Με εξορθολογισμό της κατανομής εκπαιδευτικών στα σχολεία, καθώς διαπιστώθηκε μέσω ηλεκτρονικής καταγραφής ότι σε άλλα υπηρετούν υπεράριθμοι ενώ την ίδια στιγμή σε άλλα υπάρχουν κενά, θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει την υποστελέχωση των σχολείων το υπουργείο Παιδείας το ερχόμενο έτος. Παράλληλα, λόγω των πολύ περιορισμένων προσλήψεων αναπληρωτών και των σχεδόν μηδενικών προσλήψεων μονίμων που αναμένονται παραμένει πιθανό το ενδεχόμενο αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Η Διεύθυνση Διοικητικών Υποθέσεων του υπουργείου Παιδείας έκανε χθες την πρώτη κίνηση για τον εξορθολογισμό, ζητώντας από τους διευθυντές Εκπαίδευσης να καταθέσουν άμεσα τις απόψεις τους για περιπτώσεις σχολείων που εμφανίζουν υπεράριθμους εκπαιδευτικούς: «Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης υπουργικών αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους», αναφέρει.

Ωστόσο, η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της κατήγγειλε την κίνηση αυτή, κάνοντας λόγο για επιχείρηση «συρρίκνωσης των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, που είναι βέβαιο ότι δημιουργείται στη βάση της υλοποίησης των αντιλαϊκών πολιτικών». Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας ότι μεθοδεύει «την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, που σε περιπτώσεις όπως η Α’ Αθήνας φθάνουν το 27%-28% των υπαρχόντων».