Αθήνα- Χαλκίδα σε 48 λεπτά! Τόσο θα διαρκούν οι μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τα τρένα του προαστιακού σιδηροδρόμου, που σύντομα θα φτάνουν μέχρι την πρωτεύουσα της Εύβοιας όλο το 24ωρο!


Με 17 νέους σταθμούς, που έως το 2013 υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν τις καθημερινές μετακινήσεις περίπου 80.000 κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, της Βοιωτίας και της Εύβοιας, ο προαστιακός σιδηρόδρομος τις επόμενες ημέρες επεκτείνεται προς Βορράν, συνδέοντας αρχικά με τακτικά δρομολόγια την Αθήνα με την Οινόη και τη Χαλκίδα και από το φθινόπωρο και με τη Θήβα. Ήδη από χθες το βράδυ άρχισαν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια προς τη Χαλκίδα.

Το δύσκολο παζλ του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας συμπληρώνεται κομμάτι κομμάτι και με ρυθμούς χελώνας! Σημειώνεται ότι το δίκτυο του προαστιακού, στο σύνολό του, είχε προγραμματιστεί αρχικά να ολοκληρωθεί έως το 2010, αλλά παραπέμπεται για το 2014!

Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, οι επόμενες σημαντικές στάσεις του προαστιακού θα είναι σε λίγες ημέρες στην Οινόη και τη Χαλκίδα, προσθέτοντας στο σημερινό δίκτυό του άλλους 13 σταθμούς. Σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση όλων των έργων ηλεκτροκίνησης (εκτιμάται ότι θα γίνει στα μέσα Ιουλίου) τα δρομολόγια προς Οινόη – Χαλκίδα θα εκτελούνται μόνο τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 5 π.μ. έως τις 10 π.μ. και από τις 6 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα. Από τα μέσα Ιουλίου, η γραμμή θα είναι διαθέσιμη για κανονικά δρομολόγια όλο το 24ωρο.

Ενδιαφέρον για ακίνητα. Οι σταθμοί με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι αυτοί των Αχαρνών, του Αγίου Στεφάνου, των Κιούρκων, του Αυλώνα, των Οινοφύτων, της Οινόης, της Αυλίδας και της Χαλκίδας. Η επέκταση του δικτύου σε Οινόη, Χαλκίδα και Θήβα, αναμένεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη των περιοχών απ΄ όπου διέρχεται ο προαστιακός, ενώ ήδη σε ορισμένες περιοχές η αγορά κατοικίας παρουσιάζει αυξητικές τάσεις. Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς ακινήτων αναφέρουν ότι σε πρώτη φάση το κοινό επιλέγει την αγορά εξοχικού κοντά σε περιοχές απ΄ όπου διέρχεται ο προαστιακός, το οποίο πιθανώς να μετατρέψουν σε μόνιμη κατοικία μελλοντικά.

Το φθινόπωρο αναμένεται να λειτουργήσει και το κομμάτι του προαστιακού από την Οινόη προς τη Θήβα με άλλους τέσσερις σταθμούς, ολοκληρώνοντας έτσι τις επεκτάσεις προς Βορράν. Η επέκταση του προαστιακού προς τη Χαλκίδα (αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006) περιελάμβανε την ανακαίνιση της υπάρχουσας διπλής γραμμής (έως τα όρια της Χαλκίδας) προκειμένου να κινούνται τα τρένα με υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις εξακολουθούν να γίνονται όχι μόνο στο δίκτυο αλλά και στους υπάρχοντες σταθμούς. Μέχρι το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και το έργο της ηλεκτροκίνησης- σηματοδότησης της γραμμής. Η διαδρομή Χαλκίδα- Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) θα καλύπτεται σε 48 λεπτά από δύο συρμούς ανά ώρα.

Επίσης, η επέκταση προς τη Θήβα (η διαδρομή από την Αθήνα θα διαρκεί 50 λεπτά) ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή εκτελούνται εργασίες βελτίωσης του δικτύου, ενώ ανακατασκευάζονται πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑΘήβας, μήκους 100 χλμ., συμπεριλαμβανομένων της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, προβλέπεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του χρόνου.

Ξυλόκαστρο και Λαύριο το 2014.

Πάντως, μέλλον έχουν ακόμα μπροστά τους οι επεκτάσεις προς το Ξυλόκαστρο και το Λαύριο. Ήδη, σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα ηλεκτροκίνησης στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ- Κόρινθος- Κιάτο, μήκους 102 χλμ.,

με προβλεπόμενη ολοκλήρωσή τους το ερχόμενο φθινόπωρο. Τα έργα της γραμμής μέχρι το Ξυλόκαστρο προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2011.

Η πολυαναμενόμενη επέκταση από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο περιλαμβάνει τη δημιουργία οκτώ καινούργιων σταθμών. Οι πρώτες μελέτες για το έργο έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όμως από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρεται ότι η προκήρυξη του έργου θα γίνει στα τέλη του 2010, η έναρξη κατασκευής του έναν χρόνο αργότερα και η ολοκλήρωσή του τον Ιανουάριο του 2014!

Η επέκταση προς Ραφήνα βρίσκεται ακόμα στο στάδιο των αρχικών μελετών.