Τράβηξε την προσοχή ακόμη κι εκείνων που αγνοούσαν την ύπαρξή του όταν σκόρπισε πέρυσι στο Turbine Hall της Τate Modern 100 εκατ. πορσελάνινους ηλιόσπορους ως πολιτικό σχόλιο, καθώς στη μαοϊκή Κίνα ο Μάο απεικονιζόταν ως ήλιος και ο λαός ως ηλιοτρόπια που στρέφονταν προς εκείνον. Λίγους μήνες αργότερα είδε το εργαστήριό του να κατεδαφίζεται και ο ίδιος να συλλαμβάνεται και να «εξαφανίζεται» επί 81 ημέρες, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις παγκοσμίως από τον εικαστικό, και όχι μόνο, κόσμο.

Ο κινέζος ακτιβιστής εικαστικός Αϊ Ουέιουεϊ είναι πλέον ο ισχυρότερος άνθρωπος στον κόσμο της τέχνης. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η έγκυρη εικαστική επιθεώρηση «Art Review» που για δέκατη χρονιά δημοσιεύει τη λίστα με τους 100 ανθρώπους που κρατούν τα σκήπτρα και ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στα εικαστικά δρώμενα.

Ο Αϊ Ουέιουεϊ εκτόπισε από τον θρόνο του τον κορυφαίο γκαλερίστα των Τζεφ Κουνς και Ντέμιαν Χερστ (αλλά και μύθων όπως ο Αλμπέρτο Τζακομέτι και ο Αντι Γουόρχολ), Λάρι Γκαγκόζιαν, ο οποίος βρίσκεται φέτος στην τέταρτη θέση. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι συνιδιοκτήτες της βρετανικής Serpentine Gallery, ο Χανς Ούρλιχ Ομπρίστ – που είχε και πέρυσι τη δεύτερη θέση – και η Τζούλια Πέιτον Τζόουνς. Κατά δύο θέσεις ανέβηκε ο Γκλεν Λόουρι, διευθυντής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Στη δεκάδα εμφανίζονται ακόμη ο σερ Νίκολας Σερότα – διευθυντής των Μουσείων Tate με 7,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως (από την έβδομη στην έκτη θέση φέτος) – κι η Σίντι Σέρμαν (έβδομη θέση), της οποίας μια παλιά φωτογραφία πουλήθηκε προς 3,89 εκατ. δολάρια – ήτοι η ακριβότερη που έχει πουληθεί.

Ο συλλέκτης Δάκης Ιωάννου εμφανίζεται στην 40ή θέση, στην 50ή ο γλύπτης Ανίς Καπούρ – ο οποίος ακύρωσε έκθεσή του στην Κίνα μετά τη σύλληψη του Ουέιουεϊ -, ο Ντέμιαν Χερστ βρίσκεται στην 64η θέση, αν και το 2005 όπως και το 2008 βρισκόταν στην κορυφή, ενώ την 81η θέση κατέλαβε η Ντάσα Ζούκοβα, η ρωσίδα μοντέλο και σύντροφος του μεγιστάνα Ρομάν Αμπράμοβιτς που έχει ανοίξει γκαλερί – πολιτιστικό κέντρο.