Τελικά ούτε η επιστράτευση διασημοτήτων και αστέρων του κινηματογράφου είχε κάποιο αποτέλεσμα υπέρ της παραμονής, επιβεβαιώνοντας όσους υποστηρίζουν ότι τα μέσα επηρεάζουν μόνον όσους θέλουν να επηρεαστούν. Κατά τη διενέργεια της καμπάνιας επιστρατεύτηκαν γνωστοί παραγωγοί, όπως ο Τιμ Μπίβαν της WorkingTitle, οι παραγωγοί των ταινιών του Τζέιμς Μποντ, Μπάρμπαρα Μπρόκολι και Μάικλ Γουίλσον, ο Ιαν Κάνιγκ (Ο Λόγος του Βασιλιά), ο Ντέιβ Πούτναμ (Οι Δρόμοι της Φωτιάς), ο Μάθιου Βον (Kingsman: The Secret Service) και η Ελίζαμπεθ Κάρλσεν (Κάρολ), υποστηρίζοντας την παραμονή και αναφέροντας τις αρνητικές συνέπειες για τη βρετανική κινηματογραφική παραγωγή στην αντίθετη περίπτωση. Πριν από αυτούς, 250 γνωστοί ηθοποιοί, ανάμεσά τους ο Πάτρικ Στιούαρτ, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, η Κίρα Νάιτλι, ο Τζουντ Λο, υπέγραφαν μια επιστολή με την οποία καλούσαν τους βρετανούς πολίτες να αρνηθούν την έξοδο και ότι θα είναι καταστροφική για την οπτικοακουστική παραγωγή.

Από την άλλη πλευρά, μια μελέτη από την εταιρεία Enders Analysis προέβλεπε ότι μια μετα-Brexit ύφεση θα προκαλούσε αρνητικούς ρυθμούς για το σύνολο της επικοινωνιακής βιομηχανίας. Επεσήμανε επίσης ότι η βρετανική οπτικοακουστική βιομηχανία ήταν «ιδιαίτερα εκτεθειμένη», επειδή πάνω από το ήμισυ των εξαγωγών της, οι οποίες ανήλθαν στα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014, κατευθύνεται στην ΕΕ. Οι υποστηρικτές του Brexit αναφέρουν χώρες όπως η Νορβηγία και η Ισλανδία, που δεν είναι μέλη της ΕΕ, αλλά έχουν πρόσβαση στην Κοινή Αγορά ως μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι υπέρμαχοι του Brexit, όπως σήμερα και εκ των υστέρων αναδύεται, δεν διαθέτουν κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο πέραν της λαϊκίστικης ρητορικής τους.

Κ. ΜΕΤΑΞΑ