Καλός φοιτητής, καλό πανεπιστήμιο

Τα κριτήρια για την αξιολόγηση θα περιλαμβάνουν και τις επιδόσεις των σπουδαστών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/06/2010 07:00 |
 Καλός φοιτητής, καλό πανεπιστήμιο
Οι επιδόσεις των φοιτητών και το πόσοι ολοκληρώνουν τις σπουδές εντός του προβλεπόμενου χρόνου και πόσοι καθυστερούν θα συμπεριληφθούν στα κριτήρια για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων

Οι επιδόσεις των φοιτητών στα πανεπιστημιακά μαθήματα, η διάρκεια των σπουδών τους μέχρι την απονομή του πτυχίου, η απορροφητικότητά τους στην αγορά εργασίας και άλλα κριτήρια που αφορούν τους φοιτητές θα συμπεριληφθούν πιθανότατα στην αξιολόγηση των πανεπιστημίων.

Στον νέο νόμο πλαίσιο για τη λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που - όπως ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο στην 64η Σύνοδο Πρυτάνεων η κ. Αννα Διαμαντοπούλου- επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αρχίσει από τον Σεπτέμβριο διαβούλευση θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνική λογοδοσία και αξιολόγηση των ιδρυμάτων, προκειμένου η Πολιτεία να τους παραχωρήσει πλήρη οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια. Τα ιδρύματα θα υπογράφουν ένα 4ετές «συμβόλαιο» με το υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια θα αυτοδιαχειρίζονται όλα τα κονδύλια που τους αναλογούν.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», σχεδιάζεται να συμπεριληφθούν στα κριτήρια της αξιολόγησης (άρα και χρηματοδότησης) κάθε ιδρύματος και στοιχεία που αφορούν τους φοιτητές. Τέτοια κριτήρια θα είναι οι επιδόσεις των φοιτητών, το πόσοι ολοκληρώνουν τις σπουδές εντός του προβλεπόμενου χρόνου και πόσοι καθυστερούν, αλλά και το αν και πόσο σύντομα βρίσκουν εργασία οι απόφοιτοι σε τομείς της ειδικότητάς τους. Το κριτήριο της διάρκειας των σπουδών είναι σημαντικό για πολλά ΑΕΙ, δεδομένου ότι σήμερα, και παρά το γεγονός ότι η έννοια του «αιώνιου φοιτητή» έχει τύποις καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, ποσοστό 42% των φοιτητών ολοκληρώνει τις σπουδές αρκετά αργότερα από την προβλεπόμενη διάρκειά τους, ενώ η χώρα μας εμφανίζει και το μικρότερο στην Ε.Ε. ποσοστό αποφοίτων, με λιγότερους από 10 αποφοί τους ανά 100 φοιτητές. Θετικοί οι πρυτάνεις
Στην προοπτική αυτή είναι θετικοί και οι πρυτάνεις των ιδρυμάτων, οι οποίοι στην ανακοίνωσή τους μετά τη Σύνοδο ανέφεραν ότι «θα πρέπει να ορισθεί ο χρόνος της μέγιστης διάρκειας της φοίτησης, κατά τα διεθνή πρότυπα». Επίσης, θετικοί εμφανίζονται και όσον αφορά τον επερχόμενο «Καλλικράτη», δηλαδή τις ενοποιήσεις, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι αναγκαίες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν με πρωτοβουλία των ίδιων των ιδρυμάτων προς την κατεύθυνση της διοικητικής συνεργασίας, της συγχώνευσης εκπαιδευτικών μονάδων, της ένταξης των τμημάτων σε σχολές, για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και την αντιμετώπιση φαινομένων γιγαντισμού. Αντιθέτως, επιφυλάξεις εκφράζουν οι πανεπιστημιακοί για τα Συμβούλια Διοίκησης που σχεδιάζεται να αντικαταστήσουν τις πρυτανικές αρχές (οι οποίες θα αποφασίζουν μόνο επί ακαδημαϊκών θεμάτων), καθώς προβλέπεται συμμετοχή και εξωπανεπιστημιακών στη διοίκηση των ΑΕΙ.

Επίσης, στο νέο εξεταστικό σύστημα που θα μελετηθεί μαζί με τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τα πανεπιστήμια θα έχουν μεγαλύτερο ρόλο καθώς θα καθορίζουν τη βαρύτητα των μαθημάτων, ενώ η εισαγωγή των νέων φοιτητών θα γίνεται πλέον σε επίπεδο σχολής και μετά το πρώτο έτος, βάσει των επιδόσεών τους (που φυσικά θα κρίνουν τα ΑΕΙ) θα πηγαίνουν σε συγκεκριμένο τμήμα.

ΤΕΤΡΑΕΤΕΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ
Τα πανεπιστήμια θα υπογράφουν 4ετές «συμβόλαιο» με το υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια θα αυτοδιαχειρίζονται όλα τα κονδύλια

«Δεν καταργείται το πανεπιστημιακό άσυλο»

Η κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ απέκλεισε με χθεσινές δηλώσεις της το ενδεχόμενο κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου και τόνισε ότι η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων θα εξακολουθήσει να γίνεται από το κράτος. Επίσης, η υπουργός Παιδείας εξήγγειλε
από τη Θεσσαλονίκη και στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας. Εκτός από την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της στα σχολεία, θα ιδρυθεί Εθνικό Συμβούλιο για τη Γλώσσα με συμμετοχή προσωπικοτήτων κύρους, το οποίο θα ορίζει την εθνική στρατηγική στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Στόχος είναι ένας οργανισμός, όπως για παράδειγμα το Goethe ή το Βρετανικό Συμβούλιο, που θα υποστηρίζει την ελληνική γνώση και την ελληνοφωνία.

«Αν σήμερα η αγγλική γλώσσα είναι για όλους τους λαούς του κόσμου η πρώτη ξένη γλώσσα που προτιμάται από ανάγκη, ας κάνουμε την ελληνική, την πρώτη ξένη γλώσσα που θα προτιμάται από άποψη!», είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου.

6
Δημήτρης Παϊβανάς
30/06/2010 00:39
Τα περί εθνικής στρατηγικής για την ελληνική γλώσσα και ενίσχυσης της ελληνοφωνίας έχουν όζουν φτηνού λαϊκισμού (και λαοϊκισμού)! Όσο για το να κάνουμε (ποιοι; πώς;) την επιλογή της ελληνικής γλώσσας "μια επιλογή από άποψη", πρόκειται περί βούλησης που μπορεί να επιβληθεί; Ή μήπως πρόκειται περί καινοτομίας; Όποιος τρέφει μια τέτοια άποψη (ή έχει την ανάγκη) τα μαθαίνει. Μέχρι και ο Τζόυς έμαθε (Νέα) Ελληνικά! Ποια εθνική στρατηγική ακολούθησε αυτός; Ας φροντίσουμε πρώτα να μάθουμε τους μετανάστες μας σωστά Ελληνικά και μετά βλέπουμε για τους μεγαλεπίβολους σχεδόν μεγαλοϊδεατικούς στόχους του Υπουργείου της κυρίας Διαμαντοπούλου .
Mitsos
29/06/2010 14:56
Πολύ καλή απόφαση, δεν υπάρχει αναπτυγμένη οικονομία χωρίς πανεπιστήμια και επιστημονική έρευνα πχ Σκανδιναυικές χώρες, Αυστραλία Καναδάς, φαίνεται ότι κα Διαμαντοπούλου και η κυβέρνηση το εχει καταλάβει αυτό και κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Ελπίζω όμως ο νταβατζής των Πανεπιστημίων που λέγεται ΚΝΕ να αποφύγει τις γνωστές ακρότητες οπως το κάνει καταλήψεις σε ότι δεν συμβαδίζει και δεν είναι σύμφωνο με την ιδεολογία του Σταλινισμού - Λενινισμού.
χρηστος
29/06/2010 14:12
ισως αυτο να δωσει κ ενα τελος στον παραλογισμο των πανεπιστημιακων που νομιζουν οτι το αριστα εναι το 6 και οτι οι φοιτητες ειναι κατωτερα-αβουλα ανδρεικελα τους...
ολα τα πανεπιστημια της επαρχειας το παιζουν harvard (θα θελαν), κανουν κολαση την ζωη των φοιτητων κ οταν παρεις ενα πτυχιο μετα απο οικονομικη κ ψυχικη αφαιμαξη καταληγεις να σερβιρεις καφεδες.......
panayotis
29/06/2010 13:33
Τώρα πως γίνεται να απαιτούνται πανεπιστήμια ανεξάρτητα από το κράτος αλλά ταυτόχρονα να τα χρηματοδοτεί το κράτος είναι απορίας άξιο. Από το κράτος θέλουμε μόνο να πληρώνει το πανεπιστήμιο και εμείς, όποτε μας τη βιδώσει, το κάνουμε γυαλιά καρφιά. Κόψτε ρε τις χρηματοδοτήσεις, έχουν γίνει πλούσιοι όλοι οι άχρηστοι καθηγητές, κοτέτσια να μείνουν τα καφενεία - πανεπιστήμια και αφίστε και το άσυλο ήσυχο. Δώστε τα λεφτά σε υποτροφιες για καλούς μαθητές να φύγουνε απ'' το Ελλαδιστάν.
ροδανθος
29/06/2010 12:31
"Η χώρα μας εμφανίζει και το μικρότερο στην Ε.Ε. ποσοστό αποφοίτων, με λιγότερους από 10 αποφοί τους ανά 100 φοιτητές.". Αυτο σημαινει οτι καλειται ο Ελληνας φορολογουμενος να πληρωσει τις στο ονομα της "Δωρεαν Παιδειας" τις δηθεν σπουδες του 90% των δηθεν φοιτητων. Ειναι προφανες λοιπον και ολοι το γνωριζουν καλα οτι σε καιρους οπου ειμαστε κοντα στην χρεωκοπια, καλουμε τον Ελληνα φορολογουμενο να πληρωνει ακριβα τις σπουδες δεκαδων χιλιαδων ανθρωπων που οχι μονο δεν θα επρεπε να ειναι φοιτητες αλλα δεν θα επρεπε να βρισκονται ουτε εντος του πανεπιστημιου. Το κρατος λοιπον μεσα απο τις πανελλαδικες εξετασεις, μια αξιοκρατικη μεν διαδικασια αλλα που λαμβανει χωρα μονο μια φορα οταν καποιος ειναι 17 χρονων, υποχρεωνει τον Ελλ. φορολογουμενο να πληρωνει αυτο το ατομο για 5 χρονια ανεξαιρετως απο το τι θα κανει ο φοιτητης αργοτερα. Ακομη και αν οι πανεπιστημιακοι δασκαλοι αποδεικνυουν με τους χαμηλους βαθμους που του βαζουν οτι ο φοιτητης αυτος δεν μπορει ποτε να γινει επιστημονας, το Ελλ. κρατος συνεχιζει να υποχρεωνει τον Ελληνα φορολογουμενο να πληρωνει αδροτατα για τις δηθεν σπουδες του και τις απαλλαγες που συνεπαγεται η φοιτητικη ιδιοτητα. Θελω να πω οτι μπορουμε να εχουμε δωρεαν παιδεια για αυτους που ειναι καλοι και το αποδεικνυουν. Μπορει οι πανελλαδικες εξετασεις να οριζουν το ποιοι θα απαλλαγουν απο τα διδακτρα. Ειναι απλο. Ξερουμε ποσοι τελειωνουν κανονικα τις σπουδες τους. Μπορουμε λοιπον να δωσουμε ισαριθμες υποτροφιες οι οποιες θα λαμβανονται απο αυτους που γραφουν καλα στις πανελλαδικες. Μιλαμε για δεκαδες χιλιαδες ατομα και οχι για καμια 5 ατομα οπως στην Αγγλια (εδω ειναι η βασικη διαφορα της δωρεαν με την ιδιωτικη παιδεια). Αυτοι ειναι ανθρωποι τους οποιους δεχεται να πληρωσει ο Ελληνας φορολογουμενος χωρις κανενα προβλημα. Επισης αν καποιος απο τους επιτυχοντες αποφασισει να μην τελειωσει ποτε η οι βαθμοι του εντος του πανεπιστημιου ειναι απογοητευτικοι τοτε πολυ απλα μπορει να διακοπτεται η υποτροφια. Ολοι οι υπολοιποι μπορουν να πληρωνουν για τις σπουδες τους. Αυτη η αλλαγη θα φερει πολλους ικανους φοιτητες στα πανεπιστημια που απλα δεν μπορεσαν να γραψουν καλα στις πανελλαδικες αλλα και χρηματα. Για να το πουμε και αλλοιως. Αντι ενας πλουσιος ηλιθιος που περασε στις πανελλαδικες με χαμηλους βαθμους να εκμεταλλευεται τον Ελληνα φορολογουμενο ειναι καλυτερα ο Ελληνας φορολογουμενος να εκμεταλλευεται τον πλουσιο ηλιθιο. Αυτες οι αλλαγες θα οδηγησουν στην καλυτερη αξιοποιηση των χρηματων που ξοδευει η χωρα για την παιδεια.
Στέλλα Πετρίδου
29/06/2010 09:45
Καλός φοιτητής, καλό πανεπιστήμιο
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση θα περιλαμβάνουν και τις επιδόσεις των σπουδαστών

Άψογος φοιτητής σέ διευθαρμένο σύστημα παιδαγωγήσεως αποτυγχάνει διότι δέν είναι ισάξειος τών Διευθαρμένων Παιδαγωγών τού Υποκόσμου Αγωγών π.χ. ΟΗΕ ΚΑΙ Ε.Ε.!