«Ίσως, σκέφτομαι, δεν ανήκω πουθενά»

Του Γκαζμέντ Καπλάνι gazikap@gmail. com   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/10/2009 07:00 |
Αγαπητέ «Υπάρχουμε... Συνυπάρχουμε». Με λένε Μπέσα. Γεννήθηκα στην Αλβανία. Από τριών χρονών ζω στην Ελλάδα. Σπουδάζω στη Φιλοσοφική Αθηνών. Πέρσι πήγα με το πρόγραμμα Εrasmus στη Στοκχόλμη. Οι συμφοιτητές μου ήταν από παντού. Όταν γνωρίσεις ανθρώπους που έρχονται από παντού, είναι αναπόφευκτο το ερώτημα «από πού είσαι;». Απαντούσα «από την Ελλάδα». Έτσι ένιωθα. Έχω ζήσει τέσσερα χρόνια της ζωής μου στην Αλβανία και δεκαεπτά στην Ελλάδα. Σε όσους γνώριζα καλύτερα, τους εξηγούσα πως είμαι από την Ελλάδα αλλά έχω γεννηθεί στην Αλβανία. Μου έκανε εντύπωση ότι στη Στοκχόλμη δεν ένιωθα αυτό το δίλεπτο χτυποκάρδι που νιώθω όταν με ρωτούν «από πού είσαι;» στην Ελλάδα. Βλέπετε, από το δημοτικό «κατάλαβα» ότι δεν είναι καλό να είσαι από την Αλβανία. Τα παιδιά, ειδικά στο δημοτικό, είναι πολύ σκληρά. Κάποιες φορές, μου έδιναν να καταλάβω ότι η καταγωγή μου ανήκε στην ομάδα των «κακών». Είχα υπέροχες δασκάλες που με βοήθησαν να ξεπεράσω τα κόμπλεξ μου. Εγώ η ίδια έκανα το παν να τα ξεπεράσω. Ήμουν η πρώτη στα μαθήματα, στις γιορτές, στις εκδηλώσεις. Μου άρεσε ειδικά η γιορτή της 17ης Νοεμβρίου, τα τραγούδια του Θεοδωράκη. Το «Γελαστό παιδί» ήταν το αγαπημένο μου. Στη Στ΄ Δημοτικού, στη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, δικαιούμουν να σηκώσω την ελληνική σημαία. Με φώναξε ο διευθυντής και μου είπε ότι είναι αδύνατον, γιατί δεν έχω ελληνική καταγωγή. Είπα «εντάξει» και δεν έδωσα σημασία. Ίσως για να αμυνθώ. Δεν το είπα καν στους γονείς μου. Από τότε, όμως, «κατάλαβα» ότι δεν έχω το δικαίωμα να συγκινηθώ ακούγοντας τον ελληνικό εθνικό ύμνο. Όταν τον άκουγα, ένιωθα πλέον ταραχή και αμηχανία. Το θέμα με τη σημαία προέκυψε ξανά στη Β΄ Γυμνασίου. Ήμουν η καλύτερη μαθήτρια του σχολείου. Με φώναξε τότε ο διευθυντής και άκουσα ξανά το «δεν έχεις ελληνική καταγωγή». «Κατάλαβα», είπα κοφτά. Έτσι κι αλλιώς κάποιοι συμμαθητές είχαν αντιδράσει προκαταβολικά. Η συμμαθήτριά μου, η Ντίνα, μου είπε πως δεν είναι δυνατόν να σηκώσει την ελληνική σημαία μια Αλβανίδα, γιατί ο παππούς της είχε πολεμήσει τους Αλβανούς στο «Αλβανικό Έπος». Έμεινα σύξυλη. Γιατί ο δικός μου παππούς ήταν αντάρτης στην Αλβανία, είχε τραυματιστεί και συλληφθεί από τους ναζί, και είναι επιζών του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μoosburg, παράρτημα του τρομακτικού Μauthausen. Αρκετά ταραγμένη έτρεξα στην καθηγήτριά μου, την κυρία Κατερίνα. Μου εξήγησε πως υπήρχαν κάποιοι Αλβανοί μισθοφόροι (κάτι σαν τους Γερμανοτσολιάδες στην Ελλάδα) που επιστράτευσαν οι Ιταλοί φασίστες όταν επιτέθηκαν στην Ελλάδα, αλλά ότι στο «Αλβανικό Έπος» οι Έλληνες δεν πολέμησαν με τους Αλβανούς. Πολέμησαν με τους Ιταλούς φασίστες, στα βουνά της Αλβανίας. Με την Ντίνα τελικά γίναμε οι καλύτερες φίλες. Από εκείνη την ημέρα, όμως, δεν πήγα πια σε επετείους και παρελάσεις. Ένιωθα ανεπιθύμητη. Δεν θα σας έγραφα όλα αυτά αν δεν είχα ζήσει ένα επεισόδιο στη Στοκχόλμη. Σε πάρτι Πολωνών φοιτητών, κάποιος ζήτησε να τραγουδήσει ο καθένας τον εθνικό ύμνο της χώρας προέλευσής του. Αναστατώθηκα. Τον αλβανικό ύμνο δεν τον ξέρω. Ξέρω μόνο τον ελληνικό. Αλλά ένιωσα μέσα μου μια φωνή να μου λέει «εσύ δεν έχεις το δικαίωμα να τον τραγουδήσεις». Ένιωσα ξανά εκείνο το αίσθημα ταραχής και αμηχανίας. Τραγούδησα τελικά τον ελληνικό εθνικό ύμνο, αλλά ένιωσα μετέωρη. Στη Σουηδία έλεγα ότι είμαι από την Ελλάδα. Όταν επέστρεφα στην Ελλάδα, στο αεροπλάνο καθόμουν δίπλα σε μια Ελληνίδα. Όταν άκουσε το όνομά μου αμέσως με ρώτησε από πού είμαι. Αν είχα την ελληνική υπηκοότητα θα έλεγα ότι είμαι Ελληνίδα. Δεν την έχω. «Από την Αλβανία» απάντησα. Και μετά αναρωτήθηκα: «Από πού είμαι;». Είμαι μετέωρη. Γιατί σε αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να χτίσεις μια υγιή, ακομπλεξάριστη ταυτότητα. Ίσως, σκέφτομαι, δεν ανήκω πουθενά. Ανήκω μόνο στον εαυτό μου. Και ίσως αυτό να έχει σημασία. Να κρατάω ζωντανό μέσα μου το γελαστό παιδί...

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία Μπέσα Σ. besashk@gmail. com»
LΙΝΚ:
http://gazikapllani.blogspot.com
Αντρέας
08/01/2010 14:40
οι γερμανοτσολιάδες μας εσωσαν απο το κουμουνισμο. θαυμαστε παιδία και ιστορικη γνωση! ελπιζω τουλαχιστον να μην εnαι κανονικος ζητας.....η κοπελια γραφει στα ελληνικα και ο ελληναρας σρα greeklish. elladara!!
Simon
01/11/2009 14:57
"Πρόκειται για μια σειρά ατυχών συμπτώσεων ή για μια καλοστημένη απάτη; Στην ιστορία που ακολουθεί εμπλέκονται μια ΜΚΟ (Act-up που δραστηριοποιείται στον χώρο της Υγείας και του HIV/AIDS... ), ένας κρατικός φορέας (ΚΕΕΛΠΝΟ - Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων) και μια δημόσια υπηρεσία (ΥΔΑΣ - Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας)..." Άρθρο τη Μαρίας Δεληθανάση στην "Καθημερινή" με τίτλο "Σκοτεινά σημεία στη διαχείριση κονδυλίων από ΜΚΟ": http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_28/10/2009_335153
Παύλος
29/10/2009 02:07
Ο Εθνικός ποιητής Σολωμός είχε γράψει : Να θεωρούμε Εθνικό ότι είναι Αληθινό. Και η αλήθεια είναι ότι Έλληνες υπάρχουν στην Διασπορά πάνω από 6 εκατομμύρια στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στη Γερμανία, στη Σουηδία, στην Αργεντινή και σε πολλές άλλες χώρες ανά τον κόσμο. Και αυτοί που ζούν σε άλλες χώρες 1ης, 2ης και 3ης γενειάς ,είναι πολίτες αυτών των χωρών , εργάζονται και τα παιδιά τους σπουδάζουν. Πολλοί από αυτούς τραγουδούν ή τραγούδησαν κάποιες φορές και τον ύμνο της χώρας που ζούν και της Ελλάδας από την οποία κατάγονται. Και νοιάζονται και για τις δύο χώρες γιατί και οι δύο είναι Πατρίδες τους. Ετσι και στη χώρα μας οι μετανάστες που σταδιακά εντάσσονται στην κοινωνία μας, τα παιδιά τους που σπουδάζουν στη χώρα μας και ΅΅ μετέρχονται της Ελληνικής Παιδείας ΅΅ όχι μόνο έχουν δικαίωμα να σηκώσουν την Ελλήνική σημαία και να πούν τον Εθνικό μας ΄Υμνο αλλά και για μας πρέπει να είναι τιμή και χαρά γιατί απόδέχονται την ιστορία μας, τη γλώσσα μας, τα ήθη μας κ.α. το χθές και το σήμερα της πατρίδας μας !!

Οπως και αλήθεια είναι ότι οι ΅γερμανοτσολιάδες ΅ στην Κατοχή ήταν όργανα των Ναζί !! Πολέμησαν έναντια στην Πατρίδα τους, πρόδωσαν, βασάνισαν, δολοφόνησαν Έλληνες Πατριώτες φορώντας την Εθνική μας στολή και κρατώντας την ....Ελληνική σημαία. Και φυσικά αρκετοί από αυτούς δεν μας έσωσαν....... από κανένα κομμουνισμό, αλλά ως γνήσιοι ΅χαμελέοντες΅ έγιναν όργανα των ΅απελευθερωτών και νεοκατακτητών΅΅ Εγγλέζων και μετέπειτα των Αμερικανών που επεδίωξαν να επανασυστήσουν το Ελληνικό Κράτος ΅στα μέτρα τους ΅ και με βάση τις Γεωπολιτικές ΅ανάγκες τους. !! Και όταν το Κράτος επανασυστάθηκε '' και αναπτύχθηκε όπως ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ. Οι κάθε τύπου ΅Γερμανοτσολιάδες και οι ταγματοασαφαλίτες΅ ως γνήσιοι ...πατριώτες με την Απελευθέρωση και μετέπειτα στελέχωσαν ΅ανάγκες΅ ΅ και μηχανισμούς του μετακατοχικού Κράτους μας. κατά κανόνα τις πλέον περίεργες . !! Και στο προαναφερόμενο πλαίσιο αρκετοί από αυτούς ........ ΅ορθοπόδησαν ΅΅ μετά την κατοχή και συνέβαλαν στην ........ δημιουργία ΅΅νέου '' για εκείνη την εποχή οικονομικού και κοινωνικού κατεστημένου !!
ANDREAS
29/10/2009 00:42
TIS ETHNIKISTIKES KORWNES OLOI ESEIS POU KATAFERESTHE ENANTION AKOMH KAI PAIDIWN POU GENNITHIKAN STHN ELLADA KAI TON PATRIWTISMO SAS ,KRATHSTE TON GIA LOGARIASMO SAS .AVTA TA PAIDIA PREPEI NA TOUS DOTHEI H ELLHNIKH YPHKOOTHTA PARAVTA. KAI NA EISTE SIGOUROI PWS THA APODEIXTHOUN PIO POLY ELLHNES APO POLLOUS ''''ELLHNES''
Γεωργία Τ.
29/10/2009 00:21
Ναι κορίστι μου πες ενα "ευχαριστώ" στον Βαβί(λη) και στους γερμανοτσολιάδες και στην Χρυσή Αυγή. Και ειδικά σε όσους είναι αμόρφωτοι χτίζουν αυθαίρετα δέρνουν τις γυναίκες τους παρκάρουν παρανομα και φοροδιαφεύγουν.
BABHS
28/10/2009 22:03
EFAGES PSWMH STHN ELLADA
OPOTE INE H XWRA PU PREPEI NA TIMISEIS DIOTI STIS DYSKOLES MERES TIS ALVANIAS SE FERAN STON TOPO PU SE MORFWSE H MHTRIA SU ELLAS SE EKANE OTI EISE SHMERA
KE PES THS ENA TYPIKO EFXARHSTW
zhtas
28/10/2009 19:14
apo to bhma Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ
Αν βρίσκονταν κάποιοι Αλβανοί που θα ξεκαθάριζαν τον βασιλέα της Ελλάδας http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=296239&ct=1&dt=28/10/2009
RE OUST FIDI
28/10/2009 19:00
Μου εξήγησε πως υπήρχαν κάποιοι Αλβανοί μισθοφόροι (κάτι σαν τους Γερμανοτσολιάδες στην Ελλάδα NA POS PROSPATHI NA PERASH TO MINHMA TO FIDI KAI TA AFENTIKA TOU O SYRIZA STHN ELLADA.KAPOIOI ALBANOI LEH XAXAXA.OI GERMANOTSOLIADES OPOS TOUS APOKALHS MAS ESOSAN APO TON KOUMOUNISMO OSTE NA ERTHIS ESY KAI TO SYNAFI SOU STHN ELLADA NA LIGDOSH TO ANTERAKI SAS.OSO GIA TO KAPIOI ALBANOI MISTHOFORH XEROUME OLOI POSO MISTHOFOROI HTAN.
Δημητρης Μ
28/10/2009 19:00
@Αγαπητε Φιλελλην Το ζητημα με τον Qenaj ηταν διαφορετικο. Το παιδακι χρησιμοποιηθηκε ως οχημα προπαγανδας απο πολλους παραγοντες στην Αλβανια.Μεχρι και ηγετη για την ''απελευθερωση'' περιοχων σκοπευαν να τον αναγορευσουν και να τον βαλουν στην πολιτικη. Οστοσω,τιποτα δεν ειναι σταθερο,απολυτα σωστο ή απολυτα λαθος στην πολιτικη και στην διπλωματια,ειδομεν....
DON GAMILOS
28/10/2009 16:46
NA EISAI PERIFANI GIA TIN KATAGWGH SOU KAI GIA TA EPITVGMATA SOU. EINAI STO XERI SOU AFTO POU SHMERA SE KOMPLAREI AVRIO NA SE KANEI POIO DYNATH KAI POIO PLOUSIA. EISAI THYSAVROS GIA THN XWRA MOU KAI GIA THN XWRA SOU. AGALIASE TON PROVLIMATISMO SOU KAI DEIXE KATANOHSH STOUS AMATHEIS! KALES EPITYXIES
ΕΔΩ ΛΟΝΙΝΟ ...
28/10/2009 16:39
Φιλέλλην 27/10/2009 21:27

Και μάλιστα με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου !!! Αλλά πότε είπαν την Αλήθεια στην Ελλάδα για να την πούν ΄τωρα .. Ο Μεγάλος Μάγιστρος Τριανταφυλλόπουλος τον βόλεψε καλα ... Λες και δεν υπάρχουν Ελληνάκια καλύτερων ή περισσότερων δυνατο΄τητων...

Περαστικα μας ...
Ελληνας της Γερμανιας
28/10/2009 16:10
XAXAXA ALLH MIA ISTORIA APO THN FADASIA TOU KAPLANI.KAPLANI AN DEN SOU ARESH H ELLADA H PORTA EINE ANOIXTH ADEIASE MAS THN GONIA KAI PARE OSO PIO POLOUS ALBANOUS MBORHS MAZI SOU.EXO AKOUSH STHN GERMANIA EINE OREA.
X 27/10/2009 18:26

Ο κ. Καπλανι ειναι περισσοτερο Ελληνας απο σενα. Ο ανθρωπος γραφει ελληνικα, ενω εσυ δεν εμαθες ακομα.
Elizabeth
28/10/2009 14:01
Soon...because of the stupidity of so many....Greece will have millions of people who have lived here all of their lives who feel absolutely no allegiance to the country. Brilliant. Just brilliant. And when it happens it will no doubt be labeled a "Zionist conspiracy".
giorgos
28/10/2009 13:43
exo tin entyposi oti allo prospathei na sas pei o golden boy: oti den yparxei xeirotero pragma apo ti metanasteusi: to timima pou plironei kai i proti alla kyrios i deuteri genia ine dysvastaxto kai dysalalogo tou opoiou proskairou oikonoikou kerdous tis protis genias. Kai se auto exei apolyto dikio. Osoi efygan exasan kai patrida kai kyrios ton eauto tous. Kai se o,ti afora tin ellada, terastio egklima pou dieprakse kai synexizei na diapratei i politikopoikonomiki elit tis.
giorgos
28/10/2009 13:31
Den ksero an i besa ie pragmatiko prosopo i oxi. Sigoura omos yparxoun para polles beses me tetoia istoria kai synaisthimata. Se oles autes kai autous ego tous leo na agapoun auto pou tous gemizei kai tous kanei na niothoun oraia. auto ine i patrida tous. Na tautizontai me ton aera, ti thalasa, ton ilio tin istoria ton tropo tou biou kai tin diaforetiki proseggisi tou kosmou pou ine i ellada. auto pou blepoun gyro tous den ine i ellada - ine ena kakeptypo tis pou mporoun na to agnoisoun - opos kanoume kai meis oi ypoloipoi pou psaxnoume enagonios tin ellada mas. Oso gia tis iithiotites tis simaias, ine apla to complex ton ellinaradon pou theoroun nte kai kala ti metriotita tous to kentro tou kosmou. Opote psaxnoun dikaiologies na vgaloun apo ti mesi autous pou einai kalytertoi tous. Emena sto sxoleio gia na mi mou dinoun ti simaia mou evaze o gymnastis mou -kolitos tis lykeiarxisas 14 gymnastiki - kai 20 stin kori tis lykeiarxisas oste na ine auti simaioforos. tote kai gia polla xronia epaiza basket se omada (imieppegelmatika argotera) kai tora ime kathigitis panepistimiou - sto eksoteriko enoeitai. i kori tis lykeiarxisas tote (kai tora) itan ena xontro kolokouvaro me miden sxesi me athlitismo kai tora komatiki dimosios ipallilos. opote? tha tous xariso ego tin ellada mou? tha tous ti xarisoume besa?
salo...
28/10/2009 12:37
Aυτός ο Καπλάνι μου θυμίζει το μικρό Ζώη Καπλάνη που μας λέγανε στο κατηχητικό.
Άραγε έχει σχέση;
ΓΓ
28/10/2009 12:04
@observer: Μήπως πρέπει να καταδικάσουμε την κοπέλα του άρθρου για τα εγκλήματα όλων των συμπατριωτών της;
MA
28/10/2009 11:42
Αυτά τα παιδιά πρέπει να πάρουν την ελληνική υπηκοότητα και να αφομοιωθούν πλήρως από τον γηγγενή πληθυσμό. Αν γίνει αυτό τα παιδιά της θα είναι μόνο έλληνες και σίγουρα καλά παιδιά αν κρίνω από τις απόψεις της. Λέμε, λέμε συνέχεια για τους Αλβανούς, όχι πως κάποιοι δεν είναι αποβράσματα και φυσικά έχουν και αυτοί ελαττώματα όπως και οι Έλληνες αλλά πριν έρθουν Ελλάδα όλοι οι παράνομοι και μη μετανάστες μήπως οι φυλακές δεν ήταν γεμάτες; @ GOLDEN BOY Τα bonus σας τα πετάνε με δύναμη στο κεφάλι; Από κει η ανήκεστος βλάβη;
Σοφία
28/10/2009 11:04
Όλα καλά, αλλά κοίτα τώρα που κόλλησα εγώ... Στη Β΄Γυμνασίου, που λέει η κοπέλα ότι ανέκυψε και πάλι το θέμα της σημαίας, κανείς δε γίνεται σημαιοφόρος - ως γνωστόν, σημαιοφόρος είναι πάντα μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου. Κατά τα λοιπά, μακάρι αυτά τα παιδιά, και ακόμα περισσότερο αυτά που γεννήθηκαν εδώ, να αντιμετωπίζονται σωστά για να μην αισθάνονται μετέωρα. Γιατί εμείς κάπως την έχουμε δει εδώ ότι εμείς είμαστε κι άλλος κανείς, και ξεχνάμε τι σκάλες και τουαλέτες έχουμε καθαρίσει σε Γερμανίες, ΗΠΑ, Αυστραλίες κλπ...
observer
28/10/2009 10:38
dystyxws yparxei panta kai h allh pleyra...titloi eidhsewn: "Συνελήφθη Αλβανός για τον βιασμό Αγγλίδας στα Σύβοτα" Δευτέρα, 28 Σεπτέμβριος 2009 Με βίαζε και έλεγε στην κόρη μου να βλέπει (Alvanos o drasths, phgh TA NEA) http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&...542888&ct=1 "Νέα Σμύρνη: Οπλοστάσιο το σπίτι Αλβανού" "Εξαρθρώθηκε συμμορία Αλβανων, που διέπραττε ληστείες σε τράπεζες, ΕΛΤΑ και σουπερ-μάρκετ" "Συνελήφθησαν αλβανοί μεγαλέμποροι ηρωίνης" "Νεαρός αλλοδαπός συνελήφθη για τραυματισμό και βιασμό 22χρονης στη Σαντορίνη.Σε ξενοδοχείο έλαβε χώρα το περιστατικό. Αλβανός υπήκοος, 29 χρόνων" kai alla polla....etsi gia na akougetai kai h allh pleyra...merikoi titloi eidhsewn twn teleutaiwn mhnwn.
x
28/10/2009 05:22
προοδεφτικακια" ελπίζω να μην ξεχάσατε να επισκεφτείτε τον ψυχίατρο σας αυτή την βδομάδα
georgia
28/10/2009 05:10
to email ths bessas eine pseftiko sa thn istoria tou kaplaki
Φιλέλλην
27/10/2009 21:27
Αστέρι η κοπελίτσα! Και ευτυχώς που δεν νιώθει Ελληνίδα, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι έχει και όλα τα κακά των Ελλήνων, τα οποία είναι πολλά. Στο σημερινό κόσμο όμως, θα έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει, να σπουδάσει και τελικά να ζήσει σε χώρες όμορφες, ανεκτικές, πολιτισμένες. Της αξίζει 100%. Της εύχομαι μεταπτυχιακά με υποτροφία στο HARVARD, όπως εκείνος ο νεαρός Αλβανικής αγωγής πριν από χρόνια, που δεν τον άφηναν να σηκώσει την Ελληνική σημαία.
ST
27/10/2009 21:17
KAPLANI GIA GRAPSE ENA ARTHRO NA MAS PEIS THN GNOMH SOU OS ADEKASTOS KRITHS SXETIKA ME TOUS TSAMHDES...

POU APO "GERMANOTSOLIADES" TO 44 BRETHIKANE "SUPERKOMMOUNISTES" TO 45 KAI DIOKOMENOI APO TO ELLHNIKO FASISTIKO KRATOS...

KAI POU TORA ZHTANE PERIOUSIES KAI DIKAIOMATA STHN ELLADA...

GIA NA AKOUSOUME TA LOGAKIA SOU MEGALE DHMOKRATARE "FILE" THS ELLADAS.. POU SE TAIZOUME ESENA KAI TO SUNAFI SOU TA TELEUTAIA 20 XRONIA GIA NA ETOIMAZETE KAINOURGIA "KOCOVA"....
πολίτης Μπάμπης
27/10/2009 21:13
Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε.
Γεωργία Τ.
27/10/2009 20:30
Χ.ιτλεράκι μου. Όταν φέρεις τους Έλληνες της Γερμανίας στην Ελλάδα τότε να προτείνεις στον Καπλάνι να φύγει απο την Ελλάδα στην Γερμανία. Το θέμα είναι πως θα διώξουμε τα φασιστικά μυαλά σαν τα δικά σου απο την Ελλάδα, αρκετά μας ριμάξατε και μας ρεζιλέψατε.
Κωνσταντινος Νισύριος
27/10/2009 19:58
Κυριε Καπλανι, σας ευχαριστω απο τα βαθη της καρδιας μου για την συγκινηση που μου προκαλεσατε με το αρθρο σας. Αισθανομαι ομως ντροπη για τους αθλιους και απανθρωπους συντοπιτες μου (δεν τους αποκαλω Ελληνες) που αντιδρουν με τετοια σκληροτητα...
X
27/10/2009 18:26
XAXAXA ALLH MIA ISTORIA APO THN FADASIA TOU KAPLANI.KAPLANI AN DEN SOU ARESH H ELLADA H PORTA EINE ANOIXTH ADEIASE MAS THN GONIA KAI PARE OSO PIO POLOUS ALBANOUS MBORHS MAZI SOU.EXO AKOUSH STHN GERMANIA EINE OREA.
Hollis
27/10/2009 17:40
Τα ιδια καναμε στην Θρακη τα ιδια κανουμε και με τους αλβανικης καταγωγης ελληνες δημιουργουμε γκριζες ζωνες και βαζουμε μονοι μας φωτια στα μπατζακια μας...Σε λιγα χρονια θα τους αγκαλιασει η αλβανια και εμεις θα μεινουμε μονοι μας. Μονο οταν υπαρχει το χρημα στην μεση κανουμε ελληνοποιησεις....
MS
27/10/2009 17:11
@ Panagiotis Apo Belgium Ki egw ton diabazw ka8e mera ton Golden Boy, einai grafikoulhs. Upoyiazomai oti sthn pragmatikothta einai yilikatzhs sthn Akadhmia Platwnos, (bl. omotitlh tainia) kai grafei gia xabale.
Δημητρης Μ
27/10/2009 16:30
Ελληνας δεν εισαι επειδη γεννηθηκες Ελληνας. Ελληνας γινεσαι.Αστειρευτη αγαπη για μαθηση,αναγκη να γυρισεις τον κοσμο,να γνωρισεις αλλους ανθρωπους,μυαλο ανοιχτο και δεκτικοτητα σε ιδεες.
ROTTEN TOY
27/10/2009 15:57
Golden Boy!!! Είσαι Φασίστας; Μη μου πεις ότι δούλευεις στο Λονδίνο! Μήπως πρέπει να τους πεις ευχαριστώ που σου το επέτρεψαν: Τι δουλεια αν επιτέπεται και σε ποια περιοχή μένεις; Πάντως για να ζεις στο Λονδίνο, και να έχεις τις ιδέες που έχεις πρέπει να είσαι παιδί με ιδιαιτερότητες... Πάντως πολλοί Έλληνες μεγαλώνουν παιδιά στο Λονδίνο, πολλά από τα οποία δε μιλάνε σχεδόν καθόλου Ελληνικά. Έχουν φίλους εκεί και είναι απόλυτα προσαρμοσμένα. Εκεί θα έχουν εύκολα δουλειά και καριέρα. Ερώτημα 1ο: Τι ευθύνη έχουν τα ίδια για την κατάσταση αυτή: Ερώτημα 2ο: Γιατί πρέπει να γυρίσουν στην Ελλάδα αφού δεν έχουν καμιά σχέση ούτε προοπτική:

Η κοπέλα του άρθρου είναι μια επιστήμονας στην οποία έχει επενδύσει η Ελλάδα μέσω της εκπαίδευσης της. Γιατί πρέπει να τη δωρίσει στην Αλβανία:

Και μια τελευταία ερώτηση... Κρατάνε τη Βρετανική σημαία οι ξένοι στις παρελάσεις στο Λονδίνο: Αν έχεις παρεβρεθεί σε καμιά!

απορημένος
27/10/2009 15:49
Ελπίζω σύντομα το ελληνικό κράτος να δώσει σ'' αυτά τα παιδιά την ελληνική υπηκοότητα. Αρκετές συζητήσεις και αναλύσεις έχουμε διαβάσει για το θέμα, έχει έρθει πια η ώρα των έργων.
john fistikis
27/10/2009 15:32
Ti paei na pei "anagkasan ta paidia tous" ? mipos apla pigan sti ellada gia ena kalytero mellon gia ta paidia tous? episis , ti paei na paei to kalytero gia to mellon tis einai na paei sti patrida tis? mipos gia aftin h patrida tis einai h ellada afou ekei exei megalwsei , spoudasei , eroteftei, kanei filous? de mporw na katalavw to kollhma twn ellinwn me tin katagwgi . h katagwgi de exei na kanei tipota me tin ithageneia k to pos niwthei o kathenas...les k emeis oi ellhnes den irthame apo kapou allou alla eimaste apogonoi twn arxaiwn...20-30% twn ellinwn exoun arvanitiki katagwgi (i.e. irthan apo tin Alvania sta byzantina xronia)

einai kairos na anoiksoume ta myala mas k na anoiksoume k tis koinwnies mas...ta paidia twn metanastwn tha proodepsoun opws proodepsame emeis stin Afstralia , tin Ameriki etc...tha eniwtha poly perifanos an enas Albanos eniwthe Ellinas k ithele na sikwsei tin ellinki simaia k na tragoudisei ton ethniko ymno!
stone
27/10/2009 14:51
Υπέροχο κείμενο...
Panagiotis Apo Belgium
27/10/2009 14:36
GOLDEN BOY 27/10/2009 11:26 Τη λες ρε φίλε είσαι καλά. Σε ποια χώρα της Ευρώπης οι μετανάστες δεύτερης γενιάς δεν είναι Και υπήκοοι στην χώρα που μένουν. Στην προκειμένη περίπτωση η δεσποινίδα του άρθρου μεγάλωσε στην Ελλάδα σπούδασε με χρήματα του δημόσιου και τώρα που είναι σε θέση να προσφέρει θα προσφέρει τον καλύτερο της εαυτό σε κάποιο άλλο κράτος διότι μερικοί ανεγκέφαλοι σαν εσένα δεν τους ταιριάζει στην ιδέα που έχουν για τον εαυτών τους. Μένω στο Βέλγιο ο γιος μου γεννήθηκε εδώ σπούδασε στο Βέλγιο με χρήματα του Βέλγικου κράτους Και δουλεύει σε κρατική υπηρεσία. Δηλαδή το κράτος κάνει απόσβεση κεφαλαίου. Όσο για σένα διαβάζω καθημερινός Τα Νέα οπότε διαβάζω και τα σχόλια σου. Και μία ερώτηση. Από ότι καταλαβαίνω μένεις στο εξωτερικό δεν γνωρίζω ηλικία αλλά αν έχεις παιδιά και γεννηθούν στην χώρα που είσαι τώρα τι θα είναι????
Σαΐντ
27/10/2009 13:59
Αν θέλετε, διαβάστε Έντουαρντ Σαΐντ. Ο τόπος είμαστε εμείς
Γεωργία Τ.
27/10/2009 13:38
Τότε τα εκατ. των Ελλήων μεταναστών που μεγάλωσαν παιδιά τους αλλούς είναι μαλάκες; Γιατί δεν τους λες να επιστρέψουν στη μητέρα πατρίδα; Για να αποφύγεις τον κίνδυνο εκεί στο Λονδίνο σου προτείνω να ευνουχιστείς, ποτέ δεν ξέρεις πατριώτη παίξε στα σίγουρα καλύτερα. Και πρόσεξε μην μπασταρδέψεις τα καθαρά σου γονίδια πατριώτη...
manios emmanouil
27/10/2009 12:58
πραγματικα ....με εκανες να ντρεπωμαι για μας τους ελληνες.με εκανες υπεριφανο...που σπουδασες εδω..μεγαλωσες εδω.με εκανες υπεριφανο που εσυ εισαι ποιο ελληνας απο ολους μας εδω.μακαρι να σε εχει ο θεος καλα κ με την προσωπικοτητα σου να μας φωτισεις ολους.για μενα να ξερεις...κ την σημαια κρατησες...κ τον υμνο τραγουδησες.και μαλιστα τον τραγουδησες ποιο ελληνικα απο τον καθενα μας.σε ευχαριστω πολυ.
μετα τιμης Μανιος Μανωλης
MP
27/10/2009 12:50
Eisai Ellinida Alvanikis katagogis, asxeta an den exeis tin ipikootita.

Opos ta paidia ton ellinon metanaston sti Germania, pou einai germanoi ellinikis katagogis.

Den exei simasia pou geniomaste. Alla pou kai pos megalonoume.
Kώστας Κανταρτζής
27/10/2009 12:38
Νομίζω πως η κοπέλα, εκτός από προσωπικότητα, διαθέτει και μπέσα, στοιχεία που λείπουν από πολλές άλλες.
ΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ.
27/10/2009 12:28
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΝΙΩΘΟΥΝ ΑΛΒΑΝΟΙ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΚΑΙ ΑΝ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΚΑΤΩ, ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ.
Pikis
27/10/2009 12:02
Αλβανίδα-Ελληνίδα δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να είσαι ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Οι Ελληνάρες και οι αντίστοιχοι Αλβανοί μεγαλοϊδεάτες είναι συνήθως αμόρφωτα ζώα που μέσα στον εθνικισμό κρύβουν την αθλιότητα της ύπαρξης τους. Κι εγώ τσαντίζομαι να βλέπω Αλβανούς να κάνουν τους τσαμπουκάδες στην πόλη μου, αλλά δεν μου προκαλεί περιέργεια να βλέπω άξια παιδιά από άλλες χώρες να σπουδάζουν εδώ και να νιώθουν έλληνες. Ισα-ίσα που όταν το ακούω με τιμά. Αντί να λοιδωρούμε πρέπει να εμψυχώνουμε αυτά τα παιδιά να νιώσουν, να αγαπήσουν την Ελλάδα. Όχι να την μισήσουν με την ηλίθια συμπεριφορά μας. Μην ανυσηχείς κοπελιά, η Ελλάδα τρώει έτσι κι αλλιώς τα παιδιά της. Τα αλλοδαπά θα προσέξει; Αντε και καλό πτυχίο.
GOLDEN BOY
27/10/2009 11:26
EDW STO LONDINO EXW SYNANTHSEI POLLOYS METANASTES DEYTERHS GENIAS POY DEN JEROYN POY ANHKOYN. H EYTHYNH BRISKETAI STOYS GONEIS POY ANAGKASAN TA PAIDIA TOYS NA MEGALWSOYN SE MIA JENH XWRA GIA NA BGALOYN OI IDIOI KAPOIA XRHMATA KAI STA EYRWPAIKA KRATH, OPWS H ELLADA, POY TOYS TO EPETREPSAN. TO KORITSI THA EPREPE NA LEEI APLA OTI EINAI APO THN ALBANIA ALLA EXEI MEGALWSEI STHN ELLADA. TO KALYTERO GIA TO MELLON THS EINAI NA EPISTREPSEI STHN PATRIDA THS. POTE DE THA MEGALWNA PAIDIA STO LONDINO AKOMA KI AN STHN ELLADA THA EPREPE NA JEXASW TA BONUS TOY CITY!!

όλες οι τελευταίες ειδήσεις