Σε ανθρώπινο λάθος αποδίδεται, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, το τραγικό
ναυάγιο του επιβατηγού πλοίου "Εξπρές Σαμίνα" που είχε ως αποτέλεσμα ­ μέχρι
στιγμής ­ να χάσουν τη ζωή τους 66 άνθρωποι και να αγνοούνται περίπου 15.





Δάκρυα για την απίστευτη τραγωδία. Κι ακόμη δεν ξέρουμε ακριβώς πόσοι χάθηκαν...


Στο Λιμεναρχείο της Πάρου κρατούνται από την πρώτη στιγμή, με εντολή του
εισαγγελέα Σύρου, ο πλοίαρχος του πλοίου Βασίλης Γιαννακής, ο υποπλοίαρχος
Αντώνης Ψυχογιός, ο ναύτης Παντελής Κασδάκης, ο δόκιμος Γιώργος Πατήλας και ο
ασυρματιστής Δημήτρης Τσούμας.


Παράλληλα, με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου έχουν κληθεί να δώσουν
μαρτυρικές καταθέσεις στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά οι εκπρόσωποι της
πλοιοκτήτριας εταιρείας Δημήτρης Βικάτος και Παντελής Σφηνιάς.


Επισήμως από το Λιμενικό τηρείται "σιγή ιχθύος" για τις καταθέσεις των
προαναφερομένων, εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για
ανθρωποκτονία κατά συρροή, πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή και παράβαση
των Διεθνών Κανονισμών περί αποφυγής συγκρούσεων.


Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υποπλοίαρχος Αντώνης Ψυχογιός, ο οποίος τη
μοιραία στιγμή ασκούσε χρέη αξιωματικού γέφυρας, φέρεται να έχει αναλάβει την
ευθύνη δηλώνοντας στην κατάθεσή του ότι το πλοίο παρασύρθηκε από τους ανέμους
και ο ίδιος δεν υπολόγισε σωστά τις αποστάσεις με αποτέλεσμα το "Εξπρές
Σαμίνα" να πέσει πάνω στα βράχια.


Βλέποντας TV


Μάλιστα, όπως λένε οι ίδιες πηγές, ο υποπλοίαρχος δεν είχε εστιάσει 100% την
προσοχή του στην πορεία του σκάφους αλλά είχε τον νου του και στο ποδοσφαιρικό
παιχνίδι Αμβούργου - Παναθηναϊκού, με συνέπεια να πηγαινοέρχεται από τη γέφυρα
στην αίθουσα με την τηλεόραση...


Στο ίδιο μήκος κύματος, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κινείται και η
κατάθεση του ναύτη Παντελή Κασδάκη, ο οποίος ήταν μαζί με τον υποπλοίαρχο στη
γέφυρα εκτελώντας χρέη τιμονιέρη. Στην κατάθεσή του ο ναύτης ισχυρίζεται πως
γύρω στα 100 με 150 μέτρα πριν από τα βράχια ο υποπλοίαρχος του έδωσε εντολή
να στρίψει το πηδάλιο πέντε μοίρες προς τα αριστερά. "Αμέσως μου επανέλαβε:
Δεν αρκεί, παρ' το άλλες πέντε μοίρες πάλι αριστερά".


Το "Εξπρές Σαμίνα" εκείνη τη στιγμή μπήκε στη μοιραία πορεία. Ο ναύτης
υποστηρίζει πως ο υποπλοίαρχος ανέλαβε στη συνέχεια ο ίδιος το πηδάλιο
στρίβοντας όλο αριστερά αλλά ήταν πλέον αργά και το πλοίο έπεσε με ταχύτητα
(υπολογίζεται σε 18 ναυτικά μίλια την ώρα) πάνω στα βράχια. Αποτέλεσμα της
πρόσκρουσης ήταν να προκληθεί ρήγμα στη δεξιά πλευρά του σκάφους και να
βυθιστεί μέσα σε λίγα λεπτά σε απόσταση μισού ναυτικού μιλίου από τη
βραχονησίδα Πόρτες.


Πάντως, έως αργά χθες το βράδυ ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννακής δεν είχε δώσει
κατάθεση ενώ από το περιβάλλον του έγινε γνωστό πως είναι στην ακτοπλοΐα 19
χρόνια και θεωρείται από τους πλέον έμπειρους στα νησιά αυτά. Οι άνθρωποί του,
μάλιστα, μετά το ναυάγιο έλεγαν ότι ο ίδιος έκανε ό,τι μπορούσε και
εγκατέλειψε τελευταίος το πλοίο. Την ίδια στιγμή, όμως, υπάρχουν καταγγελίες,
οι οποίες φέρουν τον κ. Γιαννακή να έχει προκαλέσει το 1989 δύο ναυτικά
ατυχήματα ως πλοίαρχος του επιβατικού "Νηρεύς".


Άγνωστος αριθμός!





Για ώρες περίμεναν οι συγγενείς αγνοουμένων να ενημερωθούν αλλά και να
αποπλεύσουν με το «Χάι Σπιντ 3» για την Πάρο. Τελικά, έφυγαν με την Ολυμπιακή


Πάντως, ένα μείζον θέμα που έχει προκύψει και απασχολεί τις Λιμενικές Αρχές
είναι ο ακριβής αριθμός των επιβαινόντων (επιβατών και πληρώματος). Αμέσως
μετά το ναυάγιο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, οι επιβαίνοντες ήταν
511. Όμως, λίγο αργότερα ο αριθμός αυτός άρχισε να αλλάζει, για να φτάσει να
κυμαίνεται από 525 έως 530. Η εξήγηση που έδιναν οι λιμενικοί είναι ότι δεν
είχαν υπολογιστεί τα μικρά παιδία, αφού, όπως είναι γνωστό, δεν βγάζουν
εισιτήρια, ενώ υπήρχε και η πληροφορία ότι είχε επιβιβαστεί και ένας λιμενικός
με τη σύζυγό του και την πεθερά του χωρίς να πληρώσει εισιτήριο.


Τη στιγμή της πρόσκρουσης το ρολόι έδειχνε επτά λεπτά μετά τις δέκα το βράδυ.
Το πλοίο κόντευε να δέσει σε ένα από τα πιο γνωστά και τουριστικά νησιά του
κόσμου, το οποίο κατακλύζεται το καλοκαίρι από εκατοντάδες χιλιάδες
επισκέπτες. Η βραχονησίδα απέχει από το λιμάνι τρία ναυτικά μίλια, πάνω της
έχει φανό που διακρίνεται σε απόσταση επτά ναυτικών μιλίων και από δίπλα της
περνούν καθημερινά δεκάδες πλοία...


Με καθυστέρηση


Σύμφωνα με το ΥΕΝ, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων ενημερώθηκε από τον ασυρματιστή του
πλοίου έντεκα λεπτά αργότερα. Στο "Εξπρές Σαμίνα" τη στιγμή εκείνη επικράτησε
πανικός, τα φώτα έσβησαν και, όπως κατήγγειλαν πολλοί από τούς διασωθέντες, το
πλήρωμα εκείνη την ώρα δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. "Ο πλοίαρχος δεν
ήταν πουθενά. Κανείς από το πλήρωμα δεν μας ειδοποίησε στην αρχή. Και μετά μας
έλεγαν πέστε στη θάλασσα", είναι μερικές από τις καταγγελίες των ναυαγών...
Τελικά το "Εξπρές Σαμίνα" βυθίστηκε λίγα λεπτά αργότερα και συγκεκριμένα στις
22.45.


Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, από την Πάρο, όπου έσπευσε
νωρίς χθες το πρωί, αφού χαρακτήρισε "ακατανόητο και εντελώς ανεξήγητο" το
ναυάγιο, δήλωσε ότι θα αποδοθούν ευθύνες, όποιους και αν αφορούν. Και
πρόσθεσε: "Θα χυθεί άπλετο φως και το μαχαίρι θα φτάσει μέχρι το κόκαλο.
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τις ζωές των ανθρώπων".


Για απόδοση ευθυνών έκανε λόγο και ο υπουργός Τύπου Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος,
αφού συνέστησε ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση, κάλυψε πλήρως τον κ. Χ. Παπουτσή
ενώ είπε ότι δεν υπάρχει θέμα με τα ελικόπτερα. Και δήλωσε ότι "η κυβέρνηση
είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε ενδελεχή έλεγχο για απόδοση ευθυνών".


Ακόμη, ανάλογα ερωτηματικά εγείρονται καθώς αρκετές ώρες μετά το ναυάγιο δεν
είχε βγει ακριβής κατάλογος με τα ονόματα των νεκρών και των διασωθέντων. Στο
ίδιο πλαίσιο κινείται και η έλλειψη υπεύθυνης ενημέρωσης από τις Αρχές των
συγγενών των επιβατών του πλοίου, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις οι
τελευταίοι να ζητούν απεγνωσμένα να πληροφορηθούν από τα ΜΜΕ, τα οποία επίσης
δεν είχαν επαρκή ενημέρωση.


Ενδεικτικό της ταλαιπωρίας των συγγενών των επιβατών είναι το γεγονός ότι ενώ
ετοιμαζόταν χθες το πρωί να αποπλεύσει το "Χάι Σπιντ 3" από τον Πειραιά για
την Πάρο, εξαιτίας του απαγορευτικού το πλοίο έμεινε δεμένο στο λιμάνι και οι
εκπρόσωποι της εταιρείας κανόνισαν να τους μεταφέρουν στο νησί με ιδιωτική
αεροπορική εταιρεία. Στο αεροδρόμιο, όμως, τους περίμενε μια νέα έκπληξη, αφού
τους ζητήθηκε να πληρώσουν το εισιτήριό τους. Πολλοί, όμως, δεν είχαν μαζί
τους χρήματα και τελικά κατόρθωσαν να φτάσουν στην Πάρο με πτήσεις της Ολυμπιακής.


Αγνοούμενος συγγενής του Ιακώβου



Από τις επιτυχίες στο Σίδνεϊ στην τραγωδία. Ο Χρήστος Ιακώβου επιστρέφει
εσπευσμένα στην Αθήνα, αφού μεταξύ των αγνοουμένων του ναυαγίου του «Σαμίνα»
μέχρι αργά χθες το βράδυ ήταν ένας στενός συγγενής του. Πρόκειται για τον
κουνιάδο του, Νίκο Τσαμαρδίνο, ο οποίος ταξίδευε με τη σύζυγό του, για τη
Σάμο, προκειμένου να επισκεφθούν τον γιο τους που υπηρετούσε τη θητεία του
εκεί. Ο Νίκος Τσαμαρδίνος δεν γνώριζε κολύμπι, η σύζυγός του (η οποία
διασώθηκε) του έδωσε σωσίβιο, αλλά χώρισαν όταν έπεσαν στη θάλασσα. Όπως έγινε
γνωστό, ο Νίκος Τσαμαρδίνος και ο Χρήστος Ιακώβου είχαν προγραμματίσει να
περάσουν μαζί λίγες ημέρες διακοπών σε κάποιο νησί, μετά την επιστροφή του
προπονητή της Εθνικής άρσης βαρών από το Σίδνεϊ.


Ο Χρήστος Ιακώβου κατάφερε να βρει αεροπορικό εισιτήριο με τη βοήθεια του
αρχηγού της ελληνικής αποστολής, Γιάννη Παπαδογιαννάκη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από