Καμία αλλαγή δεν θα υπάρξει στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας έως τον Φεβρουάριο του 2020. Τη σχετική απόφαση, που αναστέλλει τις αυξήσεις που θα επέρχονταν βάσει των νέων μετρήσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, υπέγραψε ο γγ του υπουργείου Μεταφορών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, υπογράφηκε από τον γγ του υπουργείου Μεταφορών σχετική απόφαση βάσει της οποίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2020 στις άδειες κυκλοφορίας και στο μηχανογραφικό σύστημα για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα συνεχίσει να εφαρμόζεται το ισχύον πρότυπο υπολογισμού των ρύπων, ο συνδυασμένος κύκλος εκπομπών CO2 με βάση τον κύκλο NEDC II.

Συνεπώς, καμία αλλαγή και επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας δεν θα προκύψει μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019, όπως εξηγεί στο One Channel ο συντάκτης αυτοκινήτου Βαγγέλης Κιούσης.

Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, καθ’ οδόν για τη Βουλή βρίσκεται και τροπολογία με την οποία τα τελωνεία θα συνεχίσουν επίσης έως τις 29/2/2020 να υπολογίζουν με τον ισχύοντα σήμερα τρόπο τα τέλη ταξινόμησης (δηλαδή να λαμβάνουν υπόψη τις τιμές NEDC II).

Δεν αλλάζει τίποτα για κανένα αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2020. Είναι ένα καλό διάστημα για την κυβέρνηση για να δουν ξανά τις κλίμακες για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και τους συντελεστές, επισημαίνει ο κ. Κιούσης.

Το υπουργείο Μεταφορών προχωρά στις κινήσεις αυτές γιατί την 1η Σεπτεμβρίου 2019 τίθεται σε ισχύ πανευρωπαϊκά νέο πρότυπο υπολογισμού για τις εκπομπές ρύπων των IX βάσει του οποίου θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης.

Το νέο πρότυπο ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) είναι πιο αυστηρό από τα προηγούμενα και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά (στην Ελλάδα για τα καινούρια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα) από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.

Η κλίμακα υπολογισμού των ετήσιων τελών για τα οχήματα αυτά έχει ως εξής:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο

101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο

141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Μετά την αλλαγή του προτύπου υπολογισμού των ρύπων, οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 (ή μεταγενέστερη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών). Αυτό σημαίνει όταν ένα όχημα που εκπέμπει σήμερα 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη ύψους 156 ευρώ.

Με το νέο πρότυπο θα εμφανίζεται, για παράδειγμα, να εκπέμπει 200 γραμμάρια ρύπων έτσι ο ιδιοκτήτης του εφόσον αυτό ταξινομηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα κληθεί να πληρώσει ετήσια τέλη ύψους 556 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ περισσότερα.

Για να μη συμβεί αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί προσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών.

Στα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένονται αλλαγές.