Στο στόχαστρο του μεγαλύτερου διαχειριστή επενδυτικών κεφαλαίων της Κίνας, του SASAC, βρίσκονται τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια και ειδικότερα οι εμπορευματικοί τους σταθμοί, τα Car Terminal, και οι προβλήτες κρουαζιέρας, που θα βρεθούν σύντομα σε διαδικασία αποκρατικοποίησης με τη μορφή συμβάσεων παραχώρησης.

Χθες, πολυμελής αντιπροσωπεία του Κινεζικού Οργανισμού Διαχείρισης Κεφαλαίων Μεγάλων Επιχειρήσεων (SASAC), ο οποίος διαχειρίζεται συνολικά κεφάλαια 30 τρισ. γιουάν και είναι ο κύριος μέτοχος μεταξύ άλλων 168 κινεζικών εταιρειών και της COSCO, συναντήθηκε με την διοίκηση του ΟΛΠ.

Κύριο θέμα των συζητήσεων ήταν το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα. Για τα λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ και σε ό,τι αφορά τους ΣΕΜΠΟ και τα Car Terminal είναι αυτονόητο ότι το κινεζικό ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί από την ελληνική θυγατρική της Cosco, τη ΣΕΠ, που διαχειρίζεται ήδη τον ΣΕΜΠΟ 2 και αργότερα τον ΣΕΜΠΟ 3 του λιμανιού του Πειραιά. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης τόνισε στους κινέζους συνομιλητές του ότι «η διετής εκκρεμότητα και οι αμφιβολίες για τη θέση της Ελλάδας στη ζώνη του ευρώ έπαψαν πλέον να υπάρχουν με ομόφωνη απόφαση όλων των ευρωπαϊκών κρατών και επομένως μέσα σε νέο σταθερό πλέον επενδυτικό περιβάλλον μπορούν όλοι όσοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη χώρα μας να το πράξουν». Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν για επιμέρους συναντήσεις με τις επιχειρήσεις της SASAC, πέραν της COSCO με την οποία ήδη υπάρχει συμφωνία παραχώρησης στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επικεφαλής της κινεζικής αντιπροσωπείας ήταν η Xie Lin, γενική διευθύντρια της SASAC.