Ο πληθωρισμός και η κρίση φαίνεται ότι δεν επηρεάζουν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, καθώς οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εξακολουθούν να τρέχουν με πολύ γοργούς ρυθμούς, για τα δεδομένα της συγκεκριμένης αγοράς. Από ακριβά ρολόγια μέχρι ακριβά ρούχα και αξεσουάρ και κότερα, οι οίκοι τρίβουν τα χέρια τους.

Τα τελευταία στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Bain δείχνουν ότι συνολικά φέτος οι αυξήσεις στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση κατά 5%. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι οι πωλήσεις του κλάδου αναμένεται να διαμορφωθούν για το 2022 σε 300 με 330 δισ. ευρώ, ποσό που αναλογεί σε μιάμιση φορά το ΑΕΠ της Ελλάδος.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό σε πωλήσεις που καταγράφονται κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ιδιαίτερα όσον αφορά τους αμερικανούς αγοραστές, αυτό το διάστημα τους ευνοούν και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες λόγω της ανόδου φέτος του δολαρίου κατά 14% έναντι του ευρώ. Ετσι, τουρίστες ή επισκέπτες στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ γεμίζουν τις τσάντες τους με ευρωπαϊκά είδη πολυτελείας οίκων, όπως αυτό αντικατοπτρίζεται και στα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών.

Ο Φρανσουά Ενρί Πινό, επικεφαλής της Kering που είναι η μητρική εταιρεία της Gucci, πρόσφατα διάψευσε προσδοκίες ότι οι πιο ευκατάστατοι καταναλωτές θα σταματήσουν να ανοίγουν τα πορτοφόλια τους λόγω πληθωρισμού. Η εταιρεία Hermès έχει ακόμη λίστες αναμονής για τσάντες των 10.000 δολαρίων, καθώς οι πλούσιοι επηρεάζονται λιγότερο από τις οικονομικές συνθήκες με την ψαλίδα μάλιστα με άλλα κοινωνικά στρώματα να μεγαλώνει διαρκώς.

Οι πωλήσεις του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH αυξήθηκαν ξαφνικά, με την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από μάρκες όπως η Louis Vuitton, η Christian Dior, να επωφελείται σημαντικά από αμερικανούς τουρίστες που επισκέπτονται την Ευρώπη για να κάνουν αγορές σε προϊόντα πολυτελείας, δείχνουν στοιχεία της South China Morning Post. Ως ένδειξη της διαρκούς ζήτησης για ακριβά προϊόντα, οι πωλήσεις στη μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 22% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη 16%. Η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE είναι ο πρώτος όμιλος ειδών πολυτελείας που ανακοίνωσε έσοδα για τους τρεις μήνες που έληξαν τον Σεπτέμβριο.

Οι εξαγωγές ρολογιών από την Ελβετία αυξήθηκαν κατά 19% τον Σεπτέμβριο, θέτοντας τον κλάδο σε τροχιά για έτος ρεκόρ το 2022, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg. Οι αποστολές τέτοιων ρολογιών σε καταστήματα αυξήθηκαν στα 2,2 δισ. φράγκα (2,2 δισ. ευρώ) για τον μήνα, καθιστώντας τον Σεπτέμβριο έναν από τους καλύτερους που έχουν καταγραφεί, δήλωσε η Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 13% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

Η αύξηση στις πωλήσεις αποδίδεται στη ζήτηση από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 15% στην Κίνα παρά τη στρατηγική της κυβέρνησης για μηδενικό Covid-19. O κλάδος ειδών πολυτελείας έχει ανακάμψει από την πανδημία, βοηθούμενος από τους καταναλωτές που έχουν συσσωρεύσει χρήματα και των διαδικτυακών πωλήσεων.

Αρνητική για τον κλάδο ήταν η πτώση της ζήτησης από πλούσιους Ρώσους μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία. Πριν από τον πόλεμο, οι Ρώσοι είχαν μερίδιο αγορών περίπου 7 δισ. ευρώ σε προϊόντα πολυτελείας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, που αναλογεί στο 3% της παγκόσμιας αγοράς περίπου. Οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις που περιορίζουν την πρόσβαση των ρώσων τουριστών στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και η απομάκρυνση των ρωσικών τραπεζών από τα διεθνή δίκτυα πληρωμών επηρέασαν τη συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters.