Πριν από δύο μήνες η Seat είχε παρουσιάσει μια ηλεκτρική …σφήνα, ένα λιλιπούτειο όχημα, που μπορεί να καλύψει με την ευελιξία του κάθε αστική διαδρομή.  Ήταν το νέο SEAT Minimó, ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά μιας μοτοσικλέτας και ενός αυτοκινήτου. Αυτό είναι ένα από τα τελευταία δείγματα γραφής, που είδαμε πρόσφατα, μόνο, που «καπηλεύεται» πλήρης την ηλεκτρική ενέργεια, προσφέροντας 100 χιλιόμετρα αυτονομία.

Έχει μήκος 2,5 μέτρα, και καταλαμβάνει χώρο 3,1 τετραγωνικών μέτρων έναντι των 7,2 τετραγωνικών μέτρων ενός κανονικού αυτοκινήτου, μειώνοντας σημαντικά το αστικό οικολογικό αποτύπωμα του.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το νέο νέο κόνσεπτ μοντέλο της Citroen, το Ami One , ένα το πρωτοποριακό σε σχεδίαση μοντέλο που μοιάζει να  είναι ο σύγχρονος απόγονος του θρυλικού 2CV.

Το Ami One έχει στο «κάδρο» του αποκλειστικά τις αστικές μετακινήσεις. Αυτό πιστοποιεί το μικρό το μέγεθος, όπως το μήκος του που δεν ξεπερνά τα 2,5 μέτρα. Το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 425 κιλά – όσο δύο μεγάλες μοτοσικλέτες – ενώ είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 45 χλμ/ώρα, ενώ ίσως, σε μερικές χώρες να μην απαιτείται και το δίπλωμα οδήγησης. Η μπαταρία του, μετά από μια πλήρη φόρτιση, επαρκεί για 100 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος φόρτισης είναι οι δύο ώρες.

Ακόμη πιο τολμηρή δείχνει η προτάση μιας φιλόδοξης start up εταιρείας, το  City Transformer. Το μήκος του δεν ξεπερνά τα 2 μέτρα, ενώ μπορεί να μειώσει το πλάτος από το 1,4 στο ένα μέτρο, ώστε να γίνει ακόμη πιο ευέλικτο στους πολύ στενούς δρόμους – όπως αρκετών ιστορικών κέντρων. Στο εσωτερικό του μπορεί να βολέψει δύο επιβάτες, ο ένας πίσω από το άλλον. Και αυτό το μοντέλο είναι ηλεκτρικό.

Έχει ηλεκτροκινητήρα 15 kW, αυτονομία έως και 150 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ ώρα. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ισραηλινή φίρμα θα ξεκινήσει τη διάθεση του μικρού μοντέλου έως το 2020 – πρώτα από το Τελ Αβίβ – και το κόστος του δεν θα ξεπερνάει τα 9.000 ευρώ.