Αν μέχρι τώρα το on-off ΧΤ αγαπήθηκε τόσο από τους Έλληνες γιατί αποτελούσε τη χρυσή τομή, την ίδια προοπτική φαίνεται να έχει και η έκδοση supermotard. Τo ΧΤ 660 Χ τελικά αποδεικνύεται μια πολύ έξυπνη κίνηση της Υamaha, αφού διαθέτει όλα τα φόντα για να κάψει καρδιές
Μέσα στα πλαίσια της ριζικής ανανέωσης του δημοφιλούς ΧΤ το 2004, η Υamaha εκτός από την κλασική έκδοση on-off έβγαλε σε παραγωγή και έκδοση supermotard με τον κωδικό ΧΤ/Χ, αφού φυσικά διαπίστωσε ότι το είδος αναπτύσσεται σαν επιδημία ειδικά στις ευρωπαϊκές χώρες. Αν το καλοσκεφτείτε, δεν αποτελεί και τίποτε το παράδοξο, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο συναρμολογείται στο εργοστάσιο της θυγατρικής της ΜΒΚ στη Γαλλία, από όπου ξεκίνησε και η «τρέλα» με αυτού του είδους τις μοτοσυκλέτες.
Πριν από μια τριετία ήταν το πρώτο ιαπωνικό εργοστάσιο που παρουσίασε τέτοιο μοντέλο παραγωγής, αν εξαιρέσουμε την πρώτη προσέγγιση που είχε η Κawasaki πριν από αρκετά χρόνια με το D-Τracker 250, προσπάθεια που τότε απεδείχθη πρόωρη για τα δεδομένα της εποχής της. Όσο για την Ελλάδα, η έκδοση supermotard του ΧΤ με 17άρες ζάντες, ασφάλτινα λάστιχα και αντίστοιχο εμπρός φρένο που απάλλαξε τους υποψήφιους Έλληνες αγοραστές από μετατροπές, τελικά αποδείχτηκε σοφή κίνηση. Με την on-off δεν έχει σημαντικές διαφορές, ωστόσο αυτές οι μικρές που υπάρχουν είναι σημαντικές για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Τα φαρδιά ασφάλτινα Μetzeler στα κατάμαυρα 17άρια στεφάνια Εxcel μαζί με τον τεράστιο δίσκο και την αντίστοιχη δαγκάνα της Βrembo, είναι οι διαφορές με μια πρώτη ματιά, ενώ ψάχνοντας εις βάθος θα ανακαλύψετε ότι έχει άλλες ρυθμίσεις (σαφώς σκληρότερες) στις – μη ρυθμιζόμενες- αναρτήσεις και κοντύτερη σχέση τελικής μετάδοσης για μεγαλύτερη απόκριση στο γκάζι και αμεσότητα.
Ο κινητήρας προέρχεται από την ΧΤΖ 660 του 1991 (που επανήλθε στο προσκήνιο φέτος), διαθέτει υγρόψυξη, τετραβάλβιδη κεφαλή και ψεκασμό στη τροφοδοσία, ενώ η ονομαστική ισχύς παραμένει στους 48 ίππους. Το πλαίσιο είναι στο κάτω μέρος ανοιχτό, χρησιμεύοντας παράλληλα και ως δοχείο λαδιού, ενώ από πέρυσι το αλουμινένιο ψαλίδι είναι πιο ενισχυμένο.
Στην οδήγηση το ΧΤ/Χ αποδεικνύεται για άλλη μια φορά αποκάλυψη, ειδικά στους γεμάτους ανωμαλίες στενούς επαρχιακούς δρόμους αλλά και στη καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Οι αναρτήσεις απορροφούν σωστά τα σαμαράκια έχοντας όμως και περισσότερη άνεση από τις καθαρόαιμες κατασκευές supermotard, ενώ προσφέρουν σφιχτή αίσθηση στις στροφές και φιλική συμπεριφορά. Παρά τα 165 κιλά του ΧΤ, αισθάνεσαι ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα σαφώς μικρότερου κυβισμού, με χαρακτηριστική ευελιξία σε κάθε είδους αλλαγή πορείας. Η εξαιρετική ευκολία με την οποία πλασάρεται από τη μια στροφή στην άλλη στο ορεινό και στενό στροφιλίκι και η καλή οδική συμπεριφορά επιτρέπουν παιχνίδια και γοργούς ρυθμούς κίνησης, με αντιδράσεις πάντα προβλέψιμες χωρίς να τρομάζουν. Στον τομέα των φρένων και συγκεκριμένα του 320άρη εμπρός δίσκου, παρ΄ ότι εντυπωσιακός, δεν είναι ιδιαίτερα δυνατός όσο άλλων αντίστοιχων κατασκευών, με σχετικά σαφή αίσθηση.
Η λειτουργία του κινητήρα είναι αθόρυβη και σχεδόν γραμμική, η ροπή υπεραρκετή από τις πολύ χαμηλές στροφές και οι 48 ίπποι που ανακοινώνει το εργοστάσιο αρκούν όχι μόνο για γρήγορη μετακίνηση και πλαγιολισθήσεις ισχύος, αλλά και τελική γύρω στα 185 χιλιόμετρα σύμφωνα με το ψηφιακό ταχύμετρο.
Γενικά πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα την οποία χαίρεσαι να κυκλοφορείς κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Σίγουρα δεν έχει τις προδιαγραφές μιας καθαρόαιμης supermotard, αποτελεί όμως μια μοτοσυκλέτα που εκτός από αναψυχή χρησιμεύει και για καθημερινή μετακίνηση και βέβαια με τιμή στα 7.000 ευρώ.
ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
● Η δύναμη και η ευστροφία του κινητήρα
● Η συνολική οδική συμπεριφορά
ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
● Το σκορτσάρισμα του κινητήρα χαμηλά
● Η επιλογή ελαστικών
Tεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4 βαλβίδες, 1 εκκ Κυβισμός (cc): 663 Τροφοδοσία: ψεκασμός, Τύπος συμπλέκτη: πολύδισκος, υγρός, Κιβώτιο:
6 σχέσεων Τελική μετάδοση: Αλυσίδα Βάρος:
165 kg Ρεζερβουάρ (l):
15 Ανάρτηση εμπρός: συμβατικό πηρούνι χωρίς ρύθμιση Ανάρτηση πίσω: μονό αμορτισέρ, ρύθμιση προφόρτισης, επαναφοράς Φρένο εμπρός:δίσκος 320 mm, δαγκάνα 4 εμβόλων Φρένο πίσω:δίσκος 245 mm, δαγκάνα ενός έμβολου Ελαστικό εμπρός 120/70-17 Ελαστικό πίσω:
160/60-17 Ιπποδύναμη εργοστασίου (ΗΡ / rpm): 48/ 6.000