«Η ταχεία τεχνολογική αλλαγή έχει οδηγήσει σε σημαντικές μετατοπίσεις τη φύση της εργασίας, οδηγώντας ορισμένους στο να δηλώσουν ότι αυτή είναι μια νέα εποχή ή η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Στις ακραίες εκδόσεις αυτού του σεναρίου πολλές θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να εξαφανιστούν και να μειώσουν την αξία των δεξιοτήτων για τους περισσότερους ανθρώπους» αναφέρει η έκθεση.

Σ’ αυτό το «παιχνίδι» η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας ξεκαθαρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Να είναι καλά επιμορφωμένοι, καλά προετοιμασμένοι, με κίνητρα για να κάνουν καλά τη δουλειά τους, να ξέρουν πώς να εκτιμήσουν τη μάθηση των μαθητών, τακτικά, επίσημα και ανεπίσημα, να «μη λειτουργούν στο σκοτάδι».

Οπως αναφέρεται στην έκθεση, οι διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι τα συστήματα που ενισχύουν με όποιον τρόπο είναι δυνατός τους δασκάλους και τους καθηγητές στα σχολεία ανεβαίνουν έως και 1,5 βαθμό στις αξιολογήσεις τους μέσα σε ένα έτος, σε αντίθεση με τα εκπαιδευτικά συστήματα με «απογοητευμένους» εκπαιδευτικούς που δεν ξεπερνούν το 0,5.