Φρένο στο πολλαπλό βιβλίο μελετά να βάλει το υπουργείο Παιδείας από την

ερχόμενη σχολική χρονιά 2001-2002. Ο κυριότερος από τους λόγους που φέρει την

ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να βρίσκεται σε μέγα προβληματισμό σχετικά με

το όλον θέμα είναι το γεγονός πως έχει επισημανθεί από εκπαιδευτικούς ότι

ενδέχεται στις εξετάσεις να δημιουργηθεί θέμα ισοδυναμίας θεμάτων.

Νέα αλλαγή. Το πολλαπλό βιβλίο που είχε θεσπισθεί επί Αρσένη δεν μπόρεσε να προχωρήσει

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι η υπάρχουσα ανθρώπινη υποδομή

δεν φαίνεται έτοιμη και ώριμη να δεχθεί τέτοιου είδους νεωτερισμούς που

εισήλθαν σχετικά απότομα στην εκπαιδευτική κοινότητα και χωρίς να έχει

προηγηθεί η σχετική προετοιμασία, κυρίως των καθηγητών.

Με βάση όλα τα παραπάνω εκτιμάται λοιπόν ότι θα είναι περισσότερο σώφρον να

«φρενάρει» η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου που εισήγαγε ο πρώην υπουργός

Παιδείας κ. Γερ. Αρσένης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι την ερχόμενη σχολική

χρονιά ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου ενδέχεται να εφαρμοσθεί μερικώς σε μία

από τις τάξεις του Λυκείου. Φέτος το πολλαπλό βιβλίο αφορά κυρίως τη Φυσική,

τη Χημεία και τη Βιολογία των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.

Υπενθυμίζεται ότι ο θεσμός του πολλαπλού βιβλίου είχε εφαρμοσθεί πέρυσι

πειραματικά στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Πρόκειται για το μάθημα για το οποίο έγινε «σκοτωμός», καθώς υπήρχε μεν βιβλίο

­ κάποιοι το χαρακτήρισαν κακό, αλλά αφού είχε τυπωθεί σε 50.000 αντίτυπα

έπρεπε να διανεμηθεί ­ και μάλιστα… πολλαπλό, αλλά δεν υπήρχαν καθηγητές να

το διδάξουν, με αποτέλεσμα στο τέλος της χρονιάς να διαπιστωθεί ότι μαθητές

από 12 Λύκεια δεν το είχαν διδαχθεί καθόλου και γι΄ αυτό μάλιστα δεν

εξετάστηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα.

Εκτός αυτού όμως, ειδικοί επισημαίνουν ότι προκειμένου να εξασφαλισθεί η

επιτυχία του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου θα πρέπει να αρχίσει η εφαρμογή του

από πολύ μικρές τάξεις και αφού προηγηθεί προετοιμασία τόσο των καθηγητών όσο

και των μαθητών.

Σ΄ όλα αυτά ωστόσο υπάρχει και ο αντίλογος των ανθρώπων που εργάστηκαν για το

πολλαπλό βιβλίο, αλλά και καθηγητών που το χρησιμοποίησαν και δηλώνουν

ευχαριστημένοι. Υπάρχουν βεβαίως και άλλοι συνάδελφοί τους, που υποστηρίζουν

ότι με το πολλαπλό βιβλίο περισσότερα προβλήματα δημιουργήθηκαν παρά λύθηκαν.

Από την άλλη πλευρά οι εκδότες και οι συγγραφείς ­ ανάμεσά τους αρκετοί

πανεπιστημιακοί δάσκαλοι ­, των οποίων τα βιβλία έχουν εγκριθεί στους

διαγωνισμούς που διενήργησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τα οποία θα έπρεπε

λογικά να τυπωθούν για χρήση την ερχόμενη σχολική χρονιά, εκφράζουν «την

κατηγορηματική τους αντίθεση σε ενδεχόμενη προσπάθεια ανατροπής του θεσμού των

εναλλακτικών βιβλίων», ζητούν άμεση ενημέρωση από την ηγεσία του υπουργείου

Παιδείας και δηλώνουν ότι «θα προβούμε στην άμεση λήψη κάθε νόμιμου μέτρου που

μας παρέχεται από την ελληνική και την κοινοτική νομοθεσία, προκειμένου να

προστατεύσουμε τα περιουσιακά και ηθικά δικαιώματά μας».