Ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων των λεωφορείων και τρόλεϊ κατά 25% ακόμα και μέσα στον Οκτώβριο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Παρότι, όπως υποστηρίζει, προσπαθεί να αποφύγει με κάθε τρόπο την εξέλιξη αυτή, τα μηνύματα από το υπουργείο Οικονομικών -ενόψει της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού- κάνουν λόγο για σημαντική περικοπή της κρατικής επιχορήγησης που θα δοθεί στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ).

Οι απώλειες αυτές αναμένεται να καλυφθούν μέσω της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων, η οποία αρχικά -ως μνημονιακή υποχρέωση- είχε τοποθετηθεί για τον προηγούμενο Μάρτιο, ενώ στη συνέχεια μετατέθηκε για τον Οκτώβριο του 2013.

Εφόσον ισχύσουν οι αυξήσεις, η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Στα μειωμένα εισιτήρια οι τιμές με αύξηση 25% θα διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση το οριστικό ποσοστό της αύξησης θα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ποσό της επιδότησης που θα δοθεί, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες συζητείται να είναι μειωμένο κατά το 1/3 του περσινού που ήταν 120 εκ.ευρώ.

Στις συσκέψεις που πραγματοποιούνται ήδη για το ζήτημα αυτό, εξετάζεται το ενδεχόμενο το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ να διατηρήσουν τα ίδια τιμολόγια δεδομένου ότι η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) εμφανίζει ήδη λειτουργική κερδοφορία και την επόμενη χρονιά δε θα λάβει επιδότηση.

Παράλληλα στο υπουργείο Μεταφορών εξετάζεται και το ενδεχόμενο κατάργησης του ενιαίου εισιτηρίου διάρκειας 1,5 ώρας με τη μορφή που έχει σήμερα και η αντικατάστασή του με ένα ενιαίο εισιτήριο ανά κατεύθυνση.

Ουσιαστικά το εισιτήριο θα έχει την ίδια χρονική διάρκεια αλλά δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιστροφή καθώς δε θα είναι πολλαπλών κατευθύνσεων. Επίσης, εξετάζεται η δυνατότητα διάθεσης φτηνότερων εισιτηρίων για κοντινές αποστάσεις.

Η ηγεσία του υπουργείου, πάντως, παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της αποφυγής των αυξήσεων, ενώ θα συνεχίσει την προσπάθεια πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής, την οποία ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, χαρακτήρισε χειρότερη από τη φοροδιαφυγή.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης υπογράμμισε πως η άνοδος της τιμής του εισιτηρίου θα είναι «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο». Προσέθεσε μάλιστα πως «Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση».

Μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία ενδέχεται να φέρει και περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, αναμένεται και στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με εκπροσώπους του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει επαφές η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

«Όλα τα ζητήματα πρέπει να μπουν στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται.Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.