Με την υβριδική τεχνολογία να εδραιώνεται στην πανευρωπαϊκή – κυρίως – αγορά, και τα ηλεκτρικά να ποντάρουν στο εγγύς μέλλον σε μια καλύτερη εμπορική καριέρα, οι προτάσεις στις Plug – in εκδόσεις, ακόμη και στα μεγάλα μοντέλα δείχνουν να αποτελούν μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που επιθυμούν να μειώσουν ραγδαία τον μέσο όρο CO2 της γκάμας μας.

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται εδώ και αρκετό διάστημα η Mitsubishi, που λανσάρει την δεύτερη και παντελώς τεχνολογικά αναβαθμισμένη υβριδική εκδοχή του.

Πρώτη ειδοποιός διαφορά από την πρώτη έκδοση, η αντικατάσταση του 2λιτρου κινητήρα, με έναν 2.4 λτ. που όμως, φέρει έναν ισχυρότερο συνδυασμό μπαταρίας – ηλεκτροκινητήρα (95 ίππων).

Το ευμεγέθες Outlander PHEV των 4,6 μέτρων με την επιβλητική εμφάνιση έρχεται να προσθέσει την παρουσία του στην κατηγορία των premium SUV που κυμαίνονται πάνω από το όριο των 40+ χιλιάδων ευρώ.

Η πρώτη εικόνα που αντικρύζεις στο εσωτερικό του είναι θετική. Είναι σε όλα τα του τα σημεία άνετο, δίνει την αίσθηση ότι έχει άπλετο χώρο, ενώ, οι πίσω επιβάτες μπορούν, ανεξάρτητα από το ύψος του, να απλώσουν τα πόδια τους, χωρίς ίχνος δυσφορίας. Οι πέντε επιβάτες είναι κάτι προβλεπόμενο για το χωροταξικό «μενού» του Outlander ενώ η ίδια ευρύχωρη εικόνα επικρατεί και στον χώρο των αποσκευών των 453 λίτρων.

Το υβριδικό plug – in σύνολο

Η plug–in υβριδική πρόταση κινείται πρωτίστως με ηλεκτρισμό, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να έχει επικουρικό ρόλο. Ειδικότερα, αποτελείται από έναν μηχανικό μοτέρ 2.4 λτ. κύκλου Atkinson που αποδίδει 135 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 211 Nm ροπής με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα να έχει ισχύ 82 ίππων και τον πίσω να ενισχύει το υβριδικό σύνολο με άλλους 95 ίππους και 195 Nm ροπής . Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 224 ίππους και τα 338 Nm ροπής. Σε κανονικές συνθήκες και έως και τα 135 χλμ/ώρα κινείται ηλεκτρικά, ενώ, μπορεί να καλύψει μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες 54 χιλιόμετρα. Φυσικά, όταν ο οδηγός βυθίσει σε πιο σπορ ρυθμούς το γκάζι, τότε ενεργοποείται και το μοτέρ βενζίνης.  

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαφορετικές λειτουργίεςEVSeries Hybrid και Parallel Hybrid, ενώ, έχει και τις επιπλέον επιλογές Save και Charge που χρησιμοποιούνται για την εξοικονόμηση και φόρτιση της μπαταρίας.

Η ισχύς μεταδίδεται πάντα και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης Super–All Wheel Control (SAWC).

Μαγικό χαλί αλλά με κατανάλωση εκτός των αναμενόμενων

Στο δρόμο η πρώτη αίσθηση όταν οδηγείς το μεγάλο ιαπωνικό SUV είναι εντυπωσιακή. Έχεις στα χέρια σου ένα μοντέλο ικανοποιητικών διαστάσεων, αλλά, όλα αυτά εξαφανίζονται και λειτουργούν …ηρεμιστικά, με την απόλυτη ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του, ελέω της χρήσης ηλεκτροκινητήρων. Είναι σε κάθε περίπτωση ένα μαγικό χαλί, που μπορείς να απολαύσεις το ταξίδι, όντας ένας «χιλιομετροφάγος» που δεν θα σε κουράσει ποτέ.

Οι αναρτήσεις καλύπτουν κάθε ανωμαλία του δρόμου, οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα, ίσως να σε ξενίζουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα «παραβιαστεί» η ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, ενώ, η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι εξαιρετική, χάρη στις ευμεγέθεις γυάλινες επιφάνειες.

Ο μακροσκελής πίνακας συστημάτων υποβοήθησης και το πλούσιο τεχνολογικό του υπόβαθρο με τα πολλά μπουτόν ( η αλήθεια είναι ότι χάνεσαι με τόσα διάσπαρτα κουμπάκια, σε αντίθεση με άλλες προτάσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες που τα μαζεύουν όλα σε λιγότερα χειριστήρια για χάρη την ευκολίας του οδηγού) πλαισιώνουν το υπόλοιπο ψηφιακό «μέτωπο» του μοντέλου.

Σε επιδόσεις, τα 10,5 δλ.  για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι ένα από τα αδύναμα του σημεία, αλλά, και πάλι καλά, μιας και έχουμε στα χέρια μας ένα όχημα 2 τόνων. 

Στο τέλος της πολυήμερης δοκιμής μας και σε μικτές διαδρομές η μέση κατανάλωση καυσίμου φλερτάρει τα 7,5 – 8 λίτρα/100 χλμ., κάτι που απογοητεύει την αρχική μας αναγνωστική προετοιμασία πριν το οδηγήσουμε και «καταρρίπτει» τον αρχικό σκοπό που είναι η επίτευξη μειωμένων καταναλώσεων με την αρωγή της τελευταίας λέξης της υβριδικής τεχνολογίας. Όσο για την αυτονομία των 600 χλμ. αυτή επιβάλλει την πιο οικολογική οδηγική μας συνείδηση. Στα θετικά, οι εκπομπές CO2 στα 46 γρ./χλμ. που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το  νέο Outlander PHEV κοστίζει 45.900 ευρώ με πληθώρα σε ηλεκτρονικά καλούδια – μεταξύ αυτών  σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό cruise control, ακουστικό σύστημα ειδοποίησης οχημάτων (AVAS) ενώ, για περισσότερα εξοπλιστικά καλούδια, στην έκδοση Instyle Navi+ θα αγγίξετε τα 54.900 ευρώ.