Ο Μάης, πενήντα χρόνια μετά. Το καθιερωμένο Open Day είναι φέτος αφιερωμένο στον μήνα που άλλαξε την ευρωπαϊκή ιστορία με έναν μαραθώνιο μουσικών εκτελέσεων για εμβληματικές στιγμές μιας ολόκληρης εποχής. Σε κάθε γωνιά της Στέγης: από τα φουαγιέ ώς την κεντρική σκηνή (4/3).

Η terra incognita της Αθήνας. Τα ονόματα, εκτός άλλων, της εικαστικού Διοχάντης, του καθηγητή Φυσιολογίας των Φυτών Γιάννη Μανέτα, του σύρου φωτογράφου Hrair Sarkissian, καθώς και η επιμέλεια από την locus athens προδιαθέτουν για τις πειραματικές και πολυφωνικές «Γεωμετρίες», την εικαστική έκθεση για το περιβάλλον, την οικονομία και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με την άγνωστη γη στην οποία κατοικεί. Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στις 27/3 – 16/5.

Οι «Βάκχες» του Μπινιάρη. Με ούριο άνεμο από τους τελευταίους φεστιβαλικούς «Πέρσες» ο Αρης Μπινιάρης αναμετριέται με μία από τις τραγωδίες του Κανόνα χρησιμοποιώντας ως καταλύτη τη μουσική, σήμα κατατεθέν στις «λοξές» αναγνώσεις του. Μαζί του οι Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Εύα Σαουλίδου, Γιώργος Γάλλος, Χρήστος Λούλης κ.ά. Στις 21/3-1/4.

Το «Ρέκβιεμ» είναι (και) τζαζ. Ο Αλέν Πλατέλ σκηνοθετεί, ο Φαμπρίτσιο Κασόλ γράφει τη μουσική και η βελγική κολεκτίβα C de la B, από τις σημαντικότερες στην Ευρώπη, συντονίζεται με τους τζαζ επιχρωματισμούς και τα άλλα πειράματα πάνω στο ανυπέρβλητο «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ. «Requiem pour L.», λοιπόν, στις 12-15/4.

Μπραντ Μελντάου, χωρίς τίτλο. Κατάφερε να κατοχυρώσει το όνομά του στην πιανιστική τέχνη της τζαζ μετά τον Κιθ Τζάρετ και τον Χέρμπι Χάνκοκ. Εμπνεύστηκε από μεγάλες στιγμές της ποπ μουσικής (Beatles, Radiohead) για να καταλήξει σε ευφάνταστες τζαζ διασκευές. Και υπηρετεί την τέχνη του τζαζ τρίο (πιάνο, μπάσο, ντραμς) όπως οι μεγάλοι του είδους. Μαζί του οι μόνιμοι «συνένοχοι» Λάρι Γκρενάντιερ και Τζεφ Μπάλαρντ (19/5).

Από τη Χαβάη με αγάπη. Ο Ντάνιελ Μέντελσον είχε αρκετές ενστάσεις για το βιβλίο της «Λίγη ζωή» (εκδ. Μεταίχμιο), το οποίο έφτασε στην τελική εξάδα του Μπούκερ το 2015. Οι ιστορίες τεσσάρων φίλων στη σύγχρονη Νέα Υόρκη, τα τραύματα, τα ελλείμματα, οι γλυκόπικρες χαρές, οι αναπόδραστοι νόμοι της τυχαιότητας δεν μπορεί παρά να αναβιώσουν στην εμφάνιση της Χάνια Γιαναγκιχάρα στη Στέγη (4/6).