|
|
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Οι έλεγχοι των πλοίων στα ελληνικά λιμάνια γίνονται σύμφωνα με τις
κοινοτικές οδηγίες και τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών, λέει στα «ΝΕΑ» ο
υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Ανωμερίτης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, απαντώντας στην ερώτηση αν τα εισιτήρια των πλοίων
είναι ακριβά ή φθηνά, περιορίζεται να πει ότι είναι «τεκμηριωμένα».
Είναι επαρκείς οι έλεγχοι που γίνονται στα ελληνικά λιμάνια;
Είναι σύμφωνοι με τις κοινοτικές οδηγίες και τις απαιτήσεις των διεθνών
οργανισμών.
Σκοπεύετε να εξαντλήσετε την προθεσμία της Ε.Ε. για την απόσυρση των
δεξαμενόπλοιων μονού τοιχώματος ή θα ληφθούν πιο σκληρά μέτρα μετά το ναυάγιο
του «Πρεστίζ» για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος;
Στους διεθνείς οργανισμούς στηρίζουμε πάντα την ποιοτική ναυτιλία και τους
αυστηρούς κανόνες εφαρμογής της.
Τι νέα φέρνει για τον επιβάτη το καθεστώς της απελευθερωμένης ακτοπλοΐας;
Τα αποτελέσματα που περιμένει κάθε καταναλωτής από έναν υγιή ανταγωνισμό στις
αγορές.
Οι επιβάτες θα ταξιδεύουν με περισσότερα πλοία;
Με καλύτερα πλοία.
Μπαίνουν καινούργια πλοία στις γραμμές;
Η τεχνολογία οδηγεί σε ανανέωση και ασφάλεια και η άνοδος του βιοτικού
επιπέδου σε νέες απαιτήσεις ποιότητας.
Η εκτέλεση των δρομολογίων θα είναι συχνότερη;
Η αναγκαία για τους νησιώτες τον χειμώνα, η δυνατόν συχνότερη για όλους τους
πολίτες το καλοκαίρι.
Τα δρομολόγια θα καλύπτουν όλα τα νησιά;
Ακόμα και το πιο μικρό. Ελλάδα δεν είναι μόνο η «μεγάλη στεριά». Είναι και τα
νησιά.
Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ξένους εφοπλιστές να δρομολογήσουν πλοία στις
ελληνικές θάλασσες;
Αν βρουν έμπειρους Έλληνες καπετάνιους, μπορεί. Τώρα όχι.
Το νέο καθεστώς διαφέρει πολύ από αυτό που στην Ευρώπη θεωρούν πλήρη
απελευθέρωση;
Στη φιλοσοφία του Κανονισμού όχι. Πάντως, αυτό δεν θα το κρίνουν οι…
Αυστριακοί, όπως μερικοί αναμένουν.
Τι γίνεται με τις άγονες γραμμές;
Γονιμότητα.
Είναι μεγαλύτερη τώρα η επιδότηση των ακτοπλόων σε σχέση με το προηγούμενο
καθεστώς στην ακτοπλοΐα;
Είναι τριπλάσια, όσο το κόστος της επιβολής δημόσιας υπηρεσίας σε
επιχειρήσεις.
Εάν ήσασταν ακτοπλόος θα επενδύατε σε νέα πλοία με τους όρους του
ανταγωνισμού που ισχύουν;
Στα πλαίσια ενός υγιούς ανταγωνισμού, βεβαίως.
Γιατί είστε σε κόντρα με τους ακτοπλόους;
Έχετε αντιληφθεί από τη μεριά μου κάτι τέτοιο;
Τα εισιτήρια στα πλοία είναι ακριβά ή φθηνά;
Τεκμηριωμένα.
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια μήπως υπερκαλύπτουν κάθε έκπτωση που εξαγγείλατε;
Οι αυξήσεις έχουν σχέση με το κόστος, οι εκπτώσεις αποτελούν έκφραση δημόσιας
αλληλεγγύης.
Γιατί πρέπει να επιβαρύνονται οι επιβάτες με τον επίναυλο;
Για λόγους κοινωνικής συνοχής και περιφερειακής στήριξης της πολυνησιακής μας
χώρας.
Πότε θα φθάσουν οι συντάξεις των ναυτικών στο 80% του μισθού τών εν
ενεργεία ναυτικών;
Ποτέ. Γιατί το 70% της κύριας σύνταξης συν το 30% της επικουρικής ισοδυναμεί
με το 100% του μισθού. Το 80%+30% = 110% θα ισοδυναμεί με κίνητρο
συνταξιοδότησης σε μια ναυτιλία στην οποία πλέον λείπουν οι ναυτικοί.
Πότε θα γίνουν πιο ανθρώπινα τα λιμάνια;
Μέχρι το 2004 θα είναι αγνώριστα, με δαπάνες 214 δισ. δρχ.
Θα σταματήσουν ποτέ οι γνωστές εικόνες του καλοκαιριού;
Το έτος έχει τέσσερις εποχές, το φετινό καλοκαίρι πάντως ήταν ήρεμο.
Πόσο έτοιμοι είναι ΥΕΝ και ακτοπλόοι να αντιμετωπίσουν την αυξημένη κίνηση
που αναμένεται την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων;
Η ακτοπλοΐα και το ΥΕΝ θα πάρουν χρυσό!
