|
|
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Αργοστόλι, το 1923
ΕΜΕΙΝΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ: Ένας πρόσκοπος. Ο «Συναγωνιστής Ακέλας». Μ’ αυτό το
όνομα πολέμησε στην Αντίσταση ως αξιωματικός του ΕΛΑΣ.
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ: Η Μάχη της Αμφιλοχίας (Ιούλιος 1944) και η υπόθεση
Λαμπράκη (Μάιος 1963).
ΦΟΒΑΤΑΙ: Τίποτε. «Παίζει τα κερδισμένα» από τον καιρό της Κατοχής.
ΥΠΗΡΕΤΗΣΕ ΜΕ ΠΑΘΟΣ: Την Ελλάδα και τη δημοσιογραφία.
«Υπόθεση Λαμπράκη» Γιάννης Βούλτεψης = συνώνυμες καταστάσεις. Ρεπόρτερ
της προδικτατορικής «Αυγής», τον Μάη του 1963 που σημαδεύεται με τη δολοφονία
του βουλευτή της Αριστεράς Γρηγόρη Λαμπράκη, ρίχνεται στη διαλεύκανση της
δολοφονίας και αποκαλύπτει τον δύσοσμο κόσμο του παρακράτους, την παραεξουσία
της Δεξιάς και τους «εμπόρους της εθνικοφροσύνης». Τριάντα πέντε χρόνια μετά,
ολοκληρώνει το ημιτελές ρεπορτάζ της «Υπόθεσης Λαμπράκη» και αμετακίνητα
υποστηρίζει: το τρίκυκλο με το οποίο δολοφονήθηκε ο «Μαραθωνοδρόμος της
Ειρήνης», ήταν της χούντας.
ΕΡ.: Υπόθεση Λαμπράκη. Τι ήταν για σας;
ΑΠ.: Η οροφή της σταδιοδρομίας μου.
ΕΡ.: Για την ελληνική δημοσιογραφία;
ΑΠ.: Ετίμησε το όνομά της στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα…
ΕΡ.: Τίνος ήταν το τρίκυκλο;
ΑΠ.: Της χούντας.
ΕΡ.: Πόσες φορές έχετε διαγραφεί και από ποιους;
ΑΠ.: Διεγράφην… δύο φορές από την Ένωση Συντακτών με διαταγή της χούντας.
Για να διαγραφώ και από αλλού, θα έπρεπε να είμαι γραμμένος.
ΕΡ.: Ποιο είναι το καταλληλότερο πρόσωπο για υγειονομικούς ελέγχους στις
λαϊκές αγορές, εν όψει του Πάσχα;
ΑΠ.: Φυσικά, ο κ. Μπερνς
ΕΡ.: Εκδηλώσατε ποτέ τη διαμαρτυρία σας με μια απεργία πείνας;
ΑΠ.: Είχα διαβολική τύχη. Μόλις άρχιζε μια απεργία πείνας σε μια φυλακή, με
μετήγαν σε μια άλλη.
ΕΡ.: Πόσο μεγάλο ρόλο έχει παίξει στη ζωή σας το χρήμα;
ΑΠ.: Δεν πήγα ποτέ μου για ψώνια.
ΕΡ.: Τι σας προκαλεί ανησυχία αυτόν τον καιρό;
ΑΠ.: Πάντως, όχι ο ρατσισμός και η ξενοφοβία.
ΕΡ.: Σας ενοχλεί κάτι άλλο;
ΑΠ.: Η προθυμία μας να προσφέρουμε τα πάντα.
ΕΡ.: Νιώθετε νοσταλγία καμιά φορά;
ΑΠ.: Ναι, νοσταλγώ το Αργοστόλι.
ΕΡ.: Σας αποκαλούν εκρηκτικό. Τι είναι αυτό που, κάθε φορά, βάζει φωτιά στο φυτίλι;
ΑΠ.: Η κακοπιστία
ΕΡ.: Δεν εγκαταλείψατε το πολυτονικό σύστημα. Γιατί;
ΑΠ.: Με το μονοτονικό, όπως είπε ο Καστοριάδης, η γλώσσα είναι τρύπια.
ΕΡ.: Ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο;
ΑΠ.: Θόδωρος Τσουκάτος, στο κόμμα και στο κράτος.
ΕΡ.: Κατά καιρούς είχατε διάφορα «στρατηγεία». Ποιο, κατά τη γνώμη σας, υπήρξε
το πιο χρήσιμο για τον τόπο;
ΑΠ.: Η σοφίτα του ξενοδοχείου «Κοσμοπολίτ» στη Θεσσαλονίκη.
ΕΡ.: Πολλές οι αλήθειες ή μία;
ΑΠ.: Χρειάζεται να τη βρίσκεις.
ΕΡ.: Δάσκαλος, βετεράνος ή μάχιμος;
ΑΠ.: Μάχιμος μέχρι θανάτου.
ΕΡ.: Δημοσιογράφος του «Ζ»;
ΑΠ.: Άστοχο παρατσούκλι.
ΕΡ.: Ο πιο αυστηρός κριτής σας;
ΑΠ.: Η γυναίκα μου.
ΕΡ.: Διασκεδάζετε αφάνταστα με…
ΑΠ.: Τις κοτσάνες των αγραμμάτων.
ΕΡ.: Ποια είναι η ανάμνηση που δεν σβήνει όσα χρόνια κι αν περάσουν;
ΑΠ.: Πρέπει να επιστρέψουμε στον καιρό της εφηβείας…
ΕΡ.: Ποια είναι τα πρότυπα των σημερινών νέων δημοσιογράφων;
ΑΠ.: Μας τα δείχνουν οι συνήθειες του καθενός.
ΕΡ.: Εσείς, όμως, τους τηλεφωνείτε και τους επισημαίνετε τα λάθη τους.
ΑΠ.: Και μερικοί σου λένε: «Είναι άποψή σας»
ΕΡ.: Σε ποιο ρεπορτάζ θα δίνατε σήμερα εσείς το πρώτο βραβείο ελευθεροτυπίας;
ΑΠ.: Σ’ εκείνο που θα επέσυρε την οργή του εκδότη.
ΕΡ.: Δημοσιογραφία και διαφήμιση;
ΑΠ.: Δεν έπρεπε να σχετίζονται.
ΕΡ.: Παρακράτος και παραεξουσία: Σε τι διαφέρουν;
ΑΠ.: Το παρακράτος κάνει τις βρώμικες δουλειές του κράτους. Η παραεξουσία
αμφισβητεί τη νόμιμη εξουσία.
ΕΡ.: Αναψηλάφηση της δίκης για τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη: Ποιο ρόλο θα
κρατούσατε σήμερα για τον εαυτό σας;
ΑΠ.: Τον ίδιο που είχα και τότε.
ΕΡ.: Οι ένοχοι πρέπει να τιμωρούνται όσο ψηλά κι αν βρίσκονται;
ΑΠ.: Θέλει ρώτημα;
ΕΡ.: Σε ποιες περιπτώσεις «αυτοδιορίζεσθε»;
ΑΠ.: Σε όσες το αποφασίσω.
ΕΡ.: Τζιπ ή λιμουζίνα;
ΑΠ.: Το 1967 μας έφαγαν τα τζιπ επειδή κοιτάζαμε τις λιμουζίνες.
