«Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεράστια απήχηση, αρκετοί χρήστες δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι όσα γράφουν μένουν» λέει η Λίζα Τσαλίκη, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Τους χαρακτηρίζουν και έχουν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Το αποτύπωμά τους δεν χάνεται». Οπως παρατηρεί, ειδικά τα δημόσια πρόσωπα πρέπει να προσέχουν περισσότερο όσα αναρτούν γιατί λόγω ιδιότητας στρέφουν την προσοχή πάνω τους. «Το ότι έχεις 140 χαρακτήρες περιθώριο στο twitter δεν σε προστατεύει και πολύ από την έκθεση» προσθέτει. Περίτρανη απόδειξη το tweet 135 χαρακτήρων της Βαλερί Τριερβελέρ, νυν συντρόφου του Φρανσουά Ολάντ, που κλυδώνισε τη γαλλική Προεδρία (περισσότερες λεπτομέρειες στη διπλανή «Ακτινογραφία»).

ΡΕΚΟΡ ΤΙΤΙΒΙΣΜΑΤΟΣ. Στη δημοκρατία του twitter όλοι μπορούν να έχουν φωνή και όλοι μπορούν να τους ακούσουν. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008, οι χρήστες αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης έφταναν τα έξι εκατομμύρια. Σήμερα ξεπερνούν τα 140 εκατομμύρια. Πρόσφατα το ρεκόρ των περισσοτέρων tweets (σχολίων που δημοσιεύονται στο twitter) έγινε τη βραδιά του τελικού στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου μεταξύ Ισπανίας και Ιταλίας. Σε δύο ημίχρονα (90 λεπτά) ανέβηκαν στο Διαδίκτυο 16,5 εκατομμύρια tweets.

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, από την πλευρά της, έχει δώσει από πέρσι οδηγίες και έχει θέσει περιορισμούς για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από αθλητές και διαπιστευμένους στους Αγώνες του Λονδίνου. Πέρα από τις απαγορεύσεις προσβλητικού περιεχομένου, κύριο μέλημα της ΔΟΕ είναι να μην αναπαραχθεί (και ενδεχομένως εμπορευθεί) το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων και να μη διαφημίζουν μέσω των προσωπικών τους λογαριασμών οι αθλητές τους χορηγούς τους. Κανονισμοί που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, με τον αμερικανό δρομέα 800μ. Νικ Σίμοντς να χαρακτηρίζει τους περιορισμούς «ηλίθιους».