Νέα δικαιώματα για τους επιβάτες και τους πελάτες αεροπορικών εταιριών ανακοίνωσε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε αυτά περιλαμβάνεται η μεταφορά των επιβατών και από ανταγωνιστικές εταιρείες εφόσον η καθυστέρηση της επιβίβασής τους υπερβαίνει τις 12 ώρες.

Οι νέοι κανόνες της Κομισιόν προβλέπεται να ενταχθούν στις επιμέρους νομοθεσίες των κρατών μελών της ΕΕ και να ισχύσουν από το 2014.

«Είναι πολύ σημαντικό τα δικαιώματα των επιβατών να μην υφίστανται μόνο στο χαρτί» δήλωσε ο επίτροπος για τις μεταφορές Σιγίμ Κάλας.

«Γνωρίζουμε ότι η βασική προτεραιότητα των επιβατών είναι να φθάσουν στον προορισμό τους. Για αυτό εστιάζουμε στην πληροφορία, την ενημέρωση , την φροντίδα και την αποτελεσματική αναδρομολόγηση, ακόμη και μέσω άλλων αεροπορικών εταιρειών» επεσήμανε ο ίδιος.

Στους νέους κανόνες περιλαμβάνεται και η πληρωμή των εξόδων διαμονής των επιβατών που ακυρώθηκε η πτήση τους -μέχρι τρεις ημέρες και η ανάλογη αποζημίωση για την ταλαιπωρία τους.

Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στη Δανία μόλις το 2 με 4% των επιβατών που δικαιούνται αποζημίωσης καταφέρνουν να την εισπράξουν από τις αεροπορικές εταιρείες.

Με το νέο κανονισμό επιβάλλεται αποζημίωση για καθυστέρηση άνω των 5 ωρών σε πτήση μικρότερη των 3.500 χιλιομέτρων και για 12 ώρες αν η απόσταση είναι μεγαλύτερη.