Φανταστείτε τον «Ηρακλή μαινόμενο» του Ευριπίδη όπου ο αρχαίος συγγραφέας βασιζόμενος στον γνωστό μύθο του Ηρακλή δημιουργεί μια συγκλονιστική τραγωδία για την επιστροφή ενός πολεμιστή, ο οποίος αντί να διασώσει τη δική του οικογένεια, της εναντιώνεται σε μια έκρηξη τρέλας.

Μέχρι εδώ όλα καλά, αλλά πώς θα σας φαινόταν αν στον γνώριμο χορό των γερόντων βετεράνων της εποχής, βλέπατε την προβολή αληθινών μαρτυριών ον κάμερα από αμερικανούς βετεράνους, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι υπηρέτησαν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Βιετνάμ, στο Ιράκ και το Αφγανιστάν;

Η διεθνούς φήμης θεατρική ομάδα Aquila Theatre από τη Νέα Υόρκη που έρχεται πρώτη φορά στην Ελλάδα ταξίδεψε σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, έκανε συνεντεύξεις με βετεράνους και κινηματογράφησε τις απαντήσεις τις οποίες τώρα προβάλλει ως οργανικό μέρος ενός έργου που θα ανέβει στο Ιδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη τρεις φορές.

«Είναι μια τολμηρή ιδέα για τον ελληνικό χορό, αλλά σίγουρα ελπίζουμε ότι ενέχει αλήθεια, συναίσθημα και βάθος, ενώ ταυτόχρονα θέτει αυτό το αρχαίο έργο απέναντι σε σύγχρονες ανησυχίες αναδεικνύοντας την αιώνια δυναμική της ελληνικής τραγωδίας», υπογραμμίζουν οι συντελεστές της ομάδας – που χρησιμοποιεί συχνά ελληνικά κλασικά κείμενα για να προκαλέσει διάλογο – η οποία παρουσίασε το έργο πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας τον περασμένο Μάρτιο.

Η παράσταση σε μετάφραση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Aquila Theatre, Πίτερ Μέινεκ, σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα Ντεσίρι Σάντσεζ επιχειρεί να επισημάνει τον παραλογισμό του πολέμου διαχρονικά, με λιτά σκηνικά και κοστούμια και με ηθοποιούς που φορούν μάσκες με στόχο μάλλον την επιβλητική παρά μια ρεαλιστική ερμηνεία. Επίσης, τις παραστάσεις πλαισιώνει διάλογος κάθε φορά αλλά και ένα workshop, με τον τίτλο: «Η Αλήθεια της Μάσκας», με τον Πίτερ Μέινεκ, όπου θα εξερευνηθεί ο ρόλος της τραγικής μάσκας σε συνδυασμό με τις τεχνικές σωματικού θεάτρου του Aquila αλλά και την έρευνά του στις γνωστικές σπουδές, τη νευροεπιστήμη και τη φιλοσοφία.