ΦΡΑΓΗ ΣΤΙΣ E-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΤΑΞΙ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/09/2017 08:00 |
Φραγή στις e-εφαρμογές μίσθωσης ταξί

Στο «κλείσιμο» εκ νέου της αγοράς ταξί στην Ελλάδα με νομοθετικές διατάξεις που  ουσιαστικά καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications), μέσω των οποίων σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού επιλέγει σήμερα ταξί για τις καθημερινές μετακινήσεις του, προχωρά το υπουργείο Μεταφορών.
Επίσης, επιχειρείται η κατάργηση της υπηρεσίας της μίσθωσης αυτοκινήτου με οδηγό από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.

Το προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί! Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».
Το νομοσχέδιο Σπίρτζη, που θεωρείται ψηφοθηρικό «δώρο» του ΣΥΡΙΖΑ στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιο Λυμπερόπουλο, που ανήκε επί χρόνια στον χώρο της ΝΔ, παρουσιάστηκε πρόσφατα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία μάλιστα του Λυμπερόπουλου!.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ. Αρχικά θεωρήθηκε ότι θα δυσκολέψει τη λειτουργία της αμερικανικής Uber, που συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Ωστόσο, στο στόχαστρο των προωθούμενων ρυθμίσεων μπαίνουν και οι άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, οι διατάξεις αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Ελληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ (όσο δηλαδή πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς!). 
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία. 
«Πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει» σημειώνει ο ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ. Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, «η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης», σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα» και επομένως «οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».

Μάλιστα, στο εξής οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί) θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ.

Επίσης, θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα.

Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς κατόχους επαγγελματικής-ειδικής άδειας οδήγησης επιβατηγού δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων. Κάθε άδεια θα έχει διάρκεια από 3 έως 5 έτη, ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης μεταξύ του φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης και των ΕΔΧ συμβεβλημένων οχημάτων.

ΚΑΙ... ΠΕΝΑΛΤΙ. Σε περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης (εφαρμογής ταξί) χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ εφόσον υπάρξει υποτροπή το πρόστιμο θα φτάνει στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ αυτοκινήτου που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί θα επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια.
Επίσης, σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος «που εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».
Μάλιστα, σε περίπτωση λειτουργίας χωρίς άδεια του φορέα διαμεσολάβησης, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται να κοινοποιεί τη σχετική απόφασή της για την επιβολή προστίμου στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αυτή με τη σειρά της θα προβαίνει «στη διακοπή της λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και των κάθε είδους εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα».
Σύμφωνα με το ίδιο νομοσχέδιο, τα ΕΔΧ που θα συμβάλλονται με τον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης θα φέρουν διακριτικό γνώρισμα σε εμφανές σημείο στο εσωτερικό και το εξωτερικό του ΕΔΧ οχήματος.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ. Την ίδια στιγμή, θα απαγορεύονται ρητώς «οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα». Ακόμα προβλέπεται ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας θα φορολογούνται με βάση την κείμενη ελληνική φορολογική νομοθεσία.
Με βάση το νομοσχέδιο, στο υπουργείο Μεταφορών θα υπάρχει πλήρες ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο θα τηρούνται στοιχεία, όπως:
- Οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα.
- Τα οχήματα δημόσιας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης.
- Οι οδηγοί που είναι συμβεβλημένοι με φορέα διαμεσολάβησης.
- Οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
23
GEO
29/09/2017 17:18
UBER TA ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΕΙΡΑΤΙΚΑ ΤΑΞΙ
Ν
29/09/2017 13:14
Το ν/σ πολύ λεπτομερές. Μόνο που ξέχασαν να βάλουν και την υποχρέωση των ταξιτζήδων να ψηφίζουν συρανέλ.
O Διας
28/09/2017 23:58
Ωραια δημοκρατια να αποφασιζουν οι λιγοι για τους πολλους το 85% του συριζα για το 85% του λαου ..,
Λευτερης προεδρος
28/09/2017 23:02
Ντόρα πάρε να έχεις.κουλι πες αλεύρι Ο λύμπε σε γυρεύει .Ε ρε τη έχετε να παθετε από τους ταξιτζήδες.ονομαστηκι ψηφοφορία για να δούμε ποιον θα μαυρίσουμε.Λεφτέρης ταξί ζωγράφου
Ν
29/09/2017 13:09
Ζήτω οι βρωμύλοι και αγενείς ταξιτζήδες
nikos.p
28/09/2017 22:55
Τα ΝΕΑ gr , τα πιάνει καλά από το beat , για να έχει τέτοια αγωνια ... για τους ανθρώπους που χάνουν τις δουλειές τους κάθε μέρα ,,,μίλια ... αλλα ξέχασα , αυτοί δεν είναι εταιρίες με μεγάλα διαφημιστικά συνβόλαια .. σε αυτή τη περίπτωση κανεις δεν χάνει τη δουλειά του παρα μονο την προμήθεια της η εταιρεία taxi beat , που αν προσαρμοστεί στο νομο , δεν θα την ενοχλήσει κανεις . έλεος πια ..πληρωμένοι κονδυλοφόροι ...
Ν
29/09/2017 13:10
Βλακείες λέτε. Τη δουλειά που χάνουν οι κακοί ταξιτζήδες, την κερδίζουν οι καλοί ταξιτζήδες.
Σωστά
28/09/2017 21:35
Συγχαρητήρια στην κυβέρνηση
Helene
28/09/2017 18:09
ΤΣΙΠΡΑ , Σπιρτζη , Παππά , Παπαδημητριου : Μ Η σκοτωνετε την υγιή επιχειρηματικοτητα !!!
Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε !

#SaveBeat
Sign the Petition!

ΓΙΩΡΓΟΣ
28/09/2017 17:09
ΕΛΕΟΣ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ. . ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟ ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ. ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
Λεω Δ.
28/09/2017 23:30
Είσαι καθυστερημένος;
alokitr
28/09/2017 16:43
Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων Και εάν δεν το κάνουν μέχρι να περάσουν οι 30 μέρες; Φαντάζομαι ο χαμένος είναι ο αδειοδοτούμενος, όχι η "αρμόδια" υπηρεσία
K
28/09/2017 14:43
Όλοι μας λοιπον σε κεντρικούς δρόμους με ήλιο ή βροχή μήπως μας επιλέξει κάποιος οδηγός ταξι ανάλογα με τον προοριμό μας φυσικα . 50 χρονια πίσω. Μπραβο σας
Άνεργος
28/09/2017 23:57
Ακριβός όπως το είπες έτσι ήταν πριν 4-5χρονια το έχεις προσπαθήσει τώρα έχει την ευχέρεια να επιλέξεις ΕΣΥ για το ποιος θα σε πάρει!!! Καντο και και μετά κρίνε.
K
28/09/2017 14:38
Κατάργηση κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας Ο κουμμουνισμός σε όλο του το μεγαλείο Αλήθεια ποίο ακριβώς πρόβλημα λύνει?
Πασπ
28/09/2017 14:31
Ταξι συριζα,ψηφοθηρια,συντεχνια
Μ. Παπ.
28/09/2017 10:48
Προφανώς θα γνωρίζετε ότι το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό, αλλά ξεκίνησε ήδη από την Αγγλία, και υπάρχουν βάσιμοι λόγοι για να γίνει μία διαφορετική προσέγγιση στο θέμα των μισθώσεων αυτών. Διότι αυτές οι startup τρέχουν πάντα πιο γρήγορα από τις νομοθεσίες της κάθε χώρας και καλούνται οι τελευταίες να ορίσουν τελικά το νομικό πλαίσιο σωστής λειτουργίας τους. Καλύτερα να ξεκαθαρίζουν όλα αυτά μέσω ενός νομικού πλαισίου που δεν θα αδικεί άλλους.
Ν
29/09/2017 13:12
Αδικεί τους χρήστες
Πέτρος Κ.
28/09/2017 15:50
Το νομικό πλαίσιο που έρχεται στην πραγματικότητα ξανακλείνει την αγορά με σκανδαλώδη τρόπο υπέρ των ταξί. Ζητά από εταιρείες τεχνολογίας να μετατραπούν σε εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου (με ότι σημαίνει αυτό για το μέγεθος την ευελιξία και προφανώς τις τελικές τιμές τους). Με λίγα λόγια κλείνει uber κ beat. Αυτή η θέση είναι ξεκάθαρα εχθρική απέναντι στην καινοτομία και δε σώζεται με καμία γενικόλογη επιχειρηματολογία περί ορθής και δίκαιης λειτουργίας. Στην πραγματικότητα καλεί όσους επιχειρούν στη συγκεκριμένη αγορά να γίνουν παλιά καλά ταξί. Θυμόμαστε όλοι πόσο υψηλού επιπέδου και πόσο οικονομικές υπηρεσίες παρείχαν τα αγαπημένα μας ταξί πριν την είσοδο των taxibeat και uber.
LeonV
28/09/2017 20:33
Δε το καταλαβα δηλαδη θα πρεπει να ειμαστε μπαχαλο και ο καθενας να το παιζει ταξιτζης;Ελευθερη αγορα δε σημαινει οτι παιζω με αθεμιτο ανταγωνιαμο αμα γνωριζετε τι σημαινει η φραση αυτη.Παει ο καθε ενας παιρνει απο ενα αμαξι και το παιζει λιμουζινας.Και καθομαστε εμεις να πληρωνουμε ΤΕΒΕ ασφαλιστα 1200 το χρονο φορολογιες,ΦΠΑ και δε συμμαζευεται για να μου ερθει ο καθε τυχαρπαστος να το παιζει σωφερινα τσαμπατζης.Αντε παπαγαλακια...
Σωτήρης Μπέλλος
30/09/2017 03:33
ακριβώς. ο καθένας να το παίζει όπως θέλει υπέρ του καταναλωτή. Αυτό θα πει ελεύθερη οικονομία. το γεγονός ότι κάποιος είναι πιο ξύπνιος από σένα και χρησιμοποιεί τεχνολογία, την οποία εσύ ΑΜΕΛΗΣΕΣ να κατανοήσεις (λες και είναι για πυρηνικούς επιστήμονες) δεν αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Κανονικά αυτό που χρειάζεται ο τόπος είναι να γίνει μια νέα καταλωνία να χωριστούμε επιτέλους οι νορμάλ από τους ΠΑΣΟΚΟΥΣ (και ΝΔ-τες και ΚΚΕδες και ΣΥΡΙΖΑΙΟΥΣ) να τελειώνουμε και να σας αφήσουμε να φαγωθείτε ζωντανοί.
@
29/09/2017 07:22
Προφανώς, ο παραπάνω κύριος ειναι υπέρ της λογικής του μεσάζοντα.
Στράτος
28/09/2017 10:02
Τέρας γραφειοκρατίας.