Ο υπουργός μεταφορών κ. Χρίστος Βερελής κατά την παρουσίαση του σχεδίου για

την κατασκευή του τραμ της Αθήνας

Έξι κοινοπραξίες μεγάλων ξένων και ελληνικών τραπεζών και εταιρειών συμβούλων

μπήκαν στη «μάχη» για το τραμ της Αθήνας, διεκδικώντας να αναλάβουν τον ρόλο

του χρηματοοικονομικού συμβούλου του έργου.

Η προεπιλογή των κοινοπραξιών των τραπεζών έγινε μέσα από τον πρόσφατο

διαγωνισμό που προκήρυξε η Αττικό Μετρό, της οποίας θυγατρική εταιρεία, που θα

εποπτεύεται από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστο Βερελή, θα

αναλάβει την πρώτη φάση κατασκευής του τραμ της Αθήνας, συνολικού

προϋπολογισμού 107 δισ. δραχμών.

Ειδικότερα, για το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα έχει

καθοριστικό ρόλο στη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του δικτύου

τραμ για διάστημα 30 χρόνων (θα υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης), ενδιαφέρον

εκδήλωσαν:

* Η κοινοπραξία της αμερικανικής τράπεζας Bank of America (σε αυτήν μετέχουν

οι εταιρείες Maunsell, Booz Allen and Hamilton, Link Laters and Alliance,

Planning Α.Ε. και το δικηγορικό γραφείο Χατζηπροδρόμου – Τριανταφύλλου).

* Η ελβετική εταιρεία συμβούλων UBS Warburg Ltd σε συνεργασία με την Εμπορική

Τράπεζα.

* Η κοινοπραξία της ολλανδικής τράπεζας ΑΒΝ AMRO και της εταιρείας συμβούλων

Price Water House Coopers (σε αυτήν μετέχουν οι εταιρείες Mott MacDonald,

Κυριακίδης – Γεωργόπουλος, Arhurst Moris Crisp και το Γραφείο Δοξιάδη).

* Η βρετανική εταιρεία συμβούλων Ernst and Young που συνεργάζεται με την

ιαπωνική τράπεζα Sanwa International, την Trademco Ltd και την Ernst and Young

Finance S.Α.

* Η ιαπωνική τράπεζα Bank of Tokyo Mitsubishi, η οποία συνεργάζεται με τις

εταιρείες Lamda και GIBB και τα δικηγορικά γραφεία Μ. Μπερνίτσας και Αντ.

Βγόντζας.

* Η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank, η οποία συνεργάζεται με την εταιρεία EFG

Finance του ομίλου Λάτση.

Με την επιλογή του χρηματοοικονομικού συμβούλου, μέσα στις ερχόμενες μέρες, το

έργο του τραμ μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης με στόχο να επιστρέψει ξανά

στην Αθήνα λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μέχρι τότε

προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου που θα συνδέσει το

κέντρο της Αθήνας με τα νότια προάστια και το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Στη σύγχρονη μορφή του, το τραμ της Αθήνας εκτιμάται ότι θα μπορεί να

μεταφέρει έως 5.000 επιβάτες την ώρα. Στόχος της κυβέρνησης είναι η πρώτη φάση

του δικτύου του τραμ να δημοπρατηθεί εντός του χρόνου και η κατασκευή του να

ολοκληρωθεί στα τέλη του 2003, ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία στους αμέσως

επόμενους μήνες.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή δύο γραμμών συνολικού μήκους 20,7

χιλιομέτρων.

Η πρώτη γραμμή (Α1) θα έχει αφετηρία το Ζάππειο και θα καταλήγει στην περιοχή

του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Νέο Φάληρο, ενώ θα διέρχεται από τις περιοχές Φιξ,

Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου.

Η δεύτερη γραμμή (Α2) θα ξεκινά από το Παλαιό Φάληρο, θα περνά από τον Άγιο

Κοσμά (ολυμπιακές εγκαταστάσεις) και θα τερματίζει στην Πλατεία Γλυφάδας.