ΕΡΓΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ Γ.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΤΗ ∆ΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Πικάσο στο Μεταξουργείο

Του ∆ηµήτρη ∆ουλγερίδη   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/02/2011 07:00 |
«Πορτρέτο της Marie Marevna, σε ανάµνηση», σκίτσο του Πάµπλο Πικάσο (1951) από τη συλλογή του Γιώργου Οικονόµου, που εκτίθεται στη ∆ηµοτική Πινακοθήκη της Αθήνας, στο Μεταξουργείο
 Πικάσο στο Μεταξουργείο
Ούτε Πικάσο ούτε Ματίς ούτε Μοντιλιάνι. Κανένας από τους διάσηµους καλλιτέχνες δεν κοσµεί τους τοίχους στο προσωπικό γραφείο του Γιώργου Οικονόµου, στο Μαρούσι.

Στην έδρα της ναυτιλιακής εταιρείας DryShips η εικόνα απέχει έτη φωτός από τη ∆ηµοτική Πινακοθήκη του Μεταξουργείου, όπου εκτίθεται από χθες µέρος της πολύχρωµης ιδιωτικής του συλλογής, η οποία περιλαµβάνει πάνω από χίλιους ζωγραφικούς πίνακες, χαρακτικά και σχέδια από Πικάσο και Ντελακρουά µέχρι ντανταϊστές και Αντι Γουόρχολ.

Η αλήθεια είναι ότι το όνοµα του συλλέκτη έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στην καλλιτεχνική Αθήνα. Ελάχιστοι γνώριζαν ότι δίπλα στα ονόµατα των ∆άκη Ιωάννου, ∆ασκαλόπουλου και Εµφιετζόγλου χωρούσε άλλο ένα. Εστω κι έτσι, το ανακαινισµένο κτίριο του Χανς Κρίστιαν Χάνσεν – µε τις κίτρινες προσόψεις και τις µεταλλικές σκάλες – έχει µια δεύτερη ευκαιρία.

Από τον περασµένο Οκτώβριο, οπότε εγκαινιάστηκε, οι προσδοκίες για γνωριµία µε το ευρύ κοινό ουδέποτε επιβεβαιώθηκαν. Σε µια γειτονιά, για τον εξωραϊσµό της οποίας γίνεται µεγάλος ντόρος – «αν πάρει αξία, θα ανεβούν τα νοίκια» είναι το ανεπίσηµο σλόγκαν –, το ερώτηµα παραµένει: µπορεί ένας πίνακας του Πικάσο να φέρει την άνοιξη; Πόσω µάλλον που ο Πικάσο δεν έρχεταιµόνος του αλλά φέρνει µαζί άλλα 419 έργα των σηµαντικότερων καλλιτεχνικών ρευµάτων από τον 15ο αιώνα ώς τις µέρες µας. «Από την αρχή του σχεδιασµού ο κ. Οικονόµου γνώριζε για το καινούργιο κτίριο της ∆ηµοτικής Πινακοθήκης στη γειτονιά του Μεταξουργείου. Το γεγονός ότι ανήκει στον δήµο και θαπρόσφερε δωρεάν είσοδο στο κοινό συνέβαλε στην απόφασή του» λέει η επιµελήτρια της έκθεσης Ειρήνη ∆ηµητρακοπούλου.
INFO
Το πρώτο τµήµα της συλλογής Γιώργου Οικονόµου εκτίθεται στη ∆ηµοτική Πινακοθήκη (Λεωνίδου & Μυλλέρου, Μεταξουργείο, τηλ. 210-
3231.841) ώς τις 24 Απριλίου, µε έργα ροκοκό, ακαδηµαϊσµού, ιµπρεσιονισµού, βιεννέζικης απόσχισης, φοβισµού, εξπρεσιονισµού, κυβισµού, αφαίρεσης, νέας αντικειµενικότητας και σχέδια. Το δεύτερο τµήµα θα εκτεθεί από τις 5 Μαΐου και περιλαµβάνει έργα σουρεαλιστών, της Σχολής του Παρισιού, της µεταπολεµικής δεκαετίας, της δεκαετίας του 1960, του κινήµατος των νεοάγριων και χαρακτικά.
Ντόρα Θωμαϊδου Vorhauser
21/02/2011 09:04
ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ 2011

Πόλος έλξης
Αιτία συναισθηματικής ευφορίας
Μπροστά στο κτίριο ήταν ήδη πολύ ευχάριστα. Γεννημένη στην Αθήνα και δεν είχα πατήσει ποτέ εδώ! Αλλά μέσα ήταν η μεγάλη έκπληξη.
Κύτταγα απ΄ τον ένα πίνακα στον άλλο κι έπαιρνα βαθιές ανάσες, όπως πίνοντας τον καλύτερο καφέ..
Μετά από λίγο συγκινήθηκα... Αυτό το είχα δει το καλοκαίρι σε μια έκθεση στο Lembachhaus στο Μόναχο. Κι αυτό το ΄χα ξαναδεί σε κάποια άλλη, ή σε κατάλογο. Χάρηκα τόσο που τα ξαναείδα...σαν παληούς φίλους..σαν κρυφούς έρωτες…αχ Μπουζιάνη…σε ξαναβλέπω!
Και επειδή πλέον τον κάθε έναν που φαίνεται να έχει πολλά, έχουμε φτάσει να τον κοιτάζουμε με καχυποψία και να σκεφτόμαστε αν και πόσα ,,έφαγε,, ....
Αν τα πολλά χρήματα που έβγαλε κάποιος γίνονται μια τέτοια συλλογή κι οι Αθηναίοι κι οι επισκέπτες της Αθήνας την βλέπουν δωρεάν στην Πινακοθήκη του δήμου, τότε λέω: ,,να΄ναι καλά να βγάζει, κι ευτυχώς που πήγαν σε τέτοια χέρια, σε τέτοια καλή μερηά...,,.
Το να επενδύεις στην τέχνη έχει σίγουρα πολλά να πει. Δεν θ΄ασχοληθώ μ΄αυτό γιατί είμαι άσχετη με τα οικονομικά.
Έχω όμως μια ειδική σχέση με την ζωγραφική. Γι αυτό ήμουν τόσο χαρούμενη εκεί μέσα. Σχεδόν χαμογέλαγα στους πάντες τριγύρω. Ακόμη κι αυτοί που μίλαγαν δυνατά πήραν συγχωροχάρτι. Ακούγεται πολύ κοινότυπο να πω, ότι αισθανόμουν περήφανη μέσα στο κτίριο του Μεταξουργείου, αλλά έτσι ήταν. Σαν να με τράβαγαν με μια λεπτή κλωστή απ το κέντρο του κεφαλιού μου.... ψήλωσα λίγο και συνέχιζα να θαυμάζω.. τους πίνακες, την ξύλινη σκεπή του Μεταξουργείου, τις λάμπες στα μακρυά καλώδια, το γεγονός ότι αυτό συνέβαινε σήμερα, μες την ,,κρίση,,, το ότι ο κος Οικονόμου είναι Έλληνας, περήφανη, λες κι ήμουν συνυπεύθυνη για την αξιοσύνη του να έχει συγκεντρώσει όλα αυτά τ΄απίστευτα κομμάτια……..

Πόσο πολύ μετράει κάτι τέτοιο και ειδικά στην συγκεκριμένη συγκυρία! Πόσο λίγες παρόμοιες περιστάσεις να αισθανόμαστε καλά έχουμε! Ξεροσταλιάσαμε μες την κακομοιριά των τελευταίων χρόνων. Όλο με ρωτάνε: ,,έχετε φαληρίσει επισήμως ή όχι ακόμα;,, ,,είναι αλήθεια, ότι η γέφυρα της Χαλκίδας χρηματοδοτήθηκε για να έχει 4 λουρίδες και απ τις μίζες μείνανε δύο;,,
Πως γίνεται αυτά να μην σε αφορούν; Με αφορούν και με λυπούν αφάνταστα. Σε συνεχή κατάσταση απολογίας αισθάνομαι. Σε συνεχές άγχος για το που θα καταλήξει όλο αυτό. Γι αυτό ίσως η επίσκεψη στο Μεταξουργείου ήταν τόσο ευεργετική.

Θα καλέσω τη φίλη μου να δεί την έκθεση και μετά θα την πάω απέναντι στην ταβέρνα απ το ΄33. Κι ας είναι γεμάτη η γειτονιά με τσιγγάνους, πρεζόνια, σχιζομάτιδες, πακιστανούς, οι πιο πολλοί με την πείνα γραμμένη στο κούτελο και τριγύρω οι απαίσιες πολυκατοικίες με τα πλαστικά παντζούρια και το φάρδος της βεράντας στους 70 πόντους. Θα της πω: ,,Κύττα Nicole, αυτή είναι η αλήθεια. Έτσι είναι η Αθήνα, μ΄αυτά παλεύει, αλλά και το Μεταξουργείο κι η συλλογή του Οικονόμου όμως... τι έχεις να πεις; Λουλούδι δεν είναι; …,,
Μας χρειάζεται πολύ μια άνοιξη επιτέλους και τέτοια ,,λουλούδια,,. Ζητούνται ,,κύριοι και κυρίες Οικονόμου,,, μικρής ή μεγαλύτερης εμβέλειας και οι αντίστοιχοι θαυμαστές τους. Να τους δούμε να υπάρχουν και να κυκλοφορούν πολύ, να μιλάνε γι αυτούς και τα κατορθώματά τους και να γίνονται θέμα.
Θωμαϊδου - Vorhauser Dora
20/02/2011 21:50
Απ τις λίγες φορές που ένιωσα τόσο καλά μέσ την πόλη που γεννήθηκα, όσο σήμερα περνώντας μπροστά απ τη συλλογή του κου Γ. Οικονόμου.
Το ξέρω ότι είναι υπερβολικό, αλλά τολμώ να πω ότι έννιωσα υπερήφανη, που ένας Έλληνας επιχειρηματίας έχει μια τέτοια συλλογή. Λες κι είχα κάτι να κάνω με την αξιοσύνη του....
Και αξιέπαινο να την εκθέτει στην Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας για πρώτη φορά. Κάποια έργα τα είχα ξαναδεί σ΄εκθέσεις στο εξωτερικό. Όλα τα μεγάλα μουσεία φαντάζομαι θα άνοιγαν διάπλατα τις πόρτες τους σε μια τέτοια συλλογή! Του εύχομαι να πηγαίνουν οι επιχειρήσεις του τόσο καλά, που να τα διπλασιάσει και να τ΄ απολαμβάνει όσο κι εγώ που τα είδα όλα μαζί εδώ.
Συγχαρητήρια κ. Γ. Οικονόμου
.
Θεόδωρος Αραβάνης
18/02/2011 16:09
Ανακαλώ! Υπάρχει INFO.
Άξιοι!
argi-bourgi-kai-loulas
18/02/2011 12:18
Εντελώς ασύντακτο και ασυνάρτητο το κείμενο... Άρτζι-μπούρτζι και λουλάς...

όλες οι τελευταίες ειδήσεις