το πρωτοχρονιάτικο πλήγμα που δέχθηκε από τον Εγκέλαδο και τις συνέπειές του, η Ιαπωνία βίωσε μια δεύτερη συνεχόμενη τραγωδία. Μια τραγωδία, μάλιστα, η οποία θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν οι 379 επιβαίνοντες στην πτήση 516 της Japan Airlines (367 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος) δεν κατάφερναν να εξέλθουν σώοι από το φλεγόμενο Airbus 350, που είχε συγκρουστεί με ένα αεροσκάφος της ακτοφυλακής – το οποίο, κατά μία ειρωνική σύμπτωση, μετείχε στην επιχείρηση μεταφοράς βοήθειας στις περιοχές που επλήγησαν από τον σεισμό.

Τελικώς, τα χειρότερα απετράπησαν, κάτι που – εκτός από τον παράγοντα της τύχης – αποδίδεται στην επαγγελματική, ταχεία και αποτελεσματική αντίδραση τόσο του πληρώματος όσο και του προσωπικού εδάφους, γεγονός που επεσήμανε με την ανάρτησή του στο Χ και ο πρεσβευτής των Ηνωμένων Πολιτειών στη χώρα.

Οι ανθρώπινες απώλειες, δε, περιορίστηκαν στις ζωές των 5 από τους 6 που επέβαιναν στο Bombardier Dash-8 της ακτοφυλακής, καθώς ο μοναδικός που κατάφερε να διασωθεί ήταν ο πιλότος. Οσο για τους 17 επιβαίνοντες στο Airbus που αναφέρθηκαν ως τραυματίες, η κατάστασή τους δεν φαινόταν να εμπνέει ιδιαίτερη ανησυχία.

«Τινάχτηκα πάνω»

«Ενιωσα μια έκρηξη σαν να είχαμε χτυπήσει κάτι και τινάχθηκα προς τα πάνω τη στιγμή που προσγειωθήκαμε», είπε ένας επιβάτης της πτήσης στο πρακτορείο ειδήσεων Kyodo. «Είδα σπινθήρες έξω από το παράθυρο και η καμπίνα γέμισε με αέρια και καπνό», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, μια μητέρα η οποία περίμενε στην πύλη των αφίξεων πίστεψε αρχικά ότι υπήρχε καθυστέρηση στην πτήση, μέχρις ότου έλαβε ένα τηλεφώνημα από την κόρη της που ήταν ανάμεσα στους επιβάτες μαζί με τον φίλο της: «Μου είπε ότι το αεροπλάνο είχε πιάσει φωτιά και ότι βγήκε από αυτό μέσω της τσουλήθρας. Ανακουφίστηκα ειλικρινά όταν μου είπε πως είναι καλά», δήλωσε.  Επίσης, φωτογραφίες και βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας στα κοινωνικά Μέσα αποτυπώνουν το κλίμα που επικράτησε στο αεροσκάφος μετά το δυστύχημα: επιβάτες να φωνάζουν τρομοκρατημένοι εντός του θαλάμου, ο οποίος είχε γεμίσει καπνό, και άλλοι να τρέχουν στον αεροδιάδρομο προκειμένου να απομακρυνθούν από το φλεγόμενο αεροσκάφος, αφότου είχαν εξέλθει από αυτό μέσω της τσουλήθρας.

Στις κάμερες

Λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο αεροσκαφών – η στιγμή της οποίας αποτυπώθηκε σε κάμερες ασφαλείας του αεροδρομίου –, ο πύργος ελέγχου έστειλε κατεπείγον μήνυμα προς όλους τους πιλότους των πτήσεων που είχε προγραμματιστεί να απογειωθούν ή να προσγειωθούν: «Το αεροδρόμιο έκλεισε, το αεροδρόμιο Haneda έκλεισε». Σημειώνεται πως πρόκειται για το ένα από τα δύο κύρια αεροδρόμια που εξυπηρετούν την πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν περισσότερες από 100 πτήσεις.

Οσον αφορά τα αίτια του χθεσινού δυστυχήματος, ο υπουργός Μεταφορών της Ιαπωνίας δήλωσε πως ήταν ακόμη ασαφή και θα ερευνηθούν διεξοδικά από τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να χυθεί άπλετο φως. Ο δε πρωθυπουργός της χώρας Φούμιο Κισίντα έδωσε εντολή να κινητοποιηθεί άμεσα ο κρατικός μηχανισμός και να διασφαλιστεί ότι θα παρασχεθεί χωρίς καθυστέρηση κάθε αναγκαία βοήθεια.

Υπενθυμίζεται πως το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί στην Ιαπωνία (η οποία θεωρείται από τις ασφαλέστερες χώρες παγκοσμίως σε επίπεδο αερομεταφορών) έχει ημερομηνία 12 Αυγούστου 1985, όταν το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 123 της Japan Airlines συνετρίβη σε ορεινό όγκο βορειοδυτικά του Τόκιο, παρασέρνοντας στον θάνατο και τους 520 επιβαίνοντες σε αυτό.