Ακόμη πιο ακριβά κοστίζει το φουλάρισμα στον οδηγό που χρησιμοποιεί το όχημά του καθημερινά, είτε κινείται με μικρό, είτε με μεγαλύτερο οικογενειακό μοντέλο, εξαιτίας των αυξήσεων που τραβάνε τον ανήφορο τους τελευταίους δέκα μήνες. Οι κάτοχοι των μοντέλων βενζίνης διαπιστώνουν ότι πλέον το γέμισμα κοστίζει πολύ παραπάνω σε σχέση με το πόσο κόστιζε στις αρχές της χρονιάς. Ειδικότερα, για ένα SUV, που πριν από δέκα μήνες με κινητήρα 1,5 λίτρου φούλαρε με 71 ευρώ (με ρεζερβουάρ 50 λίτρων και την τιμή στα 1,43 ευρώ), σήμερα το φουλάρισμα ανέβηκε στα 87,5 ευρώ, 16,5 ευρώ παραπάνω απ’ ό,τι στις αρχές της χρονιάς. Αλλά και στα μικρά μοντέλα, που διαθέτουν πιο οικονομικούς κινητήρες, το φουλάρισμα «καίει» την τσέπη του οδηγού. Σήμερα, ένα μικρό – μικρομεσαίο 1.000άρι μοντέλο χρειάζεται 70 ευρώ, από 57 ευρώ που ήθελε για το φουλάρισμα της εβδομάδας (13 ευρώ παραπάνω μέσα σε λίγους μήνες). Να σημειωθεί ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στις αρχές Ιανουαρίου του 2021 ήταν 1,43 ευρώ, ενώ σήμερα αγγίζει τα 1,75 ευρώ (αύξηση 21,9%).

Αλλά και στα ντίζελ, όσον αφορά το κόστος μετακίνησης, που κάποτε αποτελούσε «όαση» για όσους είχαν επιλέξει ένα μοντέλο με σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα, το φουλάρισμα πλέον προκαλεί πονοκεφάλους στους ιδιοκτήτες, τόσο των μικρών ντίζελ οχημάτων, όσο και αυτών που έχουν επιλέξει μεγαλύτερα μοντέλα με ντίζελ μοτέρ. Συγκεκριμένα, και με γνώμονα ότι στις αρχές του έτους το κόστος του ντίζελ ήταν στα 1,15 ευρώ/λίτρο, σήμερα, η μέση τιμή πανελλαδικώς αγγίζει το 1,49 ευρώ/λίτρο – αύξηση 0,34 ευρώ. Αν υπολογίσουμε ότι ένα μεσαίο οικογενειακό με ντίζελ κινητήρα απαιτούσε 57 ευρώ για το φουλάρισμά του, σήμερα, με την τιμή του ντίζελ να είναι στα 1,49 ευρώ, το φουλάρισμά του αγγίζει τα 74,5 ευρώ.

Ακριβότερο το ταξίδι

Οι αυξήσεις στα καύσιμα έχουν ανεβάσει κατακόρυφα και το ταξίδι με το αυτοκίνητο. Αν για παράδειγμα, πριν από 10 μήνες, ένα μεσαίο SUV με κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων ήθελε 85 ευρώ για να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με την επιστροφή (υπολογισμένο με 1,43 ευρώ το λίτρο και με γνώμονα ότι καίει 6 λίτρα/10 χλμ.), σήμερα, για το ίδιο μοντέλο το κόστος έχει ανέβει στα 105 ευρώ (υπολογισμένο με μέση τιμή 1,75 ευρώ το λίτρο αμόλυβδης 95 οκτανίων).

Συμβουλές οικονομίας

Αρκετοί οδηγοί πλέον έχουν… ξεσκονίσει τις χρυσές συμβουλές οικονομίας, που εκτός από το «φανταστικό» αβγό ανάμεσα στο γκάζι και το πόδι, δεν αποκλείεται, με μια πιο συνετή χρήση να επιτύχετε σημαντική οικονομία και να «επιστραφούν» στην τσέπη σας ευρώ.

  • Πρώτη και πιο σημαντική συμβουλή είναι η αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο. Μην περιμένετε να… σπάσετε το στροφόμετρο, αλλά αλλάζετε ταχύτητα στα μοντέλα βενζίνης στις μεσαίες στροφές (3.000-4.000 σ.α.λ), ενώ στα ντίζελ λόγω της υψηλής ροπής που είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές, μπορεί να είναι εφικτή η αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο ακόμη και από τις 1.500 σ.α.λ.
  • Κάντε προβλέψιμη οδήγηση: Mην περιμένετε να φθάσετε λίγα μέτρα πριν από το κόκκινο φανάρι για να αρχίσετε να φρενάρετε απότομα, αλλά ελαττώστε ταχύτητα σταδιακά.
  • Κάντε απαλές εκκινήσεις, ενώ σε πολλά σύγχρονα μοντέλα το σύστημα start – stop που απενεργοποιεί τον κινητήρα στα φανάρια, μπορεί να σας εξοικονομήσει έως και 20% καύσιμο.
  • Ελέγχετε την πίεση στα ελαστικά. Ελαστικά με μειωμένη πίεση θα σας επιφέρουν αύξηση στην κατανάλωση από 10% έως 20%, ενώ ένας κακοσυντηρημένος κινητήρας είναι πολύ πιθανόν να «καταπίνει» πιο γρήγορα τα λίτρα από το πανάκριβο ρεζερβουάρ βενζίνης στο ΙΧ σας.