«Είναι παράδοξο την ίδια στιγμή που η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης να υπάρχει ένα ελληνικό μουσικό σύνολο που γνωρίζει μεγάλη διεθνή επιτυχία: η Armonia Atenea με μαέστρο τον Γιώργο Πέτρου. Η επιτυχία της στηρίζεται στην ιστορικά ενημερωμένη ερμηνεία της, αλλά και στην εμπνευσμένη προσέγγιση που ξεφεύγει από τις ακαδημαϊκές γραμμές. Αυτό φαίνεται από παραγωγή σε παραγωγή. Μετά τον «Αλεσάντρο» ακολουθεί ο «Αρμίνιο» του Χέντελ σε μια ευτυχή ερμηνευτικά στιγμή». Το σημείωμα ανήκει στον Ρόναλντ Βέχτερ, έναν από τους 156 ειδικούς από Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία που συμμετέχουν στην επιτροπή για το Βραβείο Γερμανόφωνων Κριτικών (Preis der Deutschen Schallplattenkritik). Η περιγραφή του αντιστοιχεί στη μία από τις συνολικά δύο ελληνικές επιλογές με τις καλύτερες παραγωγές του τρίτου τριμήνου για το 2016 (αναμένονται οι επιλογές του τελευταίου τριμήνου για να ακολουθήσει η αναγγελία των βραβείων). «Είναι αισιόδοξη η τοποθέτηση αυτή, αλλά δεν προεξοφλεί ότι θα πάρουμε το βραβείο. Είναι όμως, αυτή η ηχογράφηση, μια αναγνώριση της προσπάθειάς μας να κρατηθούμε ζωντανοί ως Καμεράτα. Είναι ένας αγώνας δρόμου που χρειάζεται να τον κάνουμε και να υπερπηδάμε κάθε εμπόδιο αφού δεν λαμβάνουμε καμία κρατική επιχορήγηση και είναι ανάγκη να εξασφαλίζουμε τη μισθοδοσία των μουσικών από τα έσοδά μας» λέει στο «Νσυν» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του συνόλου Γιώργος Πέτρου.

Η Armonia Atenea (όπως είναι η ευρωπαϊκή ονομασία της Καμεράτας) απασχολεί συχνά με την καλλιτεχνική της δραστηριότητα τον διεθνή Τύπο κερδίζοντας συνήθως θετικά σχόλια. Γι’ αυτό και, σύμφωνα με το δελτίο του γερμανικού διαγωνισμού, η Καμεράτα ανήκει στα «σημαντικότερα σύνολα ερμηνείας για μουσική του 18ου αιώνα». Οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν μάλιστα πως το σύνολο συνεχίζει χάρη στη βοήθεια των ιδιωτών αλλά και των φορέων όπως ο σύλλογος Φίλοι της Μουσικής που καλύπτουν τα τρέχοντα έξοδα της ηχογράφησης. Ο «Αρμίνιο» παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο για περίπου 20 ημέρες στην Καρλσρούη της Γερμανίας, στο Φεστιβάλ Χέντελ που οργανώνει η κρατική όπερα της πόλης. Πρώτη φορά μάλιστα μια ξένη ορχήστρα (η Καμεράτα) εμφανίστηκε ως Μόνιμη – Resident του φεστιβάλ.

Η εξωστρεφής καλλιτεχνική της δράση, πάντως, δεν εξαντλείται στον Χέντελ και στον γερμανικό διαγωνισμό. Το αποδεικνύει η πρόσφατη συμμετοχή της στην ηχογράφηση με άριες του Ροσίνι από την Deutsche Grammophon με τον διάσημο αργεντινό κόντρα τενόρο Φράνκο Φατζόλι (ο τελευταίος επέλεξε μάλιστα άγνωστα κομμάτια, αρκετά από τα οποία περνούν για πρώτη φορά σε δίσκο). «Οι άριες αυτές θα παρουσιαστούν στις αρχές του Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών» προσθέτει ο Γιώργος Πέτρου που αποκαλύπτει τα επόμενα σχέδια του συνόλου. «Τον ίδιο μήνα θα παρουσιάσουμε ξανά το «West Side Story» (σ.σ.: παρουσιάστηκε ήδη στο Ελληνικό Φεστιβάλ). Και τον Νοέμβριο θα παρουσιάσουμε τον «Σιρόη» του Χάσε στο Théâtre des Champs-Élysées του Παρισιού. Θα πρόκειται για το τρίτο συνεχόμενο ανέβασμα της παραγωγής και έπεται συνέχεια».

Η «ΟΥΤΟΠΙΑ» ΤΟΥ ΑΤΖΑΚΑ. Η δεύτερη ελληνική συμμετοχή προέρχεται από την κατηγορία «crossover», εκεί όπου αναμειγνύονται διαφορετικά μουσικά ιδιώματα. Πρόκειται για τον δίσκο «Udopia» με έργα για ούτι (ud στα αραβικά) και ορχήστρα του ανήσυχου Θύμιου Ατζακά, «ψυχής» στο Μουσικό Χωριό του Αγίου Λαυρεντίου στο Πήλιο. Ο δεξιοτέχνης ουτίστας στο άλμπουμ-ντεμπούτο του εντυπωσιάζει με το μείγμα τζαζ και παραδοσιακών ηχοχρωμάτων, με τη στήριξη της ερμηνεύτριας Αυγερινής Γάτση και των μουσικών James Wylie, Νίκου Παραουλάκη, Ηλέκτρας Μηλιάδου, Κώστα Αναστασιάδη, Δημήτρη Ζαχαράκη.