Επιβεβαιώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το χθεσινό δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» για τη βαθμολογία στο Γυμνάσιο, αναφέροντας σε χθεσινή του ανακοίνωση ότι πράγματι «εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα».
Παράλληλα αναφέρει «ότι η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/μαθητριών». Προς το παρόν, βέβαια. Γιατί, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ», η κατάργηση της βαθμολογίας είναι το επόμενο βήμα μετά την εφαρμογή περιγραφικής ή αλφαβητικής αξιολόγησης στο σύνολο των σχολείων.
Οπως αναφέρει σε σημείωμά του ανώτατο στέλεχος του Ινστιτούτου προς την εφημερίδα μας, «είναι λοιπόν καθοριστική η μετάβαση από έναν ποσοτικό (αξιολόγηση με βαθμούς) σε έναν ποιοτικό τρόπο αξιολόγησης: οι καρποί αυτής της μεταρρύθμισης θα γίνουν φανεροί σε πολλές πλευρές της εκπαιδευτικής καθημερινότητας». Η λέξη «μετάβαση», δε, έχει μόνο μία ερμηνεία…