Λύση στη δέσμευση των λογαριασμών του Δήμου Θεσσαλονίκης λόγω χρεών στην Εφορία φαίνεται ότι φέρνει η συνάντηση που είχε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη. Ο κ. Θεοχάρης δεσμεύθηκε ότι θα πιέσει το νομικό τμήμα της υπηρεσίας του ώστε να γίνει άρση της δέσμευσης του 50% των τραπεζικών λογαριασμών, που έγινε με εντολή της Δ’ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης και έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στην τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων του δήμου.

Η νέα αυτή οικονομική εμπλοκή, που προέκυψε από τη μη απόδοση χαρτοσήμου για ενοίκια και διαφημίσεις προς την Εφορία για 17 ολόκληρα χρόνια, από το 1993 έως το 2010, είναι μία από τις περιπτώσεις κακοδιαχείρισης των προηγούμενων δημοτικών Αρχών που καλείται να αντιμετωπίσει η σημερινή διοίκηση από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα. Παράλληλα, όπως παρατήρησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Αρβανίτης, το γεγονός ότι για όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν έγιναν έλεγχοι από την Εφορία είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που διαμόρφωσαν ευνοϊκές συνθήκες για τα σκάνδαλα της υπεξαίρεσης και της παγίας προκαταβολής.

Μπορεί η πολύκροτη υπόθεση της υπεξαίρεσης να τελεσιδίκησε, ωστόσο ο Δήμος Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να πληρώνει τα σπασμένα και συγκεκριμένα τα 7,2 εκατ. ευρώ των βεβαιωμένων οφειλών προς την Εφορία. Μια πληγή που αναμένεται να κλείσει στο τέλος του χρόνου, με την εξόφληση όλου του ποσού.

Ενα από τα μεγαλύτερα αγκάθια για την Αντιδημαρχία Οικονομικών είναι οι δανειακές υποχρεώσεις του δήμου προς τις τράπεζες, που στο τέλος του 2010 έφταναν τα 39 εκατ. ευρώ. «Η προηγούμενη διοίκηση υπέγραψε το 2009 σύμβαση για δάνειο ύψους 19 εκατ. ευρώ, εκτοξεύοντας το συνολικό ποσό. Σήμερα και έπειτα από διακανονισμούς το ποσό έχει μειωθεί στα 33,5 εκατ.», είπε στα «ΝΕΑ» ο κ. Αρβανίτης.

Από τις πρώτες, πάντως, προτεραιότητες της διοίκησης ήταν η εξόφληση των χρεών προς προμηθευτές, που στο τέλος της θητείας της διοίκησης Παπαγεωργόπουλου άγγιζαν τα 28 εκατ. ευρώ, ενώ αφορούσαν οφειλές ακόμα και από το 2005. Πλέον, το ποσό έχει μειωθεί στα 6 εκατ., ενώ υπάρχει τακτική ροή εξόφλησης των υποχρεώσεων. Αλλα περίπου 38 εκατ. ήταν οι οφειλές για απαλλοτριώσεις πριν από το 2005, οι οποίες τελεσιδίκησαν και έπρεπε να εξοφληθούν. «Το καλό είναι ότι για τα χρέη για προμηθευτές και απαλλοτριώσεις θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα αφαιρούνται από την τακτική χρηματοδότηση του δήμου», τόνισε ο κ. Αρβανίτης.