Αποφασισμένος να «ξεμπλοκάρει» το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε αυτό να είναι παραδοτέο βάσει του επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος, στο τέλος του 2016 ή τις αρχές του 2017, εμφανίστηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και γνωστοποίησε ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».

Εξερχόμενος από σύσκεψη – στη Θεσσαλονίκη – με αντικείμενο την πορεία του έργου του μετρό και την κατάρτιση χρονοδιαγράμματος δράσεων για το επόμενο εξάμηνο, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ακόμη ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια. Ωστόσο, δεν επεκτάθηκε σε περαιτέρω λεπτομέρειες, σε σχέση με το πότε και το πώς θα προχωρήσει η όλη διαδικασία, ούτε σχετικά με το αν θα υπάρχει πλαφόν στο ύψος των δαπανών που θα καλύπτονται.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.

Πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77%των σηράγγων. «Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» είπε, ενώ προχώρησε και σε ανακοινώσεις για η σύνδεση της έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ, αλλά και για το έργο της ανακατασκευής και επέκτασης του υφιστάμενου διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Λύση κοινής αποδοχής για τις αρχαιότητες

Τη λύση για την τύχη των βυζαντινών αρχαιοτήτων που έχουν εντοπιστεί στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης φαίνεται πως έδωσαν το βράδυ της Τετάρτης σε σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων στη Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου.

Σύμφωνα με όσα συμφωνήθηκαν, το βυζαντινό σταυροδρόμι θα αποσπαστεί για να κατασκευαστεί ο σταθμός. Εν συνεχεία περίπου 80% των αρχαιοτήτων θα επανατοποθετηθούν, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή εκθεσιακού χώρου στο πρώτο επίπεδο του σταθμού.

«Η λύση είναι οι αρχαιότητες οι οποίες έχουν βρεθεί θα αποσπαστούν από το σημείο αυτό για να προχωρήσει το έργο, θα φυλαχθούν, θα προστατευθούν και στη συνέχεια θα επανατοποθετηθούν» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Πολιτισμού.

Συγκεκριμένα, η λύση που συμφωνήθηκε περιλαμβάνει τα εξής σημεία:

– Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

-Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.

-Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.

-Η νέα, τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό» διαμορφώθηκε μετά από συνεργασία με το ΑΠΘ και το ΤΕΕ και μελετήθηκε σε διαδοχικές συσκέψεις εργασίας του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της «Αττικό Μετρό» .

-Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «Αττικό Μετρό», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης , θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.

-Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.