Από τις 21 Μαΐου 2005 και το επόμενο διάστημα η Ελλάδα λικνιζόταν στον ρυθμό του «My number One». Με το τραγούδι αυτό η Ελενα Παπαρίζου ανήμερα την ονομαστική εορτή της κέρδιζε τον διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον και εμφανιζόταν η Ελλάδα για πρώτη φορά στα χρονικά του θεσμού στην πρώτη θέση.

Πάνω που καταλάγιαζε ο γιουροβιζιονικός πανζουρλισμός (στον απόηχο του ανεπανάληπτου Euro 2004) στην τηλεόραση προβάλλονταν επαναλήψεις ελληνικών σειρών της σεζόν που μόλις είχε ολοκληρωθεί αλλά και παλαιότερες. Με όρους ναυτικούς, επικρατούσε νηνεμία στη μικρή οθόνη.

Στις 11 Ιουλίου εκείνης της χρονιάς σαν δυνατό μελτέμι μια σειρά τάραξε τα τηλεοπτικά ύδατα και έβαλε τη Σύμη στην τουριστική ατζέντα Ελλήνων και Τούρκων. Από τις συχνότητες του Mega εισέβαλε σε καθιστικά, βεράντες και κήπους η πρώτη στα χρονικά της ελληνικής τηλεόρασης τουρκική σειρά προκαλώντας ντελίριο: «Τα σύνορα της αγάπης». Το στόρι της γεφύρωνε με ρομαντικό τρόπο τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Μια νεαρή ευειδής Τουρκάλα με λαϊκές καταβολές ερωτεύτηκε έναν έλληνα γόνο εύπορης οικογένειας. Ο έρωτας της Ναζλί για τον Νίκο φούντωσε στην ακριτική Σύμη. Χαμός.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΟΥΞΕ. Ψηλή (1,74 μ.), καστανή, με αμυγδαλωτά μάτια, καλλίγραμμη η Νεχίρ Ερντογάν, η πρωταγωνίστρια του «Yabanci Damat» («Γαμπρός από τα ξένα» στα ελληνικά), έγινε αμέσως το κορίτσι της διπλανής πόρτας και η σειρά «Τα σύνορα της αγάπης», όπως τη βάφτισε το Mega, η τηλεοπτική επιτυχία του καλοκαιριού αλλά και των επόμενων τριών σεζόν.

Η Νεχίρ επέστρεψε φέτος στην ελληνική τηλεόραση με τη σειρά «Son» του Ant1.

Η Σμυρνιά Νεχίρ (στα τουρκικά σημαίνει «ποτάμι») είναι δημοφιλής στην Τουρκία. Με σπουδές διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μαρμαρά της Κωνσταντινούπολης, είναι ίνδαλμα για πάμπολλα κοριτσάκια στην Τουρκία που τη θαυμάζουν και μαζί με άλλες συναδέλφους της εκφράζει την εικόνα της σύγχρονης με δυτικές επιρροές Τουρκάλας.

Το Νισάντασι είναι το Κολωνάκι της Κωνσταντινούπολης. Η συνοικία σημείο αναφοράς των νεαρών κατοίκων της Πόλης. Επιλέγουν τα καφέ του για ένα εσπρέσο αλλά και τσάι, τα εμπορικά κέντρα και τα στυλάτα καταστήματα που έχουν εκεί ιταλικοί και γαλλικοί οίκοι μόδας.

Η Νεχίρ σίγουρα ξέρει τα στέκια. Συχνάζει σε αυτά. Συχνάζει επίσης στα μπαρ και εστιατόρια που «κρύβονται» σε κτίρια της Ιστικλάλ που καταλήγει ή αρχίζει (ανάλογα πώς θα την περπατήσει κανείς) στην Πλατεία Ταξίμ. Η Ερντογάν στα «Σύνορα της αγάπης» ως Ναζλί είχε δώσει μάχη για τον έρωτα της ζωής της με τον οποίο σεναριακά απέκτησαν και παιδί.

Η Νεχίρ φαίνεται ότι εκτός από τα τρέντι κατατόπια ξέρει και δίνει μάχες για ένα καλύτερο αύριο.

Στην Πλατεία Ταξίμ η Νεχίρ Ερντογάν ήταν μεταξύ των συμπολιτών της που συγκεντρώθηκαν για να διαδηλώσουν για την απαλλοτρίωση του μικρού πάρκου Γκεζί, του μοναδικού πνεύμονα πρασίνου, λίγο πιο κάτω από την εμβληματική πλατεία, στην ευρύτερη περιοχή του Πέραν. Στη θέση του θα χτιζόταν εμπορικό κέντρο στο στυλ του παλιού οθωμανικού κοιτώνα που είχε κατασκευάσει ο σουλτάνος Αμπντουλχαμίτ Α’.

Σχεδόν κάθε ημέρα ήταν εκεί. Μαζί με πολλούς άλλους συναδέλφους της: τον Κενάν Ιμιρζαλίογλου, τον Ενγκίν Γκιουναϊντίν, την Γκιζέμ Καρατζά, τον Ιλκέρ Ακσούμ, τον Ενγκίν Αλτάν Ντουζγιατάν, τον Ερσίν Κορκούτ, τον Σαρπ Απάκ, τον Χαλίτ Εργκέντς, την Μπεργκιουζάρ Κορέλ και αρκετούς ακόμη.

Και επαγγελματικές υποχρεώσεις να είχε η Νεχίρ Ερντογάν, με τον αρραβωνιαστικό της Μουσταφά Αλτιοκλάρ, αμέσως μετά πήγαινε να διαδηλώσει στην Πλατεία Ταξίμ με εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου. Αξιοπρόσεκτη κίνηση δεδομένου ότι όλοι αυτοί οι προβεβλημένοι καλλιτέχνες που μετέχουν σε δακρύβρεχτες σειρές μέσα από τις οποίες προβάλλεται ένας τρόπος ζωής, όνειρο άπιαστο για τον μέσο τούρκο τηλεθεατή, κατέβαιναν στους δρόμους μέχρι και τα τέλη του περασμένου μήνα για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις προθέσεις της κυβέρνησης Ερντογάν.

Δεν ήταν τόσο η οικολογική ευαισθησία της Νεχίρ για το υπό ισοπέδωση πάρκο Γκεζί. Ηταν η θυμωμένη αντίδραση, όπως και πολλών άλλων σε δεκάδες πόλεις και χωριά της Τουρκίας, για το σχέδιο της τουρκικής κυβέρνησης να περάσει σειρά μέτρων που είχαν στόχο τις λεγόμενες δυτικές αξίες.

Η Ερντογάν, όπως και όσοι ξεχύθηκαν σαν ποτάμι στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης και στη συνοικία του Πέρα, ύψωσε τη φωνή της διεκδικώντας τις ελευθερίες που στερούνται βαθμηδόν εκείνη και οι συμπολίτες της από τα περιοριστικά μέτρα που λαμβάνονται καθημερινά: απαγόρευση των αμβλώσεων, καμπάνια κατά των αντισυλληπτικών, απαγόρευση και περιορισμοί στην κατανάλωση αλκοόλ, μέτρα κατά των νέων ζευγαριών που αγκαλιάζονται σε δημόσιους χώρους, πόλεμος κατά της εξωσωματικής γονιμοποίησης, επεκτεινόμενοι περιορισμοί στην ελευθερία κίνησης και έκφρασης των γυναικών.

ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΗΜΑΙΑ. Η Νεχίρ μπορεί να διαδήλωνε επειδή η απειλή ήταν ορατή, έστω και ασυνείδητα η δύναμη της τηλεοπτικής εικόνας της, όπως και των άλλων συναδέλφων της, ενδεχομένως να αποτέλεσε παρακίνηση.

Εξάλλου, πάντοτε οι άνθρωποι εμψυχώνονταν όταν έβλεπαν ινδάλματά τους να ενισχύουν με τη συμμετοχή τους τους αγώνες.

Η μαζική παρουσία και με ενεργό ρόλο καλλιτεχνών με «γκελ» στον κόσμο, ενδέχεται να θορύβησε τον τούρκο Πρωθυπουργό. Η Νεχίρ Ερντογάν και οι άλλοι ηθοποιοί ήταν ζωντανές σημαίες.

Το τελευταίο που ήθελε ο Ταγίπ Ερντογάν ήταν μπαϊράκια ανάμεσα στον κόσμο. Η απουσία τους θα ήταν πλήγμα στο ηθικό των εξεγερμένων.

«Να εξασθενίζεις τους αρχηγούς του εχθρού καταφέρνοντας αλλεπάλληλα χτυπήματα», αναφέρει μεταξύ των άλλων ο κινέζος στρατηγός Σουν Τζου (μέσα 6ου π.Χ. αιώνα) στο περίφημο βιβλίο του «Η τέχνη του πολέμου». Δεν είναι γνωστό αν το έχει διαβάσει ο τούρκος Πρωθυπουργός. Δεν αποκλείεται όμως, μετά τη σύλληψη των 26 ηθοποιών, να μάθει το ρητό: «Η εκδίκηση είναι πιάτο που σερβίρεται κρύο».

Είπανγι’ αυτήν

Οσοι εμπαίζουντις αξίεςτου λαού μας ή διαστρεβλώνουν την ιστορική αλήθεια πρέπει να παίρνουν απάντηση μέσωτου νόμου

Ο Ταγίπ Ερντογάνσε περσινή δήλωσή του, με αφορμήτο τουρκικό σίριαλ «Σουλεϊμάνο μεγαλοπρεπής»