Χωρίς τελειωμό αποδεικνύεται το σκάβε – ξήλωνε στους δρόμους της Αθήνας.

Οδοστρώματα που μόλις έχουν στρωθεί, ξηλώνονται για να περάσουν οι αγωγοί του

φυσικού αερίου και μετατρέπονται για μήνες ολόκληρους σε εργοτάξια.

«Όλο σχεδόν το καλοκαίρι γίνονταν έργα για το φυσικό αέριο στην περιοχή μας»

λέει ο κ. Ματθαίος Τράπαλης, ιδιοκτήτης καταστήματος στην οδό Μπουκουβάλα,

στου Γκύζη. Ο αγωγός ολοκληρώθηκε, ωστόσο χθες ο δρόμος παρουσίαζε αυτή την

εικόνα. Πλαστικά προστατευτικά, λακκούβες, χώματα

Είναι ενδεικτικό ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου σκάφτηκαν από

τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ και την ΕΥΔΑΠ μόνο στον Δήμο της Αθήνας περίπου 100 χιλιόμετρα

δρόμων – σε σύνολο οδικού δικτύου 1.000 χιλιομέτρων – προκειμένου είτε να

γίνουν εργασίες είτε να επιδιορθωθούν βλάβες. Τα 50 από αυτά σκάφτηκαν δύο ή

και τρεις φορές, επειδή από εκεί έπρεπε να περάσουν οι αγωγοί του αερίου. Η

Εταιρεία Φυσικού Αερίου υπολογίζει σε περισσότερα από 2.041 τα χιλιόμετρα των

αγωγών που τοποθετήθηκαν την τελευταία τριετία – αφού προηγουμένως σκάφτηκαν

οι δρόμοι.

«Ολόκληρο το καλοκαίρι γίνονταν έργα για το αέριο στην οδό μας» λέει ο κ.

Ματθαίος Τράπαλης, ιδιοκτήτης καταστήματος στην οδό Μπουκουβάλα, στου Γκύζη.

«Σκόνη, θόρυβος, καθόλου χώρος να παρκάρουμε τα αυτοκίνητα». Ακόμα και σήμερα

ο δρόμος θυμίζει εργοτάξιο. Τα πλαστικά προστατευτικά δεν αφαιρέθηκαν, η

άσφαλτος έχει μπαλώματα, υπάρχουν λακκούβες…».

«Μπάλωσαν» το λάθος

«Τα έργα για το φυσικό αέριο αποτελούν τη μεγαλύτερη πληγή» λέει ο δήμαρχος

Ρέντη κ. Γιώργος Ιωακειμίδης. «Πρόσφατα είχε δημιουργηθεί ένα μεγάλο πρόβλημα

στην οδό Θεσσαλονίκης. Τα συνεργεία που έκαναν εργασίες για το αέριο έκοψαν

καλώδια της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να μείνει χωρίς ρεύμα η περιοχή των αρμενικών

πολυκατοικιών. Όμως αντί να ενημερώσουν για το πρόβλημα… έκλεισαν το

χαντάκι. Οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ έψαχναν για ημέρες να βρουν τι είχε συμβεί – κι

όταν το βρήκαν, ξαναέσκαψαν φυσικά τον δρόμο» συμπληρώνει.

Ο δήμαρχος Νέας Σμύρνης κ. Γιώργος Κουτελάκης αναφέρει ότι «η εταιρεία Φυσικού

Αερίου είναι η μοναδική η οποία δεν απαιτείται – σύμφωνα με τον νόμο – να

πάρει άδεια από τον δήμο για να πραγματοποιήσει έργα σε κάθε περιοχή. Ακόμα

και αφού «αποκατασταθεί» η άσφαλτος ξανασκάβεται, αυτή τη φορά κάθετα,

προκειμένου να γίνουν οι συνδέσεις του δικτύου με τις κατοικίες».

«Το Φυσικό Αέριο λειτουργεί ως… κράτος εν κράτει. Εάν ρωτήσετε πού γίνονται

έργα φυσικού αερίου αυτή τη στιγμή, δεν γνωρίζουμε να απαντήσουμε» λέει ο

αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθηναίων κ. Χρόνης Ακριτίδης. «Δεν μας δείχνουν τα

σχέδια τομής του δρόμου, δεν καταθέτουν τα χρονοδιαγράμματα των εργασιών, δεν

ζητούν την άδειά μας, δεν αποκαθιστούν».

«Ενημερώνουμε εγκαίρως»

Η εταιρεία πάντως δηλώνει ότι τηρεί σχολαστικά όλες τις απαραίτητες

διαδικασίες: «Ενημερώνονται οι δήμοι 60 ημέρες πριν από την έναρξη των

εργασιών». Παραδέχεται μόνο ότι δεν προβαίνει σε κοινό προγραμματισμό με τις

άλλες ΔΕΚΟ.

Όπως έλεγε χθες στα «ΝΕΑ» μηχανικός που εμπλέκεται στα έργα για το φυσικό

αέριο, στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας «υπάρχουν πολλά δίκτυα και αυτό

δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις, αφού κάνουμε πολλές διερευνητικές τομές». Ο

ίδιος εξηγεί ότι μένουν για μεγάλο διάστημα ανοιχτά τα χαντάκια επειδή «αφού

ολοκληρωθεί ο αγωγός, πρέπει να εξεταστεί ξανά και ξανά πριν ενεργοποιηθεί το

δίκτυο – κυρίως για λόγους ασφαλείας».

Ραντάρ που «σαρώνει» το υπέδαφος

Το ραντάρ αυτό θα μπορεί με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων να δίνει

ακριβείς πληροφορίες, για τα καλώδια και τους αγωγούς που βρίσκονται κάτω από

το οδόστρωμα ακόμα και σε βάθος πολλών μέτρων

ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ και ο Δήμος της Αθήνας επιστρατεύουν ακόμα και ραντάρ

προκειμένου να μη σκάβονται διπλά και τριπλά οι δρόμοι. Πρόκειται για ένα

μηχάνημα που αποκτήθηκε πρόσφατα και έχει τη μορφή ηλεκτρικής σκούπας και το

οποίο «χαρτογραφεί» το… υπέδαφος του οδοστρώματος. Με τη βοήθεια

ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων το ραντάρ δίνει πληροφορίες για το πλήθος των

καλωδίων και αγωγών που βρίσκονται κάτω από έναν δρόμο ακόμα και σε βάθος

αρκετών μέτρων, το μήκος τους και τις τυχόν φθορές που έχουν υποστεί.