H Φυσική Γ’ Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης είναι ένα μάθημα που

τείνει να δυσκολεύει τους περισσότερους μαθητές. Από το πρώτο κιόλας κεφάλαιο

ο μαθητής καλείται να αντιμετωπίσει σύνθετα προβλήματα που απαιτούν αφαιρετική

και καθαρή σκέψη. Το δεύτερο κεφάλαιο είναι ένα κατ’ εξοχήν μαθηματικοποιημένο

κεφάλαιο καλώντας τον μαθητή να κάνει σωστή χρήση των μαθηματικών του γνώσεων

τόσο στην επίλυση ασκήσεων όσο και στην κατανόηση της θεωρίας. Το κεφάλαιο

όμως που ξεχωρίζει από την ύλη της Φυσικής Γ’ Λυκείου είναι αδιαμφισβήτητα η

κινηματική των στερεών σωμάτων τόσο για το γεγονός ότι ο μαθητής δεν έχει

«ξανασυναντηθεί» με αυτό το κομμάτι της Φυσικής όσο και για τη μοναδική

κατανόηση της θεωρίας που απαιτούν οι ασκήσεις στο κεφάλαιο αυτό. Τέλος, τα

κεφάλαια που ασχολούνται με τις κρούσεις και το φαινόμενο Doppler είναι από

αυτά που μόλις ο μαθητής καταλάβει τι γίνεται, δύσκολα μπορεί να του ξεφύγει

άσκηση. Ποιες είναι λοιπόν οι συμβουλές μου στον εξεταζόμενο μαθητή της Γ’

Λυκείου όσον αφορά τη Φυσική Κατεύθυνσης; H εις βάθος κατανόηση της θεωρίας,

ακόμα και στα κομμάτια που απαιτούν πολλά μαθηματικά, είναι ένα από τα

βασικότερα συστατικά της επιτυχίας. Εξίσου βασική είναι η εξοικείωση του

μαθητή με παντός είδους ασκήσεις, αρχίζοντας με τις απλές και καταλήγοντας

στις πιο σύνθετες.

Εξάλλου, οι ασκήσεις βοηθούν και στην κατανόηση της θεωρίας. Τέλος, ο

υποψήφιος πρέπει να δίνει μεγάλη βάση στα τεστ προσομοίωσης, όπου μπορεί να

κάνει μια πρώτη αυτοαξιολόγηση των δυνατοτήτων του.

Ο Ανδρέας Γαλάνης είναι φοιτητής στο Πολυτεχνείο Αθήνας