Αυτοκράτωρ Θεόφιλος, επιλέγοντας νύφη, προς την ωραιοτάτη βυζαντινή πριγκίπισσα και ποιήτρια Κασσιανή: «Εκ γυναικός ερρύη τα φαύλα». Κασσιανή προς Θεόφιλο: «Εκ γυναικός ερρύη και τα κρείτω»! Τρόμαξε ο α-νόητος δεκαεφτάχρονος από την ευφυΐα της νεαρής και έδωσε το μήλο προτίμησης στην άλαλη Θεοδώρα. Η πρώτη κατέληξε σε μοναστήρι, η δεύτερη έγινε αυτοκράτειρα. Η αμφισβήτηση, η υποτίμηση της γυναικείας πνευματικής οντότητας καλά κρατεί αιώνες τώρα, με εξαίρεση την ανεπτυγμένη Δύση. Ο μύθος λέει ότι και ένα άλλο μήλο, αυτό που πρόσφερε η Εύα στον Αδάμ, δεν ήταν το μήλο της αμαρτίας αλλά το μήλο της γνώσης. Και τα δύο μήλα προξένησαν θύματα. Εύα και Κασσιανή τιμωρήθηκαν. Η γυναικεία ευφυΐα πάντα τιμωρείται. Πάμπολλα τα γυναικεία θύματα, ευφυή ή μη, ως όντα υποδεέστερα, καταστροφικά για τον άνδρα αφέντη. Σε 50 εκατομμύρια υπολογίζονται σε Μέση Ανατολή, Ασία, Λατινική Αμερική… οι ανήλικες νύφες, 5-11 χρονών, που πωλούνται λόγω φτώχειας με χρηματική ανταλλαγή. «Μ’ έδεσε και με βίασε» πρόλαβε να πει μια δωδεκάχρονη, προτού εκπνεύσει από ακατάσχετη αιμορραγία. Στην πιο τρυφερή ηλικία οδηγούνται σαν πρόβατα επί σφαγή στα δεσμά του υμεναίου, διακόπτοντας την όποια ή μη εκπαίδευσή τους. Αφγανός στραγγάλισε τη γυναίκα του γιατί τον «ατίμασε» γεννώντας για τρίτη φορά κορίτσι. Η άγρια απάνθρωπη βία ανθεί και θάλλει στον ισλαμικό κόσμο. Πατέρες και αδελφοί σκοτώνουν τις βιασμένες ανήλικες για να εξαλείψουν «την οικογενειακή ντροπή». Ο νταής βιαστής χαίρει απόλυτης ελευθερίας. Η φενάκη τής «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης γυναικός» εξακολουθεί να διαιωνίζεται. Ώς πότε η φαλλοκρατική «αμαρτία» θα μένει ατιμώρητη;