Τρία σοβαρά περιστατικά που σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα και αφορούσαν ισάριθμες δολιοφθορές στους σταθμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Νερατζιώτισσα και τη Μεταμόρφωση, ερευνούν η Ελληνική Αστυνομία και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», και στις τρεις περιπτώσεις άγνωστοι έκοψαν και έκλεψαν τα καλώδια της τηλεδιοίκησης και στις δύο γραμμές των σταθμών της Νερατζιώτισσας και της Μεταμόρφωσης (στις 101 και 102 γραμμές προς το αεροδρόμιο και προς το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών – ΣΚΑ). Οι δολιοφθορείς, σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, ήθελαν να είναι σίγουροι ότι θα βγουν εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα και οι δύο γραμμές, προκαλώντας μπλακάουτ στην κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές που διαθέτουν «ΤΑ ΝΕΑ»,

το πρώτο κρούσμα δολιοφθοράς εντοπίστηκε στις 05:00 το πρωί της Δευτέρας 8 Μαΐου μέσα στον σταθμό της Νερατζιώτισσας, καθώς από το κόψιμο των καλωδίων της τηλεδιοίκησης επηρεάστηκαν άμεσα τα κυκλώματα ασφαλείας που ελέγχουν την κίνηση των τρένων και στις δύο γραμμές (101 και 102). Είχε προηγηθεί αντίστοιχο περιστατικό το Σάββατο 6 Μαΐου σε κυκλώματα κοντά στον ίδιο σταθμό. Και τα δύο περιστατικά αντιμετωπίστηκαν άμεσα από τους τεχνικούς του ΟΣΕ, χωρίς να επηρεαστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα δρομολόγια των τρένων.

Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε την Πέμπτη 11 Μαΐου στις 11:47, όπου και πάλι άγνωστοι έκοψαν το καλώδιο της τηλεδιοίκησης, αυτή τη φορά μέσα στον σταθμό της Μεταμόρφωσης, επηρεάζοντας την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών του προαστιακού. Σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για σοβαρά περιστατικά, καθώς μέσα στους σταθμούς δεν κυκλοφορούν οι «συνήθεις ύποπτοι» που κλέβουν τα καλώδια ηλεκτρισμού για να πάρουν τον χαλκό.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν με νόημα, ότι «όλως τυχαίως» οι συγκεκριμένες δολιοφθορές συνέπεσαν με την ενίσχυση των δρομολογίων του προαστιακού, αλλά και την αύξηση των ταχυτήτων των αμαξοστοιχιών στα αρτηριακά δρομολόγια, κάτι που ήδη ερευνά η Αστυνομία. Πάντως, πρόσθεταν, η αύξηση των ταχυτήτων στα αρτηριακά δρομολόγια επιτρέπεται μόνο στα σημεία της γραμμής που είναι πλήρως σηματοδοτημένα, σε αντίθεση με όσα διαδίδονται από μερίδα συνδικαλιστών τηςHellenic Train.

Κατάρρευση από το 2015

Την ίδια στιγμή, αποκαλυπτικά έγγραφα των κατά τόπους σταθμαρχών του ΟΣΕ, που συγκεντρώθηκαν μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, δείχνουν ότι η διάλυση της τηλεδιοίκησης της Λάρισας και η κατάρρευση των σηράγγων είχε ήδη αρχίσει να εκδηλώνεται σταδιακά από το 2015.

Οπως αναφέρουν πηγές του σιδηροδρόμου, «πρόκειται για πολυάριθμες αναφορές σταθμαρχών και προϊσταμένων των αμαξοστοιχιών, οι οποίες στο σύνολό τους περιγράφουν λεπτομερώς τα προβλήματα της κατ’ όνομα τηλεδιοίκησης της Λάρισας, καθώς και τα προβλήματα των σιδηροδρομικών τούνελ της περιοχής».

Οι αναφορές αυτές, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, «βάζουν ένα τέλος στην υποκριτική στάση κάποιων πολιτικών προσώπων της περιόδου 2015 – 2019, που αποποιούνται των ευθυνών τους για την κατάρρευση του σιδηροδρόμου και ειδικότερα της τηλεδιοίκησης Λάρισας και ψευδώς αναφέρουν ότι κατά την περίοδο διακυβέρνησής τους ήταν όλα καλά».

Μέσα από τα πολυάριθμα έγγραφα (είναι στη διάθεση των «ΝΕΩΝ») προκύπτει ότι και την περίοδο2015 – 2019 ο σιδηρόδρομος είχε αφεθεί στην τύχη του, με τη χρηματοδότησή του να είναι υποτυπώδης, ενώ οι προσλήψεις προσωπικού ανήλθαν σε μόλις 30 άτομα, από τα οποία κάποια μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Μνημειώδης είναι η χειρόγραφη δισέλιδη αναφορά του τότε σταθμάρχη Λάρισαςστις 3/6/2019 (έναν μήνα πριν από΄τις εκλογές) που απαριθμεί τα τεράστια προβλήματα στους σταθμούς, στους οποίους δεν λειτουργούσαν η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονταν οι σταθμοί Παλαιοφαρσάλου, Ορφανών, Δοξαρά, Κραννών, Μεζούρλου, Λάρισας, Ευαγγελισμού, Νέων Πόρων, Λεπτοκαρυάς, Λιτοχώρου, Κατερίνης και Αιγινίου, καθώς και οι σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα (χωρίς κάμερες, συστήματα πυρανίχνευσης κ.λπ).