«Οταν συνειδητοποίησα ότι ο Τιάγκο είναι ένα διαφορετικό παιδί, απελπίστηκα. Ο γιος της καλύτερής μου φίλης είχε το ίδιο πρόβλημα, αλλά η κατάστασή του ήταν χειρότερη. Τότε είπα: «Θεέ μου, πώς θα το αντιμετωπίσω, πώς θα βγω από αυτό;». Ηταν μόλις δύο ετών. Σήμερα είναι εννέα και είναι ένα τελείως διαφορετικό παιδί. Παρακολουθεί τα μαθήματά του σε σχολείο μαζί με τα άλλα παιδιά». Αυτή ήταν η κρυφή εξομολόγηση της Αννας Νετρέμπκο για τον αυτιστικό γιο της την τελευταία δεκαετία.

Η πολιτογραφημένη από το 2006 αυστριακή σταρ της όπερας αποφάσισε να τη δημοσιοποιήσει μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα «Κοριέρε ντέλα Σέρα». Περισσότερο για να ευαισθητοποιήσει, όπως επισημαίνει η ρωσικής καταγωγής σοπράνο. Κι αυτό επειδή όσο προχωρημένος κι αν είναι ο αυτισμός που διαγιγνώσκεται σε ένα παιδί, μπορεί να αντιμετωπιστεί.

ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. Ο Τιάγκο είναι το παιδί που η Αννα Νετρέμπκο απέκτησε από τον ουρουγουανό βαθύφωνο (μπάσο) Ερβιν Σροτ, τον «Μπράντο της όπερας» όπως τον αποκαλούν, το οποίο μεγαλώνει με τον νυν σύντροφό της, τον τενόρο Γιουσίφ Εϊβάζοφ.

Η περιπέτεια της Νετρέμπκο άρχισε από νωρίς, επειδή ο Σροτ απομακρύνθηκε όταν διαγνώστηκε η ασθένεια του μικρού.

Σήμερα, όπως αποκαλύπτει στην ιταλική εφημερίδα, οι δύσκολες ημέρες μοιάζουν να έχουν περάσει, ενώ η ζωή που μοιράζονται οι τρεις τους στη Βιέννη έχει μπει σε νέες βάσεις.

Ομως, όταν γυρίζει το φιλμ της ζωής της προς τα πίσω, ανασύρει πολλές σκοτεινές εικόνες, οι οποίες ξεπερνούν πλέον τις βιοποριστικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε όταν σπούδαζε στο Κονσερβατόριο της Αγίας Πετρούπολης και εργαζόταν παράλληλα ως καθαρίστρια στο Θέατρο Μαριίνσκι (εκεί όπου ο μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ την εντόπισε κι έγινε ο μέντοράς της).

Ο κόσμος της γκρεμίστηκε όταν οι γιατροί τής είπαν ότι ο δίχρονος τότε Τιάγκο πάσχει από βαριάς μορφής αυτισμό. Η ίδια είχε αρχίσει να παρατηρεί κάτι περίεργο στη συμπεριφορά του, όπως αποκαλύπτει στη συνέντευξη: μικρές και άλλοτε ανεξέλεγκτες εκρήξεις θυμού.

«Δεν ήταν επιθετικός, απλώς δεν μπορούσε να εκφραστεί και θύμωνε, όπως είναι λογικό. Οταν πήγαμε για να τον εξετάσουν, οι γιατροί είπαν ότι από το 0 έως το 10 ο Τιάγκο βρισκόταν στο 8. Πολύ δύσκολη κατάσταση. Οι γιατροί στην Αμερική κοστίζουν 150 δολάρια την ώρα. Δηλαδή, αν δεν έχεις χρήματα, δεν μπορείς να θεραπεύσεις το παιδί σου. Αυτός είναι ο λόγος που μιλάω για τον Τιάγκο μέσα από αυτήν τη συνέντευξη. Είναι ανάγκη να ευαισθητοποιηθούν και να αναμορφωθούν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας στην Ευρώπη και στον κόσμο».

Σε αυτήν τη δημόσια εξομολόγηση του δράματός της η Νετρέμπκο εξηγεί ότι ο εννιάχρονος γιος της κατάφερε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υγείας του και να έχει σήμερα μια ζωή χωρίς φάρμακα.

Σε αυτήν τη λύση την οδήγησε ο καλός της φίλος και καλλιτεχνικός διευθυντής της Μητροπολιτικής Οπερας της Νέας Υόρκης Πίτερ Γκελμπ, ο οποίος τους σύστησε τους ιδανικούς για την περίπτωση γιατρούς.

«Ο Τιάγκο θεραπεύτηκε με τις λέξεις. Οι γιατροί δεν του έδωσαν ποτέ φάρμακα. Συζητούσαν μαζί του και τον άφηναν να μιλάει για πράγματα που του αρέσουν πολύ. Οπως, για παράδειγμα, τα τρένα. Οταν μεγαλώσει, θέλει να γίνει οδηγός τρένου. Ξέρετε, αυτή η ιστορία με δίδαξε ότι η ικανότητα των γιατρών και η αγάπη μπορεί να κάνουν θαύματα».