Είναι και με τη βούλα πλέον το ακριβότερο έργο τέχνης που έχει πουληθεί σε δημοπρασία κι έχει την υπογραφή του διασημότερου καλλιτέχνη –κατά πολλούς και του σημαντικότερου –του 20ού αιώνα. «Οι γυναίκες της Αλγερίας» (εκδοχή Ο) του Πάμπλο Πικάσο, ένας από τους 15 πίνακες που φιλοτέχνησε την περίοδο 1954-55 επηρεασμένος από το έργο του γάλλου ζωγράφου Ευγένιου Ντελακρουά, είναι το έργο που άλλαξε χέρια στη Νέα Υόρκη από τον οίκο Κρίστις στην τιμή – ρεκόρ των 179 εκατ. δολαρίων.

Οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν το έργο της μεταπολεμικής περιόδου του ζωγράφου να φτάνει έως και τα 140 εκατ. δολάρια, χωρίς να σπάσει το όριο των 142,2 εκατ. δολαρίων, τιμή στην οποία είχε πωληθεί το τρίπτυχο του Φράνσις Μπέικον «Τρεις σπουδές του Λούσιαν Φρόιντ», τον Νοέμβριο του 2013, που κρατούσε έως πρότινος το ρεκόρ του ακριβότερου πίνακα που έχει πωληθεί σε δημοπρασία.

Την ίδια βραδιά, κατά την οποία ο τζίρος ανήλθε σε 706 εκατ. δολάρια, σημειώθηκε και δεύτερο ρεκόρ, καθώς πωλήθηκε προς 141,3 εκατ. δολάρια το σε φυσική κλίμακα γλυπτό του Αλμπέρτο Τζιακομέτι «Ο άνθρωπος που δείχνει» και αναδείχθηκε στο ακριβότερο γλυπτό που έχει πωληθεί έως σήμερα σε δημοπρασία.

Χρειάστηκαν ωστόσο μόνο λίγες ώρες για να αρχίσουν πολλοί να αναρωτιούνται αν άξιζε τόσα χρήματα το συγκεκριμένο έργο που ανήκε στους αμερικανούς συλλέκτες Βίκτορ και Σάλι Γκανζ. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του κριτικού τέχνης και συγγραφέα, που γράφει στην βρετανική «Independent», Μάικλ Γκλόβερ, ότι πίσω από το ρεκόρ βρίσκεται η προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική του ιδρύματος Πικάσο, το οποίο φροντίζει να διατηρεί τις τιμές στα ύψη. Ο Μ. Γκλόβερ θεωρεί προάγγελο του ρεκόρ την προ τετραετίας έκθεση στην γκαλερί Γκαγκόζιαν, μέσω της οποίας επιχειρούνταν να αναδειχθεί σε εξίσου σημαντική με την μπλε ή την κυβιστική περίοδο του καλλιτέχνη και η μεταπολεμική. Οι καρποί της προσπάθειας φαίνεται ότι απέδωσαν.