Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη στον χώρο των δημοπρασιών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 –σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Κρίστις –με τους εύπορους φιλότεχνους που αναζητούν πανάκριβα κι επώνυμα έργα τέχνης να προέρχονται σε αρκετά μεγάλο ποσοστό από την Ασία.

Είναι ενδεικτικό ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017 πουλήθηκαν 38 έργα σε τιμές άνω των 11,3 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι τα έργα που άλλαξαν χέρια στις ίδιες τιμές ήταν μόλις 14.

Στην κορυφή βρίσκονται «Η κοιμωμένη μούσα» του Κονσταντίν Μπρανκούζι, μια χάλκινη κεφαλή, έργο του 1913 που αγοράστηκε για 49,9 εκατ. ευρώ στη Νέα Υόρκη και η «Κόλαση των Πτηνών» του Μαξ Μπέκμαν που ακολούθησε με 40,7 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος από τις δημοπρασίες, τις διαδικτυακές και τις ιδιωτικές πωλήσεις, είναι 2,65 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αύξηση που αποδίδεται κυρίως στο πελατολόγιο από την ασιατική ήπειρο.

«Ο Κρίστις εξακολουθεί να διατηρεί την ηγετική του θέση στην αγορά των δημοπρασιών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς την αύξηση της ζήτησης παγκοσμίως και τη διάθεση πιο δυνατών κομματιών σε σχέση με το 2016», υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου Κρίστις Γκιγιόμ Τσερούτι. «Οι ασιάτες αγοραστές κινήθηκαν φέτος σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα, αποδεικνύοντας την ισχυρή θέση του Κρίστις στη συγκεκριμένη περιοχή του πλανήτη».

Αν και στην ανθρωπογεωγραφία των πελατών που αγοράζουν από τον Κρίστις εξακολουθούν να υπερέχουν οι προερχόμενοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίοι είναι εκείνοι που δημιουργούν το 35% του τζίρου, οι Ευρωπαίοι, οι Ρώσοι, οι Ινδοί και οι προερχόμενοι από τη Μέση Ανατολή ξοδεύουν ποσά που ισοδυναμούν με το 30% του τζίρου του οίκου. Επιπλέον, υψηλό είναι το ποσοστό των νέων πελατών που προσείλκυσε ο Κρίστις το πρώτο εξάμηνο το 2017, οι οποίοι υπολογίζεται ότι το ποσό που διέθεσαν έφτασε το 42% του συνολικού τζίρου.

Εξίσου δυναμικό φαίνεται ότι θα είναι και το δεύτερο εξάμηνο, με πρώτη μεγάλη δημοπρασία του φθινοπώρου προσωπικά αντικείμενα της Οντρεϊ Χέπμπορν, ανάμεσά τους ρούχα, αλλά και τα αντίγραφα των σεναρίων που χρησιμοποιούσε στα γυρίσματα των ταινιών, ανάμεσά τους και το «Πρωινό στο Τίφανις».

Ωστόσο ο οίκος ποντάρει πολύ στη μεγάλη δημοπρασία που ήδη έχει διαφημίσει για το 2018 κι αφορά 2.000 αντικείμενα που προέρχονται από τη συλλογή της Πέγκι και του Ντέιβιντ Ροκφέλερ και στην οποία συμπεριλαμβάνονται έργα ιμπρεσιονιστών, μεταϊμπρεσιονιστών, μοντέρνα έργα τέχνης, αμερικανικά, αγγλικά κι ευρωπαϊκά έπιπλα και κινεζικές πορσελάνες.

Η έμφαση στα ακριβά αντικείμενα πολυτελείας –κι όχι μόνο έργα τέχνης, καθώς ο οίκος στην γκάμα των προς δημοπράτηση αντικειμένων διαθέτει εκτός των άλλων κοσμήματα, τσάντες (ενδεικτικό είναι ότι μια τσάντα Ερμές από λευκό δέρμα κροκοδείλου καλυμμένη με διαμάντια πωλήθηκε τον Μάιο προς 331.500 ευρώ) και κρασιά –είναι κι ο λόγος που αποφάσισε να κλείσει το παράρτημα στο Νότιο Κέσινγκτον από όπου διέθετε κυρίως έργα τέχνης και έπιπλα σε χαμηλότερες τιμές.