Εκατό «κίτρινες» παγίδες θα περιμένουν σε ελάχιστες ημέρες τους οδηγούς που
κινούνται με το Ι.Χ. τους στο κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για εκατό σημεία
μπροστά από ισάριθμες στάσεις και αφετηρίες αστικών λεωφορείων όπου θα
απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση αυτοκινήτων.





Κίτρινες διαγραμμίσεις. Όσοι παρκάρουν κοντά σε στάσεις και αφετηρίες
λεωφορείων κινδυνεύουν να μη βρουν το αυτοκίνητό τους όταν επιστρέψουν


Στα σημεία αυτά ήδη, τις μεταμεσονύχτιες ώρες, γίνονται οι κίτρινες
διαγραμμίσεις πάνω στην άσφαλτο που δηλώνουν απαγόρευση στάσης και στάθμευσης.
Οι παραβάτες θα το μετανιώνουν αφού οι γερανοί του ΟΑΣΑ θα «σηκώνουν» τα
αυτοκίνητα που θα βρίσκονται σταματημένα έστω και για λίγο πάνω στις κίτρινες
γραμμές.


«Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λεωφορεία και τα
τρόλεϊ είναι ότι ακινητοποιημένα Ι.Χ. εμποδίζουν την εκτέλεση του δρομολογίου
τους», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, συγκοινωνιολόγος Στράτος
Παπαδημητρίου. «Με τις κίτρινες διαγραμμίσεις θέλουμε να κάνουμε όσο πιο
εμφανή γίνεται αυτά τα σημεία όπου απαγορεύεται να σταματούν τα αυτοκίνητα».
Για τις διαγραμμίσεις επιστρατεύτηκε μάλιστα ένα καινούργιο υλικό, «υλικό που
έχει ζωή μέχρι και πέντε χρόνια», όπως λέει ο κ. Παπαδημητρίου.


Σε πρώτη φάση, αυτές τις ημέρες θα πραγματοποιηθούν είκοσι διαγραμμίσεις σε
ισάριθμες στάσεις. «Ξεκινάμε από αυτές που βρίσκονται επί της Αθηνάς. Θα
συνεχίσουμε με την Στουρνάρη, την Ακαδημίας, την Ιπποκράτους, την Πατησίων, το
Θησείο κ.λπ. κ.λπ. Συνολικά το μέτρο αφορά εκατό σημεία. Το μήκος της
διαγράμμισης θα είναι περίπου ίσο με το μήκος δύο λεωφορείων, αφού πολλές από
αυτές τις στάσεις είναι αφετηρίες γραμμών ή στάσεις πολλών δρομολογίων. Αυτό
σημαίνει ότι στη συγκεκριμένη στάση μπορεί να τύχει να βρίσκονται δύο ή και
περισσότερα λεωφορεία», λέει ο κ. Παπαδημητρίου. Την «αστυνόμευση» αυτών των
περιοχών θα την αναλάβει ο ίδιος ο ΟΑΣΑ. Όταν οι οδηγοί εντοπίζουν κάποιο
αυτοκίνητο σταθμευμένο σε αυτά τα σημεία θα ειδοποιούν τον γερανό του
Οργανισμού, ο οποίος χωρίς καθυστέρηση θα «αποσύρει» το ενοχλητικό Ι.Χ.


Η εφαρμογή αυτού του μέτρου αναμένεται να ανακουφίσει πραγματικά τη... ροή των
αστικών συγκοινωνιών. «Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις σημειώνονται όταν τα
λεωφορεία αναγκάζονται να ακινητοποιηθούν επειδή κάποιο Ι.Χ. τους εμποδίζει το
δρόμο», εξηγεί ο κ. Παπαδημητρίου. «Έτσι τα δρομολόγια συμπιέζονται.
Δημιουργούνται κενά μεταξύ των διερχόμενων λεωφορείων. Οι επιβάτες
ταλαιπωρούνται. Αυτό θέλουμε να αποφύγουμε».


Η δημιουργία αυτών των διαγραμμίσεων και η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης
των Ι.Χ. θα έχει και άλλα πρακτικά αποτελέσματα. Τα λεωφορεία θα μπορούν να
προσεγγίζουν στη στάση. Οι επιβάτες δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κατεβαίνουν
στην άσφαλτο. Επίσης, τα λεωφορεία θα μπορούν να χρησιμοποιούν και την ειδική
ράμπα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Σήμερα, λόγω της ύπαρξης σταθμευμένων
αυτοκινήτων μπροστά από τις στάσεις, τα λεωφορεία δεν μπορούν να
χρησιμοποιήσουν αυτό το σύστημα.


Η στάση και η στάθμευση των Ι.Χ. θα απαγορεύεται πάνω στις κίτρινες γραμμές
ακόμα και τις μεταμεσονύχτιες ώρες που δεν υπάρχουν δρομολόγια λεωφορείων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από