Σύμφωνα με άγραφο νόμο του κινηματογράφου, οι Χρυσές Σφαίρες θεωρούνται ο πρόδρομος των βραβείων Οσκαρ, μια και συχνά οι νικητές των πρώτων κρατούν λίγες εβδομάδες αργότερα ανά χείρας το χρυσό αγαλματίδιο στο Dolby Theatre. Κι όμως, η φετινή 73η απονομή δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα. Κι αυτό, επειδή δεν ήταν λίγες οι εκπλήξεις στα πρόσωπα και στις παραγωγές του κινηματογράφου και της τηλεόρασης που επικράτησαν στις 26 κατηγορίες των βραβείων.
Σε μεγάλο πρωταγωνιστή της βραδιάς εξελίχθηκε η ταινία «Η επιστροφή» (21/1 στις αίθουσες) του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου που κέρδισε τρία βραβεία, μολονότι για πολλούς έπαιζε ως αουτσάιντερ απέναντι στο «Carol». Στην κατηγορία της καλύτερης δραματικής ταινίας, η «Επιστροφή» έκλεψε το αγαλματίδιο από τους ανθρώπους του «Spotlight», που ήταν η αγαπημένη επιλογή των πρακτορείων στοιχημάτων. Ο ιθύνων νους της παραγωγής πανηγύρισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη βράβευσή του ως καλύτερου σκηνοθέτη, ενώ εξαιρετικά τα πήγε και ο πρωταγωνιστής του Λεονάρντο ντι Κάπριο.

Ο 41χρονος Αμερικανός ανέβηκε στη σκηνή του ξενοδοχείου Beverly Hilton για να παραλάβει το βραβείο του καλύτερου ηθοποιού σε δραματική ταινία. Ετσι έπιασαν τόπο οι θυσίες που έκανε στα γυρίσματα του φιλμ, όταν αναγκάστηκε να φάει ωμές καρδιές βισόνων και έφτασε κοντά στην υποθερμία. Τώρα μένει να φανεί εάν θα τις εκτιμήσουν και τα μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου ώστε να του δώσουν το πολυπόθητο Οσκαρ που λείπει από τη συλλογή του.

Η Κέιτ Μπλάνσετ μπορεί να έπεισε ως ώριμη κυρία που ερωτεύεται μία νεαρό υπάλληλο καταστήματος τη δεκαετία του 1950 στο «Carol», παρ’ όλα αυτά δεν αναδείχθηκε καλύτερη δραματική ηθοποιός. Η εκλεκτή των κριτών ήταν η 26χρονη Μπρι Λάρσον για τον ρόλο της στο «Room».

Εκπλήξεις σημειώθηκαν και στις κατηγορίες των κωμωδιών. Αντί για το «Μεγάλο σορτάρισμα», που μόνο κωμωδία δεν είναι αλλά θεωρούνταν φαβορί, τα μέλη της Ενωσης Ξένων Ανταποκριτών Τύπου του Χόλιγουντ που αναδεικνύουν τους νικητές επέλεξαν τη «Διάσωση» του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Ο πρωταγωνιστής του Ματ Ντέιμον, που υποδύεται έναν αστροναύτη στον Αρη, πήγε σπίτι του με τη διάκριση του καλύτερου ηθοποιού σε κωμική παραγωγή. Στην αντίστοιχη κατηγορία των γυναικών, στο τέλος χαμογέλασε η Τζένιφερ Λόρενς, που κράτησε την τρίτη Χρυσή Σφαίρα της καριέρας της για την ερμηνεία της στο «Joy», επικρατώντας της Εϊμι Σούμερ.

Αρκετά καλά τα πήγε και το «Steve Jobs», η βιογραφική ταινία αφιερωμένη στον ιδρυτή της Apple, μολονότι η πορεία της δεν ήταν η αναμενόμενη στο αμερικανικό box office. Ο σεναριογράφος της Ααρον Σόρκιν κέρδισε τη δεύτερη Χρυσή Σφαίρα του, ενώ η Κέιτ Γουίνσλετ την τέταρτη στην κατηγορία του δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της ως Τζοάνα Χόφμαν. Στην αντίστοιχη ανδρική κατηγορία, νικητής ήταν ο Σιλβέστερ Σταλόνε (έκπληξη!), που βραβεύεται για πρώτη φορά μετά το 1977 με Χρυσή Σφαίρα –συγκεκριμένα για τον ρόλο του στο πυγμαχικό «Creed».

Για την προσφορά του στη βιομηχανία του θεάματος, τιμητική διάκριση έλαβε ο Ντένζελ Ουάσιγκτον, αλλά οι στιγμές των βετεράνων δεν σταμάτησαν εκεί. Ο συνθέτης Ενιο Μορικόνε στα 87 του χρόνια κέρδισε την τρίτη του Χρυσή Σφαίρα για τη μουσική στο «Hateful Eight» του Κουέντιν Ταραντίνο, που παρέλαβε εκ μέρους του το αγαλματίδιο.

ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ. Απρόσμενα ήταν και αρκετά αποτελέσματα στις τηλεοπτικές κατηγορίες. Το ευρέως γνωστό «Transparent» παραγκωνίστηκε για χάρη του ομόσταβλού του στο Amazon «Mozart in the Jungle», που αναδείχθηκε καλύτερη κωμική σειρά.

Ο πρωταγωνιστής της Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ τιμήθηκε στην κατηγορία του καλύτερου ανδρικού ρόλου. Στις δραματικές παραγωγές νικητής ήταν το «Mr Robot» που έβγαλε εκτός μάχης τα «Game of Thrones» και «Empire», ξαφνιάζοντας μέχρι και τους ίδιους τους παραγωγούς του. Με δάκρυα στα μάτια υποδέχτηκε τη βράβευσή της ως καλύτερης ηθοποιού μίνι τηλεοπτικής σειράς η Lady Gaga για το «American Horror Story».