Μεγάλη Εβδομάδα άρχισε –και –στην παιδεία. Τις τελικές λεπτομέρειες του νέου, μεταβατικού εξεταστικού συστήματος που θα εφαρμοστεί το 2016 για τους σημερινούς μαθητές της Β’ Λυκείου επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να γίνουν ανακοινώσεις τις αμέσως προσεχείς ημέρες.

Και οι τελευταίες πληροφορίες επιμένουν πως το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει τα γνωστά τέσσερα μαθήματα που προέβλεπαν και οι προηγούμενοι νόμοι για όλους τους μαθητές, αλλά και ακόμα τέσσερα (Βιολογία, Μαθηματικά, Ιστορία και Οικονομία) που θα επιλέγονται σαν «μπαλαντέρ» –μόνο ένα ανά υποψήφιο –προκειμένου να «ξεκλειδώνουν» περισσότερες σχολές στο Μηχανογραφικό τους.

Στο μεταξύ, πάντως, η νέα διοικούσα επιτροπή των Πειραματικών Σχολείων (στα οποία ως γνωστόν οι μαθητές θα εισάγονται πλέον με κλήρωση αντί εξετάσεων) ανακοίνωσε ότι οι η υποβολή αιτήσεων εισαγωγής θα αρχίσει πιθανότατα στα τέλη Απριλίου. Αυτό καθώς αναμένεται η τροπολογία που θα διαχωρίσει τα Πειραματικά από τα Πρότυπα Σχολεία να ψηφιστεί από στη Βουλή εντός του Απριλίου. Με βάση αυτό το δεδομένο, οι διαδικασίες αναμένεται να εξελιχθούν ως εξής:

n Ανακοίνωση του αριθμού των θέσεων ανά σχολείο και υποβολή των αιτήσεων στο τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου ή στο πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου 2015.

n Κληρώσεις ή δοκιμασία εισαγωγής (με βάση την τροποποίηση του Νόμου 3966/2011) στο τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου 2015. Οσον αφορά τις λεπτομέρειες του τρόπου με τον οποίο θα διεξαχθούν οι εξετάσεις, για όσα από τα 5 Πρότυπα Σχολεία που απομένουν επιλέξουν αυτό το σύστημα αντί κλήρωσης η διοικούσα επιτροπή θα μελετήσει τις εισηγήσεις των συλλόγων διδασκόντων για το θέμα και θα προβεί σε ανακοίνωση όταν καταλήξει στη διαδικασία.

Ζητούν αναβάθμιση τα ΤΕΙ. Παράλληλα, ύστερα από πρόσφατη αποκάλυψη των «ΝΕΩΝ» ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μελετά την αναβάθμιση των πενταετών πτυχίων των πολυτεχνείων σε μάστερ, τα ΤΕΙ ζητούν και τη δική τους αναβάθμιση.

Η Σύνοδος των Προέδρων τους ζήτησε να δοθεί δυνατότητα και στα ΤΕΙ να διενεργούν διδακτορικές σπουδές. Προτείνουν η δυνατότητα να δοθεί σε όσα ιδρύματα διαθέτουν προπτυχιακά προγράμματα σπουδών που έχουν αξιολογηθεί θετικά ή έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από την ΑΔΙΠ διαδικασίες, καθώς και σε όσα λειτουργούν ήδη προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών είτε αυτοδύναμα είτε με συνδιοργάνωση. Επίσης τα ΤΕΙ που θα παρέχουν διδακτορικές σπουδές θα πρέπει να διαθέτουν ικανό αριθμό καθηγητών, ως επί το πλείστον υψηλών βαθμίδων, με τουλάχιστον εννέα κατόχους διδακτορικού διπλώματος, και να παρουσιάζουν πιαστοποιημένα υψηλό ερευνητικό έργο.

Οι «αιώνιοι» φοιτητές. Εξάλλου, ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, που συναντήθηκε με φοιτητές την Παρασκευή, δήλωσε ότι θέμα διαγραφών (σ.σ. των λεγόμενων αιώνιων φοιτητών) χωρίς τη βούληση των ενδιαφερομένων δεν υφίσταται πλέον. Οπως εξήγησε, για την αλλαγή του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου θα υπάρξουν δύο νομοθετικές παρεμβάσεις: Για τους φοιτητές για τους οποίους προβλέπεται ότι χάνουν τη φοιτητική ιδιότητα στις 30 Απριλίου θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την ακύρωση της συγκεκριμένης διάταξης στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου που αφορά τoν αθλητισμό, ενώ η συνολική ρύθμιση του συγκεκριμένου θέματος για όλες τις κατηγορίες φοιτητών θα επιλυθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που θα κατατεθεί στο άμεσο μέλλον.

Περί ασύλου

Σε συνέντευξή του (στον ραδιοσταθμό Παραπολιτικά), ο Αρ. Μπαλτάς, ερωτηθείς αν σκέφτεται τροποποίηση του νόμου για το πανεπιστημιακό άσυλο, απάντησε: «Καταρχήν ναι. Σκεφτόμαστε την προστασία του πανεπιστημιακού ασύλου σε νέες συνθήκες που ωριμάζουν σιγά σιγά».