Τρία λεπτά μετά την τελευταία μοιραία στροφή του πλοίου «Sewol», ένα αγόρι καλεί από το κινητό του την Υπηρεσία Εκτάκτων Αναγκών της Νότιας Κορέας: «Σώστε μας! Βρισκόμαστε πάνω σε ένα πλοίο και νομίζω ότι βυθίζεται». Η φωνή του τρέμει, ακούγεται τρομοκρατημένο. Η υπηρεσία τον συνδέει με την Πυροσβεστική και ο αξιωματικός τού ζητεί να του δώσει στο τηλέφωνο τον καπετάνιο. «Εννοείτε τον καθηγητή;» –«καπετάνιος» και «καθηγητής» έχουν παρεμφερή προφορά στα νοτιοκορεατικά. Πέρασαν λίγα λεπτά έως ότου εξακριβωθεί για ποιο πλοίο επρόκειτο. Στο μεταξύ, η Υπηρεσία Εκτάκτων Αναγκών είχε δεχθεί 20 ακόμη κλήσεις απεγνωσμένων παιδιών. Ενόσω το πλοίο έγερνε επικίνδυνα, αρκετά μέλη του πληρώματος –του καπετάνιου περιλαμβανομένου –επιβιβάζονταν όπως όπως σε σκάφη της Ακτοφυλακής. Δεν εγκατέλειψαν όλοι, όμως. Τουλάχιστον επτά από τα συνολικά 29 μέλη του πληρώματος περιλαμβάνονται στη λίστα των αγνοουμένων ή των νεκρών επειδή έκαναν το καθήκον τους.

Μία εβδομάδα μετά το ναυάγιο που συγκλόνισε όλο τον πλανήτη οι νεκροί αυξάνονται ημέρα με την ημέρα –χθες το βράδυ ξεπερνούσαν τους 120, ενώ αναμένεται να φθάσουν τους 300 –και η οργή περισσεύει. Οι περισσότεροι παρασύρθηκαν σε μία ετυμηγορία μάλλον βιαστική και άδικη εις βάρος όλων όσοι εργάζονταν στο νοτιοκορεατικό οχηματαγωγό. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τους χαρακτήρισαν συλλήβδην «δειλούς», ενώ η πρόεδρος της χώρας Παρκ Γκέουν Χίε, αναφερόμενη στον καπετάνιο και σε ορισμένα μέλη του πληρώματος, μίλησε για «δολοφόνους».

Οι ίδιοι οι διασωθέντες επιβάτες ωστόσο θυμούνται τους αφανείς ήρωες που έμειναν δίπλα τους έως το τελευταίο λεπτό. Ο 36χρονος Κου Μπον Χι με δεκάδες ακόμη επιβάτες περίμεναν στο τρίτο κατάστρωμα. Τα σωσίβια δεν επαρκούσαν για όλους. Ο Κου μίλησε στο Ασοσιέιτεντ Πρες για δύο άνδρες και δύο γυναίκες του πληρώματος που έδωσαν τα δικά τους. Η Αν Σο Χιουν, πάλι, σύζυγος μέλους του πληρώματος που αγνοείται, μεταφέρει στην «Γκάρντιαν» τις τελευταίες κουβέντες του: «Πάω να σώσω τα παιδιά». Αναφερόταν στους 323 μαθητές της Β’ Λυκείου από τους συνολικά 476 επιβαίνοντες.

Ο 57χρονος Οκ Γιονγκ Σεόκ ήταν ένας από τους τέσσερις ανθρώπους οι οποίοι οδηγούσαν το φέρι με βάρδιες. Οι γνώσεις του γύρω από τη διάταξη του πλοίου αποδείχθηκαν σωτήριες: μαζί με τέσσερις ακόμη συναδέλφους του, ο Οκ διέσωσε έξι επιβάτες σπάζοντας τα τζάμια στις καμπίνες τους. Με δάκρυα στα μάτια λέει ότι δεν αντέχει να βλέπει την επιχείρηση διάσωσης από το δωμάτιο του νοσοκομείου όπου νοσηλεύεται. Και ο ίδιος έχει ένα παιδί στην ηλικία όλων αυτών που πήρε μαζί του το βυθισμένο «Sewol». Ο Οκ και πέντε ακόμη συνάδελφοί του βρίσκονται υπό κράτηση. Ο καπετάνιος Λι Σεούν Σεόκ και δύο άλλα μέλη του πληρώματος έχουν ήδη συλληφθεί, με την κατηγορία της αμέλειας και της εγκατάλειψης ανθρώπων σε ανάγκη. Αν και εκείνη την ώρα δεν ήταν ο ίδιος στο πηδάλιο, ο 69χρονος Λι βαρύνεται επίσης με την κατηγορία της «ξαφνικής αλλαγής πορείας χωρίς να μειώσει ταχύτητα». Φέρεται επίσης πως ήταν εκείνος ο οποίος συμβούλεψε τους επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους, παρά το γεγονός ότι το πλοίο γέμιζε νερά. Οι νεότεροι έπραξαν όπως επιβάλλει η ιεραρχική κοινωνία της Νότιας Κορέας. Υπάκουσαν και το πλήρωσαν με τη ζωή τους.

Τέσσερα από τα μέλη του πληρώματος που κλήθηκαν χθες να απολογηθούν υποστηρίζουν ότι προσπάθησαν να πιάσουν σωσίβια αλλά ήταν αδύνατον εξαιτίας της μεγάλης κλίσης που είχε πάρει πλέον το πλοίο. Ενας από αυτούς, μηχανικός του πλοίου, συνελήφθη την Κυριακή. Στο δωμάτιο του ξενοδοχείου όπου είχε κλειδωθεί βρέθηκε ένα σκοινί. Ο ίδιος είχε εκμυστηρευθεί σε συναδέλφους του ότι θα αυτοκτονήσει.

Σύμφωνα με τη δημόσια τηλεόραση της χώρας, το πλήρωμα που είχε συγκεντρωθεί στο τρίτο κατάστρωμα προσπαθούσε επί μισή ώρα να επικοινωνήσει με τη γέφυρα μέσω γουόκι τόκι προκειμένου να πάρει εντολή για να εγκαταλείψει μαζί με τους επιβάτες το πλοίο ή όχι. Απάντηση δεν πήρε ποτέ.