Όσο φθηνότερο το εισιτήριο τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος; Μετά την αεροπορική

τραγωδία στην Ελλάδα, όπου πρωταγωνιστεί μια μικρή χαμηλού κόστους εταιρεία,

πολλοί θα θέσουν το παραπάνω ερώτημα.

Όμως οι εταιρείες χαμηλού κόστους πετούν εδώ και 35 χρόνια, γεγονός που δεν

συνδέει την τιμή με τα θανατηφόρα ατυχήματα. Επιπλέον, το αεροπλάνο

εξακολουθεί να είναι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο. Είναι πολύ νωρίς να

εικάσει κανείς ότι οι περικοπές προϋπολογισμού στην εταιρεία Ήλιος συνέβαλαν

στην τραγωδία. Γεγονός είναι ότι αυτές οι εταιρείες κόβουν από όπου μπορούν

προκειμένου να μειώσουν το κόστος: Σε έναν τομέα όπου ο ανταγωνισμός συνεχώς

αυξάνεται, το να κόψεις μερικά ευρώ από τον φόρο αεροδρομίου ή τις παρεχόμενες

υπηρεσίες μπορεί να είναι το κλειδί στην επιτυχία.

Κάποιοι πιθανολογούν ότι οι εταιρείες αυτές αναπόφευκτα κάνουν περικοπές και

στον τομέα της ασφάλειας. Ωστόσο, οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί των φτηνών πτήσεων

EasyJet και Ryanair έχουν μεταφέρει μέχρι σήμερα πάνω από 100 εκατομμύρια

επιβάτες. Σε καμιά από τις δύο εταιρείες δεν έχει συμβεί θανατηφόρα πτώση

αεροσκάφους.

«Τεράστια ποσά σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό επενδύονται στη διασφάλιση της

ποιότητας, στα αεροσκάφη, τα αεροδρόμια, και την εκπαίδευση των πληρωμάτων.

Κανείς δε συμβιβάζεται με το θέμα της ασφάλειας», λέει ο διευθυντής της

Ryanair, Michael O’Leary.

Αλλά και η κατ’ εξοχήν χαμηλού κόστους εταιρεία, η SouthWest Airlines, από το

1971 που πραγματοποίησε την πρώτη της πτήση ώς σήμερα έχει μεταφέρει ένα

δισεκατομμύριο επιβάτες χωρίς κανένα μοιραίο συμβάν. Μάλιστα, ο μόνος τύπος

αεροσκαφών που χρησιμοποιεί είναι τα Boeing 737, σαν αυτό που συνετρίβη στο

Γραμματικό. Ήταν το 55ο Boeing που χάθηκε σε αεροπορική τραγωδία. Ωστόσο, θα

πρέπει κανείς να υπολογίσει και τις πτήσεις που έχουν εκτελέσει χωρίς

προβλήματα τα Boeing 737 – είναι τα αεροπλάνα με τις περισσότερες πτήσεις από

κάθε άλλο τύπο αεροσκάφους.