ΑΘΗΝΑ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/10/2010 07:00 |

ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ περισσότερων χώρων πρασίνου στις πόλεις µε την κατάργηση του σταυρού που σχηµατίζουν οι ενδιάµεσοι δρόµοι ανά τέσσερα οικοδοµικά τετράγωνα επιχειρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Το πώς θα γίνει αυτό αναµένεται να προκύψει από τα σχέδια που θα κατατεθούν για τον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισµό «Αθήνα Χ 4». Οι νέοι αρχιτέκτονες (ένας από τους όρους του διαγωνισµού είναι η ηλικία τους να µην υπερβαίνει τα 40 χρόνια) πρέπει να επιλέξουν ένα τυπικό οικοδοµικό τετράγωνο σε οποιαδήποτε υποβαθµισµένη περιοχή του Λεκανοπεδίου (µε υψηλούς συντελεστές δόµησης, υψηλή πυκνότητα κατοίκησης, έλλειψη χώρων πρασίνου, κοινόχρηστων ή κοινωφελών εγκαταστάσεων) και να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την αξιοποίηση του σταυρού.

Οι προτάσεις πρέπει να έχουν κατατεθεί µέχρι και τις 22 Δεκεµβρίου 2010. Χορηγός τού διαγωνισµού είναι η Εθνική Τράπεζα µε το ποσό των 100.000 ευρώ.

Ελάχιστο πράσινο
Οι ελεύθεροι χώροι και κυρίως αυτοί µε αστικό πράσινο τείνουν να εξαφανιστούν. Στην Αττική καταγράφεται ένα από τα µικρότερα ποσοστά αστικού πρασίνου σε όλη την Ευρώπη. Μόλις 2,5 τ.µ. ανά κάτοικο, όταν ο µέσος όρος στην Ευρώπη είναι από 7 έως 10 τ. µ. ανά κάτοικο.

«Η ελληνική πόλη χαρακτηρίζεται από µικρά οικοδοµικά τετράγωνα, ίσως τα µικρότερα στην Ευρώπη, µε πυκνό δίκτυο από στενούς δρόµους και µικρά πεζοδρόµια», τόνισε µεταξύ των άλλων η υπουργός ΠεριβάλλοντοςΤίνα Μπιρµπίλη. Ελπίζουµε πως τα αποτελέσµατα του διαγωνισµού θα είναι µια έντονη ζύµωση, που θα κινήσει συζητήσεις, δράσεις, προβληµατισµούς και θα χρωµατίσει δηµιουργικά τον χώρο».

16
Σπύρος
23/10/2010 17:01
Πέρα από το πράσινο κ Μπιρμπίλη χρειάζονται επειγόντως και χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων, εκτός και αν η κατάληψη των πεζοδρομίων από τα αυτοκίνητα σας αφήνει ικανοποιημένη. Δεν μπορεί η Υπουργός Περιβάλλοντος να μην έχει σαν ένα από τα πρώτα θέματα στην ατζέντα της το καυτό πρόβλημα χώρων στάθμευσης στις Ελληνικές πόλεις και να μην προτείνει λύσεις.
Ιωάννης Μποφίλιας
23/10/2010 09:56
Συγχαρητήρια κ. Μπιρμπίλη. Δεν φιλοφρονώ! Η ευγενή πράξη σας χαρίζει στην νεολαία μια μοναδική ευκαιρία να χαράξει η ίδια το μέλλον της. Να το σκεφθεί, αναλύσει και περιγράψει, όπως η ίδια το οραματίζεται. Τι, αλλό καλύτερο θα μπορούσε μάλιστα να της συμβεί; Μία εξαιρετικά γενναία προσπάθεια να τεθούν τα περιβαλοντολογικά ιδανικά σε μία επιτέλους τακτική πορεία. Μακάρι και άλλοι συνάδελφοί σας να ακολουθούσαν το παράδειγμά σας. Να μαζέψουμε την νεολαία από τον δρόμο, τις απεργίες, τον καταστρεπτικά άστοχο, ανεκμετάλλευτο χρόνο που διαρρέει σπάταλα και να του δώσουμε την δυνατότητα να εργασθεί υπερήφανα για έναν Τόπο που πέρα για πέρα το αξίζει και χρήζει πάσης θυσίας. Να αποδείξει η Νεολαία, ότι είναι σε θέση η ίδια, με τα δικά της μέσα και αξίες που διαθέτει, να συμβάλει στην πρόοδό της Χώρας, αλλά και της κοινωνίας. Συγχαρητήρια και πάλι.
teras
22/10/2010 18:05
και που θα παρκάρει ο κόσμος; οι υποβαθμισμένες περιοχές έχουν τρελό πρόβλημα στάθμευσης... Ζουν σε άλλο σύμπαν μερικοί...
Δήμητρα
22/10/2010 17:44
Άλλο ένα κόλπο για να φάνε λεφτά με μελέτες και διαγωνισμούς πάνω σε μια ηλιθιότητα.

Για αυτούς που δεν καταλαβαίνουν τη Μπιρμπιλογλώσσα: όταν λένε Σταυρό εννοούν Διασταύρωση.

Φανταστείτε τι χαμός έχει να γίνει αν κλείσουν τις διασταυρώσεις. Να βοηθήσω λίγο: θα παρκάρουν ο ένας πίσω από τον άλλον στα 4 αδιέξοδα που θα δημιουργηθούν, θα γίνεις της Πόπης με το κυκλοφοριακό, και θα βάλουν μερικούς ψωροθάμνους στη μέση για να κονομήσουν και τα ημήτερα φυτώρια μαζί με τους εργολάβους.

Πληρώστε κορόιδα και ψηφίστε!
Νίκος Κ.
22/10/2010 17:12
Όπως όλα τα παιδιά, έτσι κι η κ. Μπιρμπίλη παίζει... Πόσο δίκιο έχει αυτός που είπε πως... ο ΓΑΠ τους μάζεψε από τα μπαράκια και τους έκανε υπουργούς...
oracle
22/10/2010 15:18
βασικά το λιόπεσι και η μαγκουφάνα στην αττική (και άπειρα άλλα) γιατί αλλάξαν μια χαρά όνομα και δεν μπορούν οι τούρκοι να αλλάζουν τα δικά τους.;
oracle
22/10/2010 15:15
αουγκα - γκα ! που να καταλάβω ρε παιδιά πως θα γίνει έτσι απλά το πχ Παγκράτι- Νέα Ελβετία σκέτο Ελβετία, δεν έχω και επιστημονική φαντασία, τι βαράτε!
pikos apikos
22/10/2010 14:16
@oracle έλεος ρε φίλε, είσαι και oraclas, τι μπορει να ειναι κατάργηση του σταυρού? Ενώνεις 4 οικοδομικα τετράγωνα, και καταργεις τους δρόμους στο εσωτερικό, που είναι σταυρός
pikos apikos
22/10/2010 13:58
Πολύ καλό σχέδιο με μεγάλο κόστος υλοποίησης δυστυχώς. ΤΟ μεγαλύτερο θέμα που πρέπει να ρυθμιστεί είναι η απώλεια θέσεων στάθμευσης. Και φυσικά να συνδυαστεί με την γενικότερη έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Μια άλλη ιδέα είναι να φαρδύνουν τα πεζοδρόμια σε κέντρικούς δρόμους (πχ. όπως η Δροσοπούλου στην Κυψέλη). Και πάλι πρέπει να αντιμετωπιστεί η απώλεια θέσεων στάθμευσης. Αυτό μπορεί να γίνει με κατασκευή πολυκατοικιών - πάρκινγκ. Έτσι γλιτώνουμε και τα πάρκα από τα υπόγεια (πανάκριβα) πάρκινγκ.
Μαο Μαο
22/10/2010 13:52
Αν και προσωπικά πολύ θα μου άρεσε, δεν μπορώ να καταλάβω τι θα γίνει με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Που θα πάνε τα οχήματα που ηταν παρκαρισμένα στον σταυρό αυτό? Οι νόμοι οσον αφορά τους χώρους στάθμευσης στις πολυκατοικίες μάλλον είναι ελλειπής και εκτός αυτού υπάρχει αδιαφορία απο την πολιτεία για την σωστή κατασκευή τους πρός όφελος πάντα των εργολάβων. Ακόμα κι αν ο νόμος αλλάξει και απαιτούντε όλα τα διαμερίσματα να έχουν πάρκινγκ, το κόστος θα περάσει στον αγοραστή. Ας σκεφτούμε για παράδειγμα την Κυψέλη, την πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Ελλάδος, όπου ο οδηγός χρείαζεται κατα μέσο όρο πάνω απο 20΄για να βρεί θέση. Μου είναι αδύνατο να φανταστώ κάποια λύση η οποία δεν θα απαιτεί αστρονομικά ποσά. Είναι κρίμα που η κατάσταση αυτή έχει γίνει μόνιμη και μάλλον μη αναστρέψιμη. Οποιος έχει καμιά ιδέα ας βοηθήσει.....
Αλεξανδρος Αθ.
22/10/2010 13:41
Σιγουρα για την συγκεκριμενη υπουργο ισχυει η καταργηση του σταυρου, καθως ελπιζω πως δεν θα την ξαναψηφισει κανενας. Αλλα παλι πλατειες ονειρευεται, αντι να ασχοληθει με τιποτε σοβαρο...
Η υπουργος πλατειων θα επρεπε να σκεφτει αλλα πραγματα, οπως το πως θα κατασκευασει παρκινγκ για να απελευθερωθουν τα πεζοδρομια, πως θα βελτιωσει την κινηση στους δρομους ωστε να μειωθουν τα καυσαερια, πως θα προστατευσει την φυση αντι να κανει ασκησεις επι χαρτου για πραγματα που θα επρεπε να απασχολουν μονο τους δημαρχους, οχι μια υπουργο...
Αν θελει τοσο πολυ να γινει δημαρχος, γιατι δεν κατεβηκε σε αυτες τις εκλογες και να αφησει κανεναν αλλον να ασκει τα καθηκοντα του υπουργου?
Τυχαίος
22/10/2010 12:09
Εννοεί την κατάργηση του σταυρού που σχηατίζουν οι ενδιάεσοι δρόοι ανά τέσσερα οικοδοικά τετράγωνα.
Καταλληλοτερος
22/10/2010 11:57
Ρε κάνετε οτι νομίζετε, ετσι και αλλι΄ψς σε 5 χρόνια θα πάρει μια απόφαση το ΣΤΕ και θα τα ακυρώσει ολα.
ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΜΑΡΚΑΡΑΣ Αρχ.Μηχ.TEE 46487
22/10/2010 10:11
Ελάχιστο Πράσινο.

Αυτό έχει απομείνει στον χαρακτηρισμένο ελεύθερο χώρο του Πεδίον του Αρεως κατά τη διάρκεια της 3 ετούς αναπλάσεως.

Με γνώμονα τις κατευθυντήριες οδηγίες της Υπερνομαρχίας πρέπει να αναρωτηθούμε πως επιτυγχάνεται να διατηρείται η φυσιογνωμία ενός δασικού - αναδασωτέου πάρκου μετά την σφράγιση γής και διάστρωση με δομικά υλικά υπερσυμβατικού υπερδιαστασιολογημένου όγκου . 6.000 κυβικών μέτρων Beton Arme και απώλεια - συρρίκνωση 60 δασικών χαρακτηρισμένων στρεμμάτων στήν έκταση του μνημειακού δασικού κοινόχρηστου κεντρικού Πεδίου του Αρεως της πρωτεύουσας;;;

Και εύλογο το ερώτημα αυτά τα χιλιάδες δένδρα και θάμνοι που επικαλείται η Υπερνομαρχία, μετά την αφαίρεση των 230 - 60 στρεμμάτων, αφαίρεση υπαρχόντων κτισμάτων και αυθαίρετων κατασκευών....................... που παρακαλώ έχουν τοποθετηθεί ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

http://kyameftopedioareos.blogspot.com
http://expaganus.wordpress.com/2009/06/11/pedio-arews
πανος
22/10/2010 09:52
Η λύση για να ανασάνει η πόλη είναι γκρεμίζουμε 4 πολυκατοικίες και στη θέση τους χτίζουμε ένα πολυόροφο εξασφαλίζοντας ελεύθερο χώρο περιμετρικά.

Όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο εδώ γιατί όχι;
oracle!
22/10/2010 09:19
αν καταλαβαίναμε και τι εννοεί με την "κατάργηση του σταυρού" καλά θα ήταν