Oι Ολυμπιακοί Αγώνες στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας και της παγκοσμιοποίησης αποτελούν ενδεχομένως τη μοναδική περιοδική εκδήλωση της ανθρώπινης ιστορίας που αποκτά τέτοια οικουμενικότητα, όπου τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και στις κατευθυνόμενες υπερβολές των δημοσίων σχέσεων συγχέονται.

Στην περίπτωσή τους, η σύζευξη του αθλητισμού με τα μέσα επικοινωνίας, παλαιά και νέα, προσεγγίζει το απόγειό της καθώς η διεθνής επικοινωνιακή μηχανή σχηματίζει την εικόνα που έχουν οι άνθρωποι για τον υπόλοιπο κόσμο και τους τρόπους με τους οποίους οι εικόνες αυτές αποκωδικοποιούνται από τα διαφορετικής εθνικότητας ακροατήρια στον πλανήτη. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες, κατά μία έννοια, αποτελούν το πεδίο συνάντησης ανάμεσα στην εθνική και στη διεθνή επικοινωνία, στις διεθνείς σχέσεις και στην εθνική υπερηφάνεια.

Η τηλεοπτική κάλυψή τους σε όλο τον κόσμο τούς προσδίδει τη διάσταση της οικουμενικότητας που αναζητούσαν από την Αρχαία Ολυμπία, καθώς καμία άλλη εκδήλωση στην τηλεοπτική ιστορία δεν προσελκύει το τεράστιο ακροατήριο των 5,5 δισεκατομμυρίων τηλεθεατών. Επιπλέον, η διαδικτυακή κάλυψη παρέχει τη δυνατότητα σε ανθρώπους από όλες τις ηπείρους, πλάτη και μήκη της Γης να τους παρακολουθήσουν από κοινού ανά πάσα στιγμή και σε οποιονδήποτε χώρο.

Ομως, οι Ολυμπιακοι Αγώνες δεν μπορούν πλήρως να κατανοηθούν χωρίς να δούμε τους τρόπους με τους οποίους συνδέονται με το παγκόσμιο επικοινωνιακό περιβάλλον. Αθλητισμός, πολιτική, εθνική και διεθνής επικοινωνία, πολιτιστική κληρονομιά και δημοσιογραφικοί φορείς συνιστούν ένα αμάλγαμα που τους καθιστούν «επικοινωνιακό γεγονός» πλανητικής εμβέλειας. Υπό μια έννοια, τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες προσφέρουν ένα ιδανικό επικοινωνιακό πεδίο μέσα στο οποίο ο σύγχρονος παγκόσμιος πολιτισμός προβάλλεται κάθε τέσσερα χρόνια.

Τόσο τα μέσα επικοινωνίας όσο και το κοινό συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία. Ο κύριος σκοπός των Αγώνων είναι η επίτευξη ορισμένων στόχων και η προώθηση ορισμένων αξιών, καθώς αποτελούν το θέατρο του διεθνούς αθλητικού συναγωνισμού. Κάποιοι από τους στόχους και τις αξίες τους είναι η γνώση για άλλους πολιτισμούς, η προβολή της αξίας της ειρήνης και της κατανόησης άλλων εθνών, η εξύμνηση της αφοσίωσης σε στόχους μη υλικούς, η εξύμνηση των ομοιοτήτων και ο σεβασμός των διαφορών ανάμεσα στους ανθρώπους που, ανάλογα με τις περιστάσεις, εξυμνούνται ή παραλείπονται.

Η σταδιακή σχέση συμβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων με την τηλεόραση σηματοδοτεί την εξάρτησή τους από τις ανάγκες της τηλεοπτικής τους κάλυψης.

Και αυτό φαίνεται από τον προγραμματισμό των αθλημάτων, τον σχεδιασμό των σταδίων, ακόμα και από το γεγονός ότι οι χώρες που τους φιλοξενούν καταναλώνουν ένα σημαντικό μέρος της ενέργειάς τους στην παραγωγή ελκυστικών τηλεοπτικών εικόνων, οι οποίες αποσκοπούν όχι μόνο στο να προβάλουν την εθνική τους υπερηφάνεια, αλλά και κυρίως να προβάλουν τους εαυτούς τους στη διεθνή αγορά τουρισμού με ό,τι αυτό συνεπάγεται.