Σε μελέτη που πραγματοποίησε η εταιρεία Deloitte με τίτλο «The Impact of the European Commission’s Draft Directive on Contract Rules for the Supply of Digital Content», καταδεικνύεται ότι οι καταναλωτές (α) ξεχωρίζουν μεταξύ τού δωρεάν και τού επί πληρωμή ψηφιακού περιεχομένου και (β) είναι πολύ ικανοποιημένοι με το ψηφιακό περιεχόμενο, και ειδικότερα με το δωρεάν περιεχόμενο.

Η μελέτη παρουσιάζει πολλά σχετικά ευρήματα για τις τρέχουσες νομοθετικές συζητήσεις στο σχέδιο της Οδηγίας, όπως τα παρακάτω:

l Το δωρεάν ψηφιακό υλικό είναι δημοφιλές στους καταναλωτές, καθώς τους επιτρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια πληθώρα καινοτόμων υπηρεσιών και μειώνει τα εμπόδια εισόδου στην αγορά για μικρομεσαίες και νεοφυείς επιχειρήσεις.

l Πολλοί καταναλωτές έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο μέρος, αν όχι στο σύνολο, του ψηφιακού περιεχομένου τους δωρεάν, με το 50% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί μόνο δωρεάν ψηφιακό περιεχόμενο.

l Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών θα επέλεγε να μην πληρώσει αν οι προμηθευτές χρέωναν το περιεχόμενο. Μόνο το 19% δήλωσε ότι θα πλήρωνε για να έχει πρόσβαση στο ίδιο περιεχόμενο, αν έπρεπε να πληρώσει.

Κ. ΜΕΤΑΞΑ