Στα πιτς

Μην τρέχεις σαν... σουγιάς

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/06/2018 08:00 |

Πόσες κουβέντες δεν έχουν γίνει για την ιδανική στάση (στο τρέξιμο, ε;). Είναι φορές λοιπόν που αισθάνεσαι σαν τον Καρλ Λιούις, αέρινος και ευθυτενής, να τρέχεις σε αγρούς και σε λιβάδια. Αν όμως εκείνη τη στιγμή σε βγάλουν μια φωτογραφία θα δεις πως ίσως έχεις λάθος στήσιμο.

Είσαι σκυφτός μπροστά, άρα καταπονείς τη μέση σου. Σήκωσε το κεφάλι, κοίτα μπροστά, χαμογέλα. Εχεις τα χέρια σου κολλημένα πάνω σου με σφιχτές γροθιές. Αν τρέχεις έτσι, σε λίγο θα πονάνε οι ώμοι σου και η πλάτη σου. Ελευθέρωσε λοιπόν τις γροθιές σου και ας κινηθούν τα χέρια σου στον ρυθμό του δρασκελισμού σου. Με χάρη, μπρος πίσω, θα σου δώσουν και ώθηση, μπας και πας λίγο πιο γρήγορα. Και φτάνουμε στην προσγείωση. Αν πατήσεις με τις μύτες όλο το φορτίο το παίρνουν η μέση και τα γόνατα. Αν πατάς πρώτα με τη φτέρνα, τα χαιρετίσματά μου στους αχίλλειούς σου. Η προσγείωση ιδανικά θα ήταν κάπως έτσι: να πατήσεις στο μαλακό τμήμα ανάμεσα στα δάχτυλα και στην καμάρα του ποδιού και από κει να δίνεις ώθηση για να ξεκολλάει ξανά το πόδι σου για την επόμενη δρασκελιά. Σαν να πατάς με ένα μαξιλαράκι το έδαφος. Ηπια, μαλακά και κομψά.

Εχοντας λάθος στάση στο τρέξιμο αργά ή γρήγορα θα βγάλεις προβλήματα στα γόνατα, στα ισχία, στους κοιλιακούς. Θα αναρωτιέσαι γιατί πονάς ή γιατί τραυματίζεσαι και η απάντηση θα είναι επειδή τρέχεις σαν... σουγιάς.

Ενα απλό κόλπο είναι να νιώθεις σαν μαριονέτα. Φαντάσου ότι υπάρχει ένα σκοινάκι πάνω από το κεφάλι σου που σε τραβάει όρθιο και ελαφρύ πάνω από το έδαφος και κοίτα μπροστά σαν να βλέπεις οάσεις με παγωτά και μπίρες. Να ξέρεις πως όσο σημαντικές είναι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης και οι διατάσεις άλλο τόσο σημαντικές είναι και οι δρομικές ασκήσεις. Αυτές είναι που θα σου βελτιώσουν στάση και διασκελισμό. Θέλει όμως υπομονή και επιμονή.

Μεταξύ μας, υπάρχει και ένα άλλο κόλπο για να έχεις σωστή στάση στο τρέξιμο. Εχεις δει πώς αλλάζεις στάση όταν πετύχεις φωτογράφο σε αγώνα; Με έναν μαγικό τρόπο «ισιώνεις». Οπότε ας τρέχεις ευθυτενής, σαν να υπάρχουν γύρω σου φωτογράφοι. Oπως και να χει, πάντως, τις ασκήσεις δεν θα τις γλιτώσεις.

Η Κατερίνα Βλαχαντώνη είναι φυσικοθεραπεύτρια και μαραθωνοδρόμος